اخبار جهان

روتر وای فای ۷ شیائومی BE5000 با سیستم‌عامل HyperOS معرفی شد؛ فقط ۴۰ دلار

آیا شیائومی این روتر جذاب را وارد بازارهای جهانی می‌کند؟

روتر شیائومی BE5000 برای بازار چین معرفی شد. این روتر از آخرین نسل وای فای دنیا پشتیبانی می‌کند و قیمت بسیار جذابی دارد. هنوز جزئیات زمان عرضه جهانی آن، منتشر نشده است.

شیائومی BE5000 اولین روتر وای فای ۷ این غول چینی نیست و پیش‌تر هم روترهای BE3600 و BE6500 Pro و BE7000 را معرفی کرده است.

روتر شیائومی BE5000

روتر شیائومی BE5000

به گزارش سایت gizmochina، روتر جدید شیائومی می‌تواند به حداکثر سرعت ۵۰۱۱ مگابیت بر ثانیه در مجموع سه باند رادیویی برسد و یک ارتقای بزرگ برای وای فای خانگی کاربران چینی خواهد بود.

شیائومی می‌گوید توان روتر BE5000 نسبت به مدل وای فای ۶ حدود ۶۸ درصد و سرعت آن ۴۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

روتر وای فای ۷ شیائومی BE5000

این روتر از فناوری‌های Multi-Link Operation و Xrange 2.0 اختصاصی شیائومی در کنار فناوری‌های مورد انتظار ۴K QAM و Wi-Fi 7 OFDMA سود می‌برد تا اتصالی نرم‌تر و با پوشش وسیع‌تر داشته باشد.

خانه‌هایی که با مشکل افت سیگنال وای فای در برخی نقاط روبرو هستند یا مساحت خانه خیلی زیاد است و وای فای به همه نقاط نمی‌رسد؛ با کمک این فناوری‌ها می‌توانند مشکلات را رفع کنند.

درگاه‌های چند گیگابیتی؛ سیستم‌عامل HyperOS

روی این روتر از یک پردازنده مرکزی شرکت مدیاتک با فناوری ساخت ۶ نانومتر و ۵۱۲ مگابایت حافظه رم استفاده شده است و ۱۲۸ مگابایت حافظه فلش دارد.

روتر BE5000

در حالی که گیمرها می‌توانند از یک شتاب‌دهنده بازی در این روتر استفاده کنند؛ شیائومی می‌گوید سیستم‌عامل HyperOS روی آن نصب شده و به کاربران اجازه می‌دهد به سادگی دستگاه‌های هوشمند خانه را متصل و مدیریت کنند.

روتر BE5000 طراحی سفید مانند و براق با ۵ آنتن خارجی دارد. از سه درگاه شبکه اترنت LAN با سرعت ۱ گیگ و یک درگاه WAN/LAN با سرعت ۲.۵ گیگ بهره می‌برد.

درگاه روتر شیائومی

قیمت روتر شیائومی BE5000 در بازار چین تنها ۲۷۹ یوان معادل ۴۰ دلار است.

ولی مشخص نیست با چه قیمتی وارد بازارهای جهانی می‌شود یا حتی آیا اصلا شیائومی قصدی برای ارائه آن به بازارهای جهانی دارد یا خیر؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا