فناوری

برای اینترنت ۵G باید سیم‌کارت و بسته جدید بخریم؟

مراقب سوءاستفاده‌ها و کلاه‌برداری‌های به اسم سیم کارت 5G یا بسته 5G باشید

حالا که کم‌کم صدای پای اینترنت ۵G در شهرهای مختلف کشور به گوش می‌رسد؛ یک سوال جدی برای مردم مطرح است:

آیا برای اتصال و استفاده از اینترنت ۵G باید سیم‌کارت ۵G داشته باشیم؟ باید بسته اینترنت ۵G بخریم؟

هر روز شاهد انتشار تصویری از تست سرعت اینترنت فایوجی در ایران هستیم؛ آیا این تست‌ها با سیم کارت ۵G است یا نه با همین سیم کارت‌های ۴G فعلی گرفته می‌شوند؟

قیمت و شرایط بسته اینترنت ۵G با بسته اینترنت موبایل فعلی چه فرقی دارد؟

آیا اپراتورها برای ارائه خدمات اینترنت ۵G، از مشتریان چیزی نمی‌گیرند؟ نیاز به پرداخت هزینه‌ای برای راه‌اندازی ۵G نیست؟

جواب تمام پرسش‌های بالا یک «خیر» بزرگ است.

سیم کارت 5G ایرانسل

نه سیم کارت ۵G داریم نه بسته اینترنت ۵G

حداقل فعلا در ایران برای اتصال و استفاده از ۵G نیازی به تغییر سیم کارت و خرید سیم‌کارت اصطلاحا ۵G نیست و با همین سیم‌کارت‌های ۴G LTE که روی گوشی موبایل است یا روی مودم قرار دارد؛ می‌توان به ۵G ایرانسل یا همراه اول وصل شد.

بیشتر بخوانید: مناطق تحت پوشش ۵G ایرانسل در شهرهای مختلف ایران

اگر دقت کرده باشید؛ از یک دوره‌ای به بعد، روی سیم کارت های ایرانسل و همراه اول، عبارت ۵G نیز حک شده که نشان می‌دهد با همین سیم‌کارت‌های فعلی می‌توان به شبکه ۵G وصل شد و مانند مهاجرت از شبکه ۳G به ۴G نیست که نیاز به تعویض سیم کارت باشد.

بسته‌های اینترنت ۵G و ۴G نیز تفاوتی با یکدیگر ندارند و همان بسته اینترنت موبایلی که خریداری کرده و فعال دارید؛ برای اینترنت ۵G استفاده می‌شود.

قیمت سیم کارت 5G

اما خوب چون سرعت اینترنت ۵G بیشتر است؛ بسته دیتای شما زودتر تمام شده و احتمالا باید بسته‌های با حجم بالاتر بخرید یا دوره خرید بسته‌های خود را بیشتر کنید.

پس، مراقب تبلیغات دروغین و کلاه‌برداری‌ها و سوءاستفاده‌های خرید بسته ۵G ایرانسل یا قیمت سیم کارت ۵G همراه اول و نظایر این‌ها باشید.

هنوز هیچ اپراتوری در ایران، برای خدمات ۵G یک تعرفه یا سرویس مجزا اعلام نکرده است و اتصال به سایت‌های ۵G با همین گوشی‌ها و کاملا رایگان و بدون نیاز به فعال‌سازی ۵G است.

بیشتر بخوانید: سرعت واقعی اینترنت ۵G ایران چند است؟ (ویدئو تست سرعت)

فقط تنها چیزی که برای اتصال به ۵G نیاز دارید؛ یک گوشی شیائومی یا برندهای مشابه؛ غیر از گوشی‌های سامسونگ و اپل است. به این دلیل که فعلا گوشی‌های این دو برند به شبکه ۵G ایران وصل نمی‌شوند.

برای اتصال به اینترنت ۵G، شاید مطالب زیر برایتان مفید باشند:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

    1. سلام دوست عزیز
      باید مودم جدید خریداری کنید
      مودم‌های سری i60 همگی فقط ۴.۵G را پشتیبانی می‌کنند و مودم ۵G نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا