وای‌فای

هواوی اکسس‌پوینت وای‌فای ۶ با سرعت ۱۰ گیگابیت عرضه کرد

شرکت هواوی اولین محصول و اکسس‌پوینت خود با استاندارد وای‌فای ۶ را در استرالیا معرفی کرد.

اکسس‌پوینت AirEngine یک محصول کاملا جدید در کلاس اینترپرایز است که از جدیدترین و به‌روزترین استاندارد شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای (۸۰۲.۱۱ax) سود می‌برد.

هواوی می‌گوید اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی (VR)، واقعیت افزوده (AR)، استریم ۴K و کاربردهایی نظیر این‌ها به پهنای‌باند بیشتر، قابلیت اتصال و پایداری لینک بیشتر ولی تاخیر کمتر نیاز دارند که وای‌فای سنتی قادر به تامین آن نیست.

اکسس‌پوینت AirEngine از موتور شتاب‌دهنده‌ای سود می‌برد که می‌تواند سرویس‌های دیجیتالی کسب‌وکارهای اینترپرایز  را با سریع‌ترین حالت ممکن راه‌اندازی کند.

این محصول می‌تواند پهنای‌باندی ۴ برابر اکسس‌پوینت رایج بازار در استاندارد وای‌فای ۵ برای کسب‌وکارها فراهم کند تا حداکثر سرعت دانلود به مرز ۱۰ گیگابیت (به طور دقیق ۹.۶ گیگابیت) برسد.

حدود ۴۰۰ کاربر یا دستگاه می‌توانند به طور همزمان به این اکسس‌پوینت و وای‌فای ۶ متصل شوند و بالاترین کارایی را کسب کنند.

مناسب محیط‌های با کاربر و ترافیک زیاد

هواوی این محصول خود را در کشور استرالیا رونمایی و برای اولین بار عرضه خواهد کرد. قرار است این اکسس‌پوینت در مدارس و دانشگاه‌های این کشور برای دانش‌آموزان و دانش‌جویان نصب شود.

یکی از مزایای وای‌فای ۶، مصرف انرژی کمتر نسبت به وای‌فای ۵ و ۴ است. به گفته هواوی، فناوری وای‌فای ۶ باعث می‌شود مصرف انرژی دستگاه‌های متصل به وای‌فای تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

هواوی می‌گوید اکسس‌پوینت AirEngine می‌تواند در محیط‌هایی با تعداد کاربر زیاد مانند استادیوم‌های ورزشی، فروشگاه‌ها، محیط‌های آموزشی و دیگر محیط‌های مشابه نصب و استفاده شود.

تا کنون روترهای بی‌سیم خانگی و اداری کوچک مبتنی بر وای‌فای ۶ عرضه شده است ولی اکسس‌پوینت‌های صنعتی و اینترپرایز وای‌فای ۶ فقط توسط شرکت‌هایی مانند سیسکو و هواوی وارد بازار خواهد شد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا