گزارش آگهی

مزایای مودم‌هایی که از همه سیم‌کارت‌های اپراتورهای موبایل پشتیبانی می‌کنند

با خیال راحت هر سیم‌کارت اپراتورهای ایرانی را روی مودم‌های نزتک استفاده کنید

یکی از دغدغه‌های کاربران ایرانی در بازار مودم ایران، خرید مودمی است که از سیم‌کارت‌های همه اپراتورهای موبایل ایران پشتیبانی کند.

برای کاربران اهمیت دارد که بتوانند در صورت آنتن‌دهی ضعیف یک اپراتور در یک منطقه، سیم‌کارت اپراتور دیگری را روی مودم همراه قرار داده و از اینترنت پرسرعتی برخوردار شوند.

به ویژه، این روزها که حجم زیادی از کارهای روزمره، آموزش‌ها، دورکاری‌ها و سرگرمی‌ها با اینترنت موبایل انجام می‌شود و حتی یک لحظه قطعی یا اختلال در اینترنت می‌تواند برای کاربران هزینه بالایی داشته باشد.

اما به دلایل زیادی که در ادامه خواهیم گفت؛ برخی از مودم‌های همراه و جیبی یا رومیزی ۴G LTE از برخی اپراتورها و سیم‌کارت‌ها پشتیبانی کرده و به برخی دیگر از اپراتورها وصل نمی‌شوند. این مشکل می‌تواند محدودیت‌های زیادی برای کاربر ایجاد کند.

ما در ایران چهار اپراتور موبایل همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل داریم که هریک انواع سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری را به مشتری عرضه می‌کنند. به علاوه، هریک از این اپراتورها روی یک سری از باندهای فرکانسی ۴G و ۳G و ۲G فعال بوده و خدمات بی‌سیم خود را ارائه می‌دهند.

مودمی که بخواهد به همه این اپراتورها وصل شود؛ باید از همه فرکانس‌های رادیویی تحت پوشش آن‌ها پشتیبانی کرده و در هر منطقه، شبکه موبایل اپراتورها را شناسایی و با آنتن موبایل آن‌ها ارتباط بگیرد.

اینجا سوال مهمی مطرح می‌شود: این مودم باید چه مشخصاتی داشته باشد و کدام مودم‌های ۴G LTE در بازار ایران چنین ویژگی دارند؟

مزایای پشتیبانی از همه سیم‌کارت‌ها

مودم جیبی و رومیزی ۴G LTE که بتواند از همه سیم‌کارت‌های اپراتورهای موبایل ایران پشتیبانی کند؛ چند مزیت ویژه و بزرگ نسبت به دیگر مودم‌های هم‌رقیب خود در بازار دارد:

۱- انعطاف‌پذیری در انتخاب اپراتور: کاربر به آزادی کامل می‌تواند سیم‌کارت هر اپراتور را روی مودم گذاشته و سریعا به اینترنت وصل شود. دیگر این نگرانی وجود ندارد که فقط سیم‌کارت یک اپراتور خاص روی مودم کار می‌کند.

۲- تعویض سیم‌کارت در صورت عدم آنتن‌دهی: ممکن است شما خانه خود را جابه‌جا کنید؛ مدتی برای کاری در یک دفتر جدید مستقر شوید؛ به مسافرت بروید یا چند روزی خارج از شهر باشید. در این شرایط، اگر اپراتور سیم‌کارت درون مودم آنتن‌دهی ضعیفی در مکان جدید شما داشته باشد؛ چه می‌کنید؟ مودم‌هایی که اصطلاحا لاک شده هستند و فقط با یک سیم‌کارت کار می‌کنند؛ عملا بدون استفاده خواهند شد ولی مودم‌هایی که آنلاک بوده و از هر سیم‌کارت و اپراتوری پشتیبانی می‌کنند؛ به شما اجازه می‌دهند سیم‌کارت اپراتور دیگری را آزمایش کنید و هنوز بتوانید به اینترنت پرسرعت وصل شوید.

۳- نیازی به آنلاک و دستکاری مودم نیست: مودم‌هایی که لاک یا قفل شده هستند؛ فقط با یک سیم‌کارت یا اپراتور کار می‌کنند. بسیاری از کاربران، پس از خرید این مودم‌ها و مدتی استفاده از آن‌ها، چون با محدودیت‌های زیادی روبرو می‌شوند؛ به ناچار اقدام به آنلاک مودم می‌کنند که معایب و آسیب‌های خاص خود را دارد و گاهی منجر به خرابی و سوختگی مودم می‌شود. اما مودم‌هایی که از ابتدا و به صورت کارخانه‌ای آنلاک هستند؛ از هر سیم‌کارتی پشتیبانی کرده و دیگر نیازی به دستکاری ندارند.

۴- اینترنت سریع‌تر: وقتی چند سیم‌کارت از اپراتورهای مختلف داشته باشید و آن‌ها را روی مودم آزمایش کنید؛ این فرصت را دارید که بفهمید آنتن موبایل کدام اپراتور به شما نزدیک‌تر است و آنتن‌دهی بهتری دارد و در نتیجه اینترنت سریع‌تری خواهید داشت. یا اینکه شبکه موبایل کدام اپراتور در منطقه شما خلوت‌تر است و از آن استفاده کنید.

۵- بسته‌های اینترنت متنوع: تصور کنید بتوانید از هدایای همه اپراتورهای موبایل به مناسبت‌های مختلف استفاده کنید. همین‌طور، قدرت انتخاب طرح‌ها و بسته‌های اینترنت متنوعی از همه اپراتورها داشته باشید. قطعا در این شرایط هزینه اینترنت شما پایین‌تر آمده و می‌توانید متناسب با نیاز خود و بسته‌های روزانه، شبانه، نامحدود و حجمی که اپراتورها می‌دهند؛ بهترین بسته را انتخاب و استفاده کنید. فقط با یک مودم آنلاک که از همه سیم‌کارت‌ها پشتیبانی می‌کند؛ قادر خواهید بود از بسته‌های اینترنت متنوع اپراتورها استفاده کنید.

آیا همه مودم‌های ۴G از سیم‌کارت‌های ایرانی پشتیبانی می‌کنند؟

جواب منفی است. این تصور اشتباه است که همه سیم‌کارت‌های ایرانی روی همه مودم‌های ۴G که در بازار ایران به فروش می‌رسند؛ کار خواهند کرد.

همیشه در هنگام خرید یک مودم ۴G باید دقت زیادی داشته باشید تا مودمی خریداری کنید که از همه سیم‌کارت‌ها پشتیبانی کند؛ یا به زبان دیگر بتواند به همه اپراتورهای موبایل وصل شود.

دلایل زیادی برای عدم پشتیبانی از همه سیم‌کارت‌ها و اپراتورها توسط مودم‌ها وجود دارد. از جمله

۱- مودم لاک شده: یعنی مودم توسط شرکت سازنده به سفارش یک اپراتور ایرانی قفل یا لاک شده تا فقط با سیم‌کارت همین اپراتور کار کند و از سیم‌کارت دیگر اپراتورها پشتیبانی نکند.

۲- باندهای فرکانسی: برخی مودم‌ها از همه فرکانس‌های FDD و ۳G پشتیبانی نمی‌کنند. این مودم‌ها برای استفاده در یک کشور یا منطقه خاص طراحی شدند و در نتیجه با باندهای فرکانسی برخی اپراتورها سازگاری دارند و از فرکانس‌های رادیوی برخی دیگر از اپراتورها پشتیبانی نمی‌کنند.

۳- مودم استوک: مودم‌های دست دومی که وارد بازار ایران شده و بدون گارانتی فروخته می‌شوند؛ مشکلات فراوانی دارند از جمله اینکه در پنل مدیریتی آن‌ها، برخی قابلیت‌ها و امکانات مانند پشتیبانی از همه فرکانس‌های رادیویی ۴G LTE و ۳G و ۲G یا شناسایی خودکار بهترین فرکانس و شبکه موبایل غیرفعال باشد. در این صورت شما می‌بینید که در یک منطقه نمی‌توانید به اینترنت اپراتور خاصی وصل شوید یا شبکه ۳G اصلا شناسایی نمی‌شود یا همیشه بهترین باند رادیویی انتخاب نمی‌شود.

کدام مودم‌های ۴G LTE از همه سیم‌کارت‌های موبایل ایران پشتیبانی می‌کنند؟

برندهایی که مودم‌های آن‌ها کاملا آنلاک بوده و از همه فرکانس‌های رادیویی اپراتورها پشتیبانی کنند؛ در بازار ایران انگشت‌شمار هستند.

مودم‌های همراه و رومیزی برند نزتک از این گروه هستند. نزتک (Naztech) یک برند کاملا ایرانی است که مودم‌های همراه و رومیزی به سفارش خودش طراحی کرده و وارد بازار ایران می‌کند.

تا کنون، نزتک سه مدل مودم همراه ۴G و یک مدل مودم رومیزی ۴G به بازار ایران عرضه کرده است که همگی بدون هیچ‌گونه محدودیتی از همه سیم‌کارت‌های اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل و شاتل موبایل پشتیبانی می‌کنند.

مودم نزتک ۷۷C یک مودم جیبی بسیار شیک و کوچک برای مصارف همراه و مسافرتی و گردشگری است.

مودم نزتک ۹۹C یکی از بهترین مودم پاوربانک‌های بازار ایران است و از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی سود می‌برد تا بتوانید دستگاه‌های همراه خود را هم با آن شارژ کنید.

مودم نزتک ۹۹B یک مودم همراه ۴G شیک و تازه وارد به بازار ایران است که باز از باتری ۶ هزار میلی‌آمپرساعتی برخوردار بوده و می‌تواند نقش پاوربانک و تقویت‌کننده وای‌فای را هم ایفا کند.

مودم نزتک ۹۹DX هم اولین مودم همراه/رومیزی فورجی این برند است که چندین ویژگی بزرگ باورنکردنی مانند کار با باتری و برق شهری دارد و از چهار آنتن LTE و وای‌فای خارجی سود می‌برد.

همگی این مودم‌ها را می‌توانید با خیال راحت در بازار خریداری کنید و نگران هیچ‌گونه ناسازگاری با شبکه موبایل، باندهای فرکانسی، قفل بودن برخی امکانات یا عدم پشتیبانی از سیم‌کارت یک اپراتور خاص نباشید.

این مودم‌های از همه فرکانس‌های ۴G FDD و ۴G TDD و WCDMA و GSM یا ۳G و ۲G پشتیبانی می‌کنند و هر سیم‌کارتی روی آن‌ها قرار دهید؛ پس از چند ثانیه شبکه موبایل را شناسایی کرده و متصل می‌شوند.

حرف آخر

از هر برندی می‌خواهید یک مودم همراه بگیرید؛ خوب دقت کنید که با سیم‌کارت‌های اپراتورهای ایرانی سازگاری داشته و از آن‌ها پشتیبانی کند. چنین مودمی می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه بیاورد و قدرت ویژه‌ای در دست شما باشد.

همیشه هم چند سیم‌کارت از اپراتورهای مختلف همراه خود داشته باشید تا اگر اینترنت یک اپراتور قطع شد یا آنتن‌دهی ضعیفی داشت؛ بتوانید سریعا از سیم‌کارت اپراتور بعدی استفاده کنید و بدون اینترنت باقی نمانید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا