فناوری

روتر وای فای ۷ شیائومی BE7000 معرفی شد

درگاه‌های ۲.۵ گیگابیتی، پردازنده ۴ هسته‌ای با پلتفرم کوالکام و همان طراحی زیبا

شیائومی در کنفرانس MWC 2023 از روتر جدیدی به نام BE7000 رونمایی کرد که از پلتفرم تراشه‌ای Networking Pro 820 کوالکام سود می‌برد و مبتنی بر وای فای ۷ است.

براساس آخرین گزارش‌هایی که منتشر شده، روتر جدید شیائومی از پردازنده ۴ هسته‌ای A73 با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز استفاده می‌کند و دارای قدرت محاسباتی ۲۸۸۰۰DMIPS است که باعث می‌شود از غالب روترهای وای فای ۶، قوی‌تر باشد.

غول چینی می‌گوید روتر BE7000 برای ترافیک‌های سنگین، بازی ویدئویی، پخش محتوای ویدئویی با کیفیت بالا و سایر فعالیت‌های اینترنتی فشرده، طراحی شده است.

روتر وای فای ۷ شیائومی

روتر شیائومی BE7000 دارای ۴ درگاه شبکه اترنت ۲.۵ گیگابیتی و ۱ درگاه USB3.0 است. با این درگاه‌ها، می‌توان چندین دستگاه پرمصرف را به روتر وصل کرد؛ بدون اینکه شاهد کاهش سرعت اینترنت باشیم.

این روتر وای فای ۷ دارای ۷ آنتن بوده و از طراحی مشابه با روترهای نسل وای فای ۶ شیائومی سود می‌برد. یک طراحی مثلثی که قاعده در پایین و اضلاع در طرفین هستند.

شیائومی مانند همیشه، روتر جدید خود را با طراحی ظریف و زیبا معرفی کرده و از سبک خاص خودش در طراحی روترها بهره می‌برد. روترهای شیائومی، در عین زیبایی و ظرافت، کارایی نسبتا خوبی داشته و از غالب روترهای متوسط بازار، عملکرد بهتری دارند.

روتر شیائومی BE7000

قیمت روتر شیائومی BE7000 حدود ۱۰۰۰ یوهان یا ۱۴۴ دلار تعیین شده است که آن را تبدیل به یکی از ارزان‌ترین روترهای وای‌فای ۷ بازار می‌کند. هنوز جزئیات بیشتری درباره این روتر شیائومی منتشر نشده است.

روترهای وای فای ۷ که پس از استاندارد Wi-Fi 6E وارد بازار می‌شوند؛ از سه باند رادیویی ۲.۴ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز سود برده و دارای پهنای‌باند ۱۰۲۴ مگاهرتز در باند ۶ گیگاهرتز هستند تا سرعت‌های چندین برابری نسبت به روترهای وای‌فای ۶ ارائه کنند.

تی‌پی‌لینک در نمایشگاه CES 2023 از روترهای وای‌فای ۷ جدید خود با سرعت‌های بالای ۲۰ گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد. روتر تی پی لینک Archer BE900 از حداکثر سرعت ۲۴ گیگابیت بر ثانیه برخوردار است یا روتر گیمینگ ایسوس ROG Rapture GT-BE98 دارای سرعتی ۲۵ گیگابیتی است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا