گزارش آگهی

اولین اینترنت قسطی، آخرین نسل اینترنت ثابت

امروزه با توجه به رونق گرفتن کسب‌وکارهای آنلاین، پیشروی صنعت گیمینگ، دانلود و تماشای فیلم، کار با شبکه‌های اجتماعی گوناگون، نیاز روزافزون به داشتن اینترنتی پرسرعت حس می‌شود.

از طرفی بسیاری از مناطق در ایران هنوز شامل پوشش‌دهی سرویس‌های اینترنتی ثابت نمی‌شوند و  کاربران به دلیل عدم دسترسی به اینترنت پرسرعت در شهرستان‌های کوچک، مورد اجحاف واقع می‌شوند. گرچه در حال حاضر تکنولوژی‌های جدیدی مانند FTTH و TD-LTE آمده که این مشکلات را حل می‌کنند اما با توجه به هزینه‌های زیاد راه اندازی و آشنا نبودن کاربران با این فناوری همچنان بین کاربران به نسبت تکنولوژی‌های دیگر گسترش نیافته است.

در این مطلب به بررسی تغییر نیاز کاربری با پیشرفت تکنولوژی، افزایش قیمت اینترنت در ایران همراه با کاهش سرعت آن و نحوه خرید قسطی اینترنت پرسرعت خانگی و آینده‌ای که پیش رو است، می‌پردازیم.

از Dial-up تا TD-LTE

اینترنت اولین بار در دهه ۱۹۶۰ توسط دانشمندان آمریکایی در دانشگاه هاروارد و MIT ایجاد شد. در آغاز، این شبکه به نام ARPANET شناخته و برای ارتباطات نظامی و پژوهشی استفاده می‌شد.

در سال‌های بعد، اینترنت رشد سریعی داشت و به عنوان یک ابزار برای ارتباطات، تجارت، تفریح و دسترسی به اطلاعات بسیار مورد استفاده قرار گرفت. مرورگرهای وب مانند اینترنت اکسپلورر و گوگل کروم باعث شدند که اینترنت به یک ابزار بسیار قابل دسترس برای همه بدل شود و حالا هوش مصنوعی انقلاب جدیدی به پا کرده، سطح نیازها و توقع انسان ها را از صنعت تلکام تغییر داده و حتی نیازهای جدیدی ایجاد کرده که به جرات میتوان گفت، در سال‌های آینده استفاده از هوش مصنوعی برای انسان‌ها به یک اجبار تبدیل می‌شود.

اولین اینترنت قسطی

تغییر نیاز کاربران، علتی برای تحول اینترنت

کم‌کم نیاز کاربران به اینترنت تغییر کرد و این تغییرات مستلزم پاسخگویی این تکنولوژی به نیازهای کاربران بود.

قبل از شکل‌گیری سرویس‌های اینترنتی چند سال اخیر، از جمله اینترنت td-lte و ADSL و غیره، افراد از طریق سرویس dial up به شبکه اینترنت متصل بودند. سرعت این سرویس چند کیلوبیت بر ثانیه بود و افراد حین دانلود یک فایل با حجم ۲ـ۳ مگابایتی ساعت‌ها معطل می‌ماندند.

با گذشت زمان و با توجه به اینکه بسیاری از خانه‌ها دارای خطوط تلفن ثابت بودند، اینترنت‌های ثابت خانگی جای dial up را گرفتند. از اولین سرویس‌های اینترنت ثابت خانگی، ADSL بود که به علت مقرون به صرفه بودن، با اینکه نیاز کاربری افراد تغییر کرده و سرعت ADSL دیگر پاسخگوی آن نیست، همچنان شناخته‌شده‌ترین سرویس خانگی است.

+ADSL2 در شرایط ایده‌آل ۱۶ مگابیت بر ثانیه سرعت دارد و این در حالی است که با توجه به حجم کار افراد با اینترنت در دنیای امروز، نیاز به یک اینترنت با سرعت بالا حس می‌شود.

روی کار آمدن سرویس TD-LTE

سرویس TD-LTE یک گزینه مناسب برای رفع نیاز مخاطب به سرعت مناسب اینترنت خانگی است.

TD-LTE برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ توسط گروهی از شرکت‌ها واقع در چین معرفی شد و از سال ۲۰۰۹ مورد استفاده قرار گرفت.

این سرویس در ایران نیز فعالیت خود را با عنوان” آخرین نسل اینترنت ثابت” آغاز کرده است. افزایش تورم و نرخ دلار تجهیز کردن شرکت‌ها را برای ارائه این سرویس  هر روز سخت‌تر از قبل می‌کند که منجر به قیمت تمام شده بالای سرویس TD-LTE شده است. اما گسترش ارتباطات مبنا (مبناتلکام) شرایط ویژه‌ای برای کاربران در نظر گرفته که در ادامه به آن می‌پردازیم

نسل جدید اینترنت خانگی مبنا تلکام

چرا TD-LTE اینترنت برتر خانگیست؟

TD-LTE یک فناوری پیشرفته ارتباطات بی‌سیم است که نسبت به ADSL دارای مزایای زیادی است، این مزایا عبارتند از:

سرعت بالا

TD-LTE قابلیت ارائه سرعت‌های بسیار بالا (تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه به بالا) را دارد و این در حالی است که ADSL سرعت کم و محدودی دارد.

پایداری بیشتر

TD-LTE با استفاده از فرکانس‌های بی‌سیم امواج رادیویی، پایداری بسیار بیشتری دارد، در حالی که ADSL تحت تأثیر عوامل زیادی مانند نوسانات خط تلفن قرار می‌گیرد.

قابلیت پوشش گسترده‌تر

TD-LTE از طریق تکنولوژی سلولی کار می‌کند. در واقع قابلیت اتصال در تمام نقاط ایران را فراهم تسهیل می‌کند.

عدم نیاز به خط تلفن

برای استفاده از TD-LTE نیازی به خط تلفن نیست و شبکه بی‌سیم TD-LTE قابلیت پوشش بیشتری را در مقایسه با ADSL دارد.

قابلیت حمل آسان

TD-LTE به دلیل عدم نیاز به کابل‌های فیبر نوری یا مسی، قابلیت حمل آسان‌تری را نسبت به ADSL دارد، به علاوه کاربر می‌تواند با استفاده از مودم سیار خود، به راحتی دستگاه خود را به شبکه بی‌سیم TD-LTE متصل کند.

اما با تمام این‌ها، همچنان سرویس TD-LTE علاوه بر هزینه‌های ایجاد زیرساخت‌های فنی که برای پروایدرها دارد، هزینه خرید مودم مخصوص td lte برای کاربران هم مبلغی حدود ۲ تا ۶ میلیون است.

چگونه می‌توان از این سرویس استفاده کرد بدون آنکه افراد قیمت اولیه زیادی را متحمل شوند؟

خرید اینترنت TD-LTE بر بستر سرویس اعتباری

با توجه به پایین آمدن قدرت خرید مردم در سال‌های اخیر در ایران، خرید محصولات به شیوه BNPL طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

BNPL مخفف Buy Now Pay Later، به این معنی است که شما می‌توانید یک کالا را تهیه و هزینه آن را در آینده پرداخت کنید.

BNPL یا Buy Now Pay Later در سال‌های اخیر به دلیل رشد قابل توجه آن در بازارهای اقتصادی، جذب توجه بسیاری از مشتریان و شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت شده است. طرفداران BNPL در سطح جهانی به دلیل امکانات و خدماتی که این روش پرداخت ارائه می‌دهد، رو به افزایش هستند.

این روش پرداخت به مشتریان امکان می‌دهد که اجناس خود را به صورت اقساطی و بدون کارمزد، خریداری کنند.

در کل، بر اساس آمار و اطلاعات اخیر، BNPL در میان مشتریان سراسر جهان، به خصوص در اروپا و آمریکای شمالی، بسیار محبوب است.

مبناتلکام با داشتن بروزترین زیرساخت‌ها و کادر انسانی مجرب در اراِئه سرویس‌ و اینترنت TD-LTE با بیشترین پوشش‌دهی کشور در بین شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت، سرعت بالا (تا ۸۰ مگابیت بر ثانیه)، پشتیبانی ۲۴/۷ و عرضه مودم‌های متنوع متناسب با نیاز کاربران، شرایط خرید را تسهیل کرده است.

مبناتلکام مفتخر است برای اولین بار در صنعت تلکام برای آسودگی خاطر کاربران، با همکاری اسنپ و از طریق سرویس اعتباری اسنپ‌پی سرویس tdlte و مودم آن را به صورت اعتباری (BNPL)، در ۴ قسط و بدون کارمزد عرضه می‌کند.

خرید اقساطی اینترنت TD-LTE

چگونه می‌توانم اینترنت TD-LTE را تهیه کنم؟

همانطور که اشاره شد، مبناتلکام با شعار اولین اینترنت قسطی، آخرین نسل اینترنت ثابت شرایط خرید اقساطی اینترنت TD-LTE که آخرین نسل اینترنت ثابت است را برای اولین بار فراهم کرده است. برای استفاده از این شرایط کافیست سرویس اعتباری خود را در اپلیکیشن اسنپ و در قسمت سرویس اعتباری اسنپ‌پی، فعال کنید و مودم و اینترنت پرسرعت TD-LTE را در ۴ قسط بدون کارمزد و ضامن تهیه کنید.
همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید و یا با شماره ۱۵۳۳ در تماس باشید.

https://mabnatelecom.com/landings/snapPay

چرا مبناتلکام؟

مبناتلکام، اولین شرکت دارنده‌ی پروانه FCP

شرکت گسترش ارتباطات مبنا در سال ۱۳۸۴ با جمعی از مدیران ۷ شرکت مطرح اینترنتی شروع به کار کرد و به‌مرور زمان توانست پوششی سراسری از خدمات خود در کشور ارائه کند. در بدو تأسیس، فعالیت شرکت با دریافت پروانه ارائه خدمات اینترنت (ISP) شروع و سپس در سال ۱۳۸۷ اولین پروانه توزیع خدمات اینترنت (ISDP) از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات اخذ و در سال ۱۳۸۹ موفق به دریافت آخرین مجوز استانى گردید، بدین ترتیب مبنا به عنوان اولین شرکت داراى پروانه (ISDP) در تمامی استان‌هاى کشور ثبت شد.

مبناتلکام در سال ۱۳۹۴ اولین شرکتی بود که شرایط دریافت پروانه ارتباطات ثابت (FCP) را داشت که به واسطه این پروانه، حضور مبنا در عرصه توزیع اینترنت در قالب سرویس‌هاى پهنای باند اختصاصی، اینترنت خانگی (ADSL) و ارائه خدمات تلفن ثابت در سراسر کشور میسر شد.

خدمات گسترش ارتباطات مبنا

مبناتلکام با بهره‌گیرى از متخصصین با تجربه و کارشناسان خبره در این صنعت، با تمرکز به مشتـرى‌مدارى و تلاش مستمر در راستای ساختار علمی کشور، همواره بهبود و پیشرفت مداوم را با الگو قراردادن سیستم مدیریت کیفیت بر اساس الزامات ۲۰۰۸: ۹۰۰۱ ISO مد نظر قرار و در این صنعت خدمات متنوعی برای سازمان‌ها و کاربران خانگی ارائه می‌دهد از جمله:

خدمات سازمانی

  • پهنای باند اختصاصی (dedicated bandwidth): یکی از فعالیت‌های شرکت گسترش ارتباطات مبنا، ارائه پهنای باند اختصاصی اینترنت به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی است که امکان بهره‌برداری از اینترنت با سرعت بسیار بالا و به صورت اختصاصی را به سازمان مربوطه می‌دهد.
  • دیتاسنتر (data center): مبنا با داشتن مرکز داده مدرن امکان میزبانی وب‌سایت و کامپیوترهای سرویس‌دهنده شرکت‌ها، سازمان‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های پربازدید را دارد تا سرورهای قدرت‌مند خود را به آنان ارائه دهد.
  • تلفن ثابت اینترنتی: تلفن اینترنتی مبناتل در واقع همان سرویس VOIP است که با نام‌هایی همچون سیپ ترانک (sip trunk) و تلفن NGN شناخته می‌شود که این سرویس راه حلی در جهت رفع محدودیت‌های مخابراتی، کاهش هزینه‌های مکالمه و افزایش ضریب کیفیت مکالمه است.

خدمات خانگی

  • اینترنت پرسرعت TD LTE: اینترنت tdlte مبنا تلکام، با سرعت ۱ تا ۴۰ مگابیت بر ثانیه در حال حاضر پرسرعت‌ترین اینترنت ایران است که علاوه‌بر سرعت، دارای پایداری و پینگ پایین و قابلیت استفاده همزمان چندین کاربر در منزل یا شرکت را دارا است.
  • :ADSL2+این فناوری كه برای برقراری ارتباط پرسرعت و بدون قطعی با اينترنت، طراحی و در اختيار كاربران خانگی شرکت قرار گرفته است، با بهره‌گیری از آن كاربران قادر خواهند بود تنها با استفاده از يك خط تلفن، به صورت دائم و با سرعتي بالا به اينترنت متصل شوند.

اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا