راهنمای خرید

۱۰ خطوط هواپیمایی که بهترین و سریع‌ترین اینترنت وای‌فای را می‌دهند

چند سالی است که برخی خطوط هواپیمایی جهان در طول سفر امکان استفاده از وای‌فای و اینترنت را به مسافران می‌دهند.

اینترنت وای‌فای در پرواز یک مزیت بزرگ برای مسافر است. می‌تواند ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی خود را چک کند؛ به کارهای اداری و مهم خود رسیدگی کرده یا با دانلود و استریم بازی و فیلم مشغول باشد.

اگر خانوادگی سفر کرده باشید؛ ارزش اینترنت وای‌فای در پرواز بیشتر نمایان می‌شود؛ چون می‌توانید کودک خود را با سرگرمی‌های اینترنت روی صندلی بنشانید و متوجه مسیر طولانی پرواز نشود.

بیشتر بخوانید: چگونه وای‌فای در پروازهای ۳۵ هزار پایی کار می‌کند و چرا همه پروازها وای‌فای ندارند؟

شاید در نظر اول، دسترسی به وای‌فای در یک پرواز یک ساعته چندان اهمیتی نداشته باشد ولی وقتی قرار است پروازهایی چندین ساعته داشته باشید و دقیقا در همان ساعت‌هایی که شما در آسمان هستید؛ کارهای مهمی دارید؛ ارزش وای‌فای و اینترنت هواپیما مشخص می‌شود.

سرویس اینترنت وای‌فای خطوط هوایی بسیار متنوع و متفاوت از یکدیگر است. برخی پروازها و ایرلاین‌ها وای‌فای رایگان می‌دهند و برخی ایرلاین‌های دیگر باید در هنگام خرید بلیط تقاضای وای‌فای بدهید و هزینه‌اش را بپردازید.

سرعت و کیفیت وای‌فای خطوط هوایی هم با یکدیگر متفاوت است. حتی یک ایرلاین ممکن است در چندین خط پروازی وای‌فای رایگان بدهد ولی در تمام مسیرهای هوایی به اینترنت دسترسی نداشته باشد.

ما برای آگاهی شما از ایرلاین‌هایی که اینترنت وای‌فای می‌دهند و همین‌طور بهترین خطوط هوایی از نظر سرعت و کیفیت وای‌فای، اطلاعاتی را از سایت‌های مختلف در پایان سال ۲۰۱۸ جمع‌آوری کردیم که در ادامه بررسی می‌کنیم.

خطوط هواپیمایی که در تمام پروازها وای‌فای دارند

ایرلاین‌های زیر در ۱۰۰ درصد مسیرها و پروازهای هواپی خود امکان دسترسی مسافر به وای‌فای و اینترنت را دارند:

۱- دلتا

۲- امارت

۳- اتیهاد

۴- کویت ایرلاینز

۵- لوفت هانزا

۶- خطوط هوایی ایالات متحده

۷- ایسلندایر

۸- ساوت‌وست ایرلاینز

۹- ویرجین آتلانتیک

۱۰- ایر اروپا

۱۱- یورو وینگز

۱۲- اوا ایر

۱۳- ایبریا

۱۴- هواپیمایی اسکاندیناوی (SAS)

۱۵- اسکوت

خطوط هواپیمایی که وای‌فای رایگان می‌دهند

۱- امارات

۲- قطر ایرویز

۳- جت بلو

۴- نروجین

۵- ترکیش ایرویز

۶- ایر چین

۷- هواپیمای شرقی چین

۸- نوک ایر

خطوط هواپیمایی که بهترین سرویس وای‌فای در پرواز را می‌دهند

نمی‌توان به طور قطعی و دایمی گفت کدام ایرلاین‌ها از نظر سرویس وای‌فای بهتر هستند؛ چون این سرویس‌ها دایما در خال تغییر و بهبود بوده و ممکن است از یک پرواز تا پرواز دیگر متفاوت ظاهر شوند.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته مهم که باید درباره وای‌فای هواپیما بدانید!

اما با بررسی‌هایی که در سال ۲۰۱۸ روی سرویس اینترنت وای‌فای خطوط هواپیمایی سراسر جهان صورت گرفته است؛ می‌تواند تقریبا گفت خطوط هواپیمایی زیر جزو بهترین ارایه‌دهنده‌های وای‌فای هستند:

قطر ایرویز

سرعت وای‌فای در هواپیمای بوئینگ ۳۰۰-۷۷۷ این ایرلاین بیشتر از هر هواپیمایی دیگری است. مسافران این پروازها می‌توانند سریع‌ترین وای‌فای در پرواز را تجربه کنند. 

همین‌طور، سرعت وای‌فای پروازهای ایرباس ۳۵۰ این شرکت فوق‌العاده است. مسافران تا یک ساعت اول از وای‌فای رایگان سود برده ولی پس از آن‌ها برای دسترسی به وای‌فای نامحدود باید ۱۰ دلار بپردازند.

امارت

به تمام مسافران ۲۰ مگابایت وای‌فای رایگان در دو ساعت ابتدایی پرواز می‌دهد. پس از آن، مسافران باید برای حجم ۱۵۰ مگابایتی هزینه‌ای ۱۰ دلاری و برای ۵۰۰ مگابایت مبلغ ۱۶ دلار بپردازند.

باز هم در این خطوط هواپیمایی شاهد سریع‌ترین وای‌فای نسبت به دیگر ایرلاین‌ها هستیم.

دلتا

بیش از ۱۱۰۰ هواپیمای این ایرلاین به وای‌فای مجهز هستند. این شرکت طی یک سرمایه‌گذاری می‌خواهد سرعت وای‌فای خانگی را در پرواز به مسافران بدهد.

بریتیشن ایرویز

۹۰ درصد هواپیماهای این ایرلاین به وای‌فای مجهز هستند. در تلاش است در سال ۲۰۱۹ تمام خطوط هواپیمایی خود را به وای‌فای متصل کند.

مسافران از کیفیت بالای اینترنت وای‌فای این شرکت سخن می‌گویند.

جت بلو

تنها ایرلاینی است که اینترنت وای‌فای پرسرعت رایگان برای هر صندلی هواپیما ارایه می‌دهد.

این شرکت هواپیمایی برای ارایه این سرویس با شرکت آمازون همکاری و سرویس «Fly-Fi» را راه‌اندازی کرده است تا مسافران بتوانند در پرواز هر کاری در اینترنت انجام دهند.

کاتای پاسیفیک

روی تمام هواپیماهای A350 سرویس وای‌فای ارایه می‌دهد و البته در حال تلاش برای راه‌اندازی وای‌فای در هواپیماهای بوئینگ ۷۷۷ است. سرویس اینترنت این ایرلاین شامل بسته‌های اینترنت، دیتای رومینگ و SMS است.

آلاسکا ایرویز

یکی از خطوط هواپیمایی است که به وای‌فای و اینترنت در پروازها بسیار اهمیت داده و یکی از سریع‌ترین وای‌فای‌ها را ارایه می‌دهد.

تا سال ۲۰۲۰، تمام پروازها و هواپیماهای این شرکت به وای‌فای پر سرعت مجهز می‌شوند. طبق قراردادی با شرکت Gogo می‌خواهد سرویس‌های اینترنت وای‌فای خود را در هر پرواز و هواپیما ارایه و بهبود دهد.

ترکیش ایرویز

تقریبا در تمام پروازها وای‌فای پرسرعت ارایه می‌دهد تا مسافران بتوانند در آسمان هم به اینترنت متصل باشند و کارهای خود را پیگیری کنند.

اتیهاد ایرویز

اینترنت این ایرلاین پرسرعت است ولی در برخی پروازها و هواپیماها قابل استفاده است. حتما پیش از خرید بلیط این هواپیمایی باید سرویس وای‌فای را بررسی کنید.

اوا ایر

هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ و ۷۷۷-۳۰۰ER، ایرباس A330-300 و برخی دیگر از هواپیماهای این ایرلاین اینترنت پرسرعت دارند. اگر پیش از پرواز و در هنگام خرید بلیط، وای‌فای را انتخاب کنید؛ از تخفیف هم برخوردار خواهید شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا