اخبار جهان

برای تجربه اینترنت استارلینک، سوار هواپیماهای قطر ایرویز شوید

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به پروازهای قطر ایرویز افزوده شدند

اگر بتوانید سوار یکی از هواپیماهای ایرلاین قطر ایرویز شوید؛ فرصت استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را خواهید داشت.

شرکت هواپیمایی Qatar Airways اعلام کرد هواپیماهای خود را به اینترنت استارلینک مجهز کرده است تا مسافران بتوانند در حین پرواز، از اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

به گفته قطر ایرویز، سرعت دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در پروازهای این شرکت به ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

البته، باید این نکته را اشاره کرد که همه پروازها و هواپیماهای قطر ایرویز به اینترنت استارلینک مجهز نشدند و فعلا برخی مسیرهای پروازی و هواپیماهای این ایرلاین، چنین خدمتی را ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ خطوط هواپیمایی که بهترین و سریع‌ترین اینترنت وای‌فای را می‌دهند

قطر ایرویز به زمان دقیق دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در هواپیماهای این شرکت اشاره نکرده است ولی به نظر می‌رسد این پروژه فعلا در مرجله راه‌اندازی است.

چیزی که در اطلاعیه شرکت هواپیمایی قطر، مهم نشان می‌دهد؛ سرعت بسیار خوب اینترنت استارلینک در این ارتباط ماهواره‌ای و در حال حرکت است.

اینترنت قطر ایرویز

سال گذشته، شرکت اسپیس‌ایکس از  سرویس Starlink Aviation رونمایی کرد؛ سرویس اینترنت استارلینک برای وسایل نقلیه و حمل و نقلی در حال حرکت که از حداکثر سرعت ۳۵۰ مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کرد.

حالا، به نظر می‌رسد قطر ایرویز نیز از همین سرویس در هواپیماهای خود استفاده می‌کند. این سرویس پیش‌تر در هواپیماهای JSX ،Hawaiian Airlines ،airBaltic و ZIPAIR پیاده‌سازی شده است.

کاربرانی که از این سرویس استفاده کردند؛ به سرعت بالای آن و کیفیت خوب اینترنت استارلینک اذعان دارند.

دسترسی به اینترنت در پرواز، یکی از چالش‌های بزرگ صنعت هواپیمایی و گردشگری است. تا کنون، طرح‌های زیادی پیاده‌سازی شده ولی به نظر می‌رسد اینترنت استارلینک، از سایر طرح‌ها، جذاب‌تر و عملیاتی‌تر باشد. تقریبا دو سال پیش بود که خبر تجهیز هواپیماها به اینترنت استارلینک منتشر شد.

اینترنت در پروازهای طولانی و بین‌المللی، یک مزیت ویژه برای مسافران است. ضمن اینکه می‌توانند تجربه سفر بهتری داشته باشند و در طول پرواز، از دنیای آنلاین قطع نشوند؛ بسیاری از افراد قادر خواهند بود کارهای شخصی و اداری خود را دنبال کرده و از فرصت پرواز، نهایت استفاده را ببرند.

اسپیس‌ایکس تقریبا هر چند هفته یا ماه، یک سرویس و تحول بزرگ در دنیای ارتباطات را رونمایی و عرضه می‌کند.

چند روز پیش، خبر اتصال گوشی‌ها به اینترنت استارلینک از سال ۲۰۲۵ منتشر شد و اسپیس‌ایکس صفحه ویژه‌ای برای این سرویس راه‌اندازی کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا