اخبار جهان

۱۰ کشور نخست دارای سریع‌ترین اینترنت جهان، از تجهیزات هواوی استفاده کردند

هواوی همچنان پیشتاز فروش محصولات مخابراتی در جهان

بر طبق گزارشات شرکت تحقیقاتی گروه Dell’Oro، سهم فروش تجهیزات مخابراتی هواوی بعد از تحریم‌های آمریکا نه تنها کاهش پیدا نکرده است، بلکه افزایش نیز داشته است.

براساس گزارش سایت tvtechnology پس از پنج سال متوالی رشد و روندهای پایدار در نیمه‌های دوم هر سال، یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که درآمد تجهیزات مخابراتی در سراسر جهان در شش ماهه دوم سال ۲۰۲۳ روند کاهشی را طی کرده است.

کاهش فروش تجهیزات مخابراتی

تحلیل‌گران این کاهش فروش را ناشی از قطع شدن بسیاری از زنجیره‌های فروش به واسطه کووید ۱۹ و همچنین انتظار اپراتورها برای ۵G نسخه استاندارد می‌دانند.

آمار فروش در آمریکای شمالی سریع‌تر از حد انتظار فروکش کرده است. خوانش‌های اولیه نشان می‌دهد که کل بازار تجهیزات مخابراتی، تقریباً یک پنجم در منطقه آمریکای شمالی کاهش یافته است که به دلیل زیربنای فعالیت ضعیف در دسترسی RAN و Broadband است.

از جنبه مثبت، پویایی‌های بازار خارج از ایالات متحده مشخص است. در واقع درآمدهای جهانی به استثنای آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۳ پیشرفت کرده است.

در این روند کاهش کلی، تقریبا تمام شرکت‌های مخابراتی کاهش فروش را تجربه کرده‌اند به استثنا بزرگترین شرکت مخابراتی دنیا یعنی هواوی.

تجهیزات مخابراتی هواوی؛ همچنان پیشتاز

هواوی سهم ۲۸ درصدی سال ۲۰۲۲ خود را در سال ۲۰۲۳ به ۳۰ درصد رسانده است. تحلیلگران دلیل این رشد فروش را در شرایط تحریم و با وجود قیمت بالاتر تجهیزات هواوی، آمادگی این شرکت برای ارائه نسل جدید یعنی ۵.۵G می‌دانند.

سهم بازار شرکت‌های مخابراتی در سال 2023
سهم بازار شرکت‌های مخابراتی در سال ۲۰۲۳ ( اعداد داخل پرانتز مربوط به ۲۰۲۲ هستند )

در واقع فاصله فناوری هواوی با سایر رقبای خود باعث شده است که حتی کشورهایی نظیر آلمان که سابقا هواوی را تحریم کرده بودند نیز به دوباره از هواوی تجهیزات خود را تهیه کنند.

با نگاهی به سر لیست بالاترین سرعت اینترنت اینترنت موبایلی در جهان در سایت اسپیدتست، متوجه می‌شویم که ۱۰ کشور اول لیست از تجهیزات هواوی استفاده کرده‌اند و سرعت اینترنت کشوری نظیر شیلی از آمریکا بالاتر رفته است.

رتبه دوم بیشتری فروش به نوکیا با ۱۵ درصد رسیده است که تقریبا مشابه سال ۲۰۲۲ است. این در حالی است که سهم اریکسون از ۱۴ درصد در سال ۲۰۲۲ به ۱۳ درصد در ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

ZTE با سهم ثابت  ۱۱ درصد در رتبه چهارم قرار گرفته و سیسکو نسبت خود را از ۵ درصد به ۶ درصد افزایش داده است.

سامسونگ همچنین با ۲ درصد سهم بازار، شاهد کاهش در بازار جهانی مخابرات است.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که زمینه مخابرات جهانی در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۵ درصدی نسبت به نیمه دوم سال گذشته روبرو بوده است. با این حال، برخی از فروشندگان فناوری در این بخش عملکرد خوبی داشتند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا