گزارش آگهی

شتابان هاست، مرجع تخصصی ارائه دهنده خدمات اینترنت و شبکه

در این مقاله تخصصی شبکه و اینترنت، با بررسی مهم ترین مبانی خدمات شبکه و اینترنت نظیر ISP و تفاوت آن با سرویس هاستینگ تلاش کردیم تا به شما در خرید سرویس پرسرعت میزبانی آینده خود از جمله هاست سی پنل ایران و سرور SSD ایران کمک کنیم.

اینترنت و شبکه شاید مهم ترین اتفاقی باشند که در چند صد سال اخیر در تاریخ زندگی بشر رخ داده اند. شرکت های توزیع کننده خدمات اینترنتی مثل شتابان هاست، به انسان های امروزی یک دنیای جدید و مهم تر از همه قابل لمس ارائه میکنند که در آن می توان با پیداکردن محتوای دلخواه، به صورت تخصصی به جواب سوالاتشان از اینترنت برسند.

دنیای مجازی با استفاده از مزایای خود حتی توانسته گرایش به سمت گسترش زندگی مجازی در دنیای واقعی را به وجود بیاورد. برای مثال، تکنولوژی هایی مثل واقعیت مجازی یا VR و فناوری NFT که گاها اتفاقات و معامله های کلانی در آن انجام میشود، یا ارزهای دیجیتال و کریپتو، نمونه و نشانه هایی از تمایل انسان ها به گسترش زندگی مجازی در آینده ای هرچند نزدیک هستند!

یکی از بزرگ ترین مزیت های خدمات اینترنت و دنیای مجازی نسبت دنیای واقعی انعطاف پذیری آن است. به این معنی که در دنیای مجازی ما می توانیم خدمات و نیازهای خود را به راحتی پیدا کنیم، یا آن را خلق کنیم! وب سایت ها و اپلیکیشن ها بارزترین نمونه های استفاده بشر از ویژگی انعطاف پذیری دنیای اینترنتی است. دنیایی خلق شده توسط انسان که ساخته شده از کدها و زبان های مختلف برنامه نویسی است.

شتابان هاست یکی از بهترین شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور در ایران است و در این مقاله با همکاری کارشناسان شبکه‌ چی و این مجموعه نگاهی داریم به دنیای وسیع World Wide Web و خدمات ISP و هاستینگ شبکه.

بسیاری از افراد با شنیدن اصطلاحات مربوط به خدمات شبکه و اینترنت مثل ISP، هاستینگ، سرور SSD و سرور مجازی دچار سردرگمی میشوند. هدف این مقاله این است که با یک بررسی واضح و ساده، شما عزیزان بطور کامل تفاوت های هریک از این اصطلاحات کاربردی و پایه دنیای مجازی را متوجه شوید.

شتابان هاست

تعریف تخصصی اینترنت چیست؟

در قدم اول بیایید نگاهی به اصل ماجرای اینترنت داشته باشیم. اینترنت بطور کلی مجموعه ای بزرگ و جهانی، تشکیل شده از شبکه های بزرگ و کوچک بین المللی است. این شبکه ها اگرچه در جاهای مختلفی تشکیل میشوند، اما در نهایت به یکدیگر میپیوندند و به این ترتیب نام «شبکه جهانی وب» یا همان WWW به وجود آمده است.

در واقع زمانی که صحبت از Internet میکنیم، درباره خدمات شبکه ای حرف میزنیم که در سال ۱۹۶۹ با چهار هسته کامپیوتری میزبان آغاز به کار کرد و بعدها به شدت گسترش یافت، اما امروز به هیچ نهاد یا کشور خاصی تعلق ندارد و هر کشوری اختیار مدیریت اینترنت خود را دارد.

یک نمونه از این اختیارات، کاهش پهنای باند شدید اینترنت بین المللی در طی ناآرامی های چندماه اخیر در کشور است که در مقالات مختلف از جمله مقاله «بررسی وضعیت اینترنت، هاست و سرور خوزستان» در رسانه خوزنیوز به آن پرداخته شده است.

با این حال، برای اتصال به این دنیای جدید نیاز به ابزارهای اولیه داریم مثل:

  • یک دستگاه کامپیوتر، موبایل یا لپ تاپ جهت اتصال
  • یک شرکت ISP یا رساننده خدمات اینترنتی
  • یک دستگاه مودم
  • کارت شبکه
  • داشتن یک خط تلفن جهت اتصال به مودم
  • یک مرورگر اینترنت

این ۶ مورد، اصلی ترین نیازهای ما برای ارتباط اولیه با دنیای مجازی و اینترنت هستند. پس از اتصال به این شبکه میتوانیم اقدام به فعالیت های مختلف مثل راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی در هر زمینه ای تنها با استفاده از یک وب سایت کنیم. در ادامه به پیش نیازهای اصلی داشتن یک وب سایت یعنی خرید هاست پرسرعت و سرور می پردازیم.

خدمات ISP یا رساننده خدمات اینترنتی چیست؟

شرکت های ISP یا Internet Service Provider اصلی ترین پل ارتباطی دنیای واقعی و دنیای مجازی هستند. این شرکت های توزیع کننده خدمات اینترنتی، همان شرکت هایی هستند که با ارائه مودم و سرویس های ماهانه یا سالانه اینترنت، به ما امکان استفاده از این سرویس را می دهند.

همه ی ما کاربران internet در طول ماه ممکن است با شرکت آی اس پی خود ارتباط داشته باشیم. برای کارهایی مثل دریافت خدمات پشتیبانی شبکه در زمان قطعی یا سرعت پایین، معمولا پشتیبانی شرکتی که از آن سرویس خود را تهیه کرده ایم اولین جایی است که با آن تماس میگیریم. همچنین زمانی که حجم اینترنت یا مدت اشتراک ما تمام میشود بطور خودکار مرورگرها ما را به وب سایت شارژ مجدد شرکت ISP می برند.

به این ترتیب، شرکت های ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه وظیفه دارند کارهایی مثل بررسی مودم، بررسی اینترنت، کیفیت خط و بطور کلی ارتباط اولیه ما با اینترنت را فراهم نمایند.

علاوه بر این موارد، امروزه برخی از این شرکت ها خدمات اضافه مثل سرویس های میزبانی وب یا هاست را نیز در اختیار کاربران خود می گذارند، که در ادامه بیشتر درباره این مسئله صحبت خواهیم کرد.

به صورت تخصصی سرور و میزبانی وب چیست؟

بعد از خدمات ISP و پایه ای ترین استفاده از اینترنت، وقت آن می رسد که نگاهی به مفاهیم پیشرفته تر مثل هاستینگ و دنیای میزبانی و سرورها بیندازیم. بطور کلی این خدمات برای زمانی است که استفاده ما از دنیای وسیع اینترنت صرفا محدود به دیدن ویدیوها و تِرِندهای فضای مجازی نیست، بلکه حالا میخواهیم بخش مهم تری از دنیای وب باشیم.

همانطور که می دانید، آنچه دنیای مجازی ما و اجزای داخل آن مثل سایت ها، نرم افزارها و… را تشکیل میدهد، در ماهیت خود چیزی بجز یکسری فایل های برنامه نویسی شده با زبان های HTML و CSS و… نیستند. زمانی که ما قصد راه اندازی وب سایت یا اپلیکیشنی را داشته باشیم، تیم های برنامه نویسی این فایل ها را با استفاده از زبان های مختلف برنامه نویسی ایجاد کرده و در اختیار ما میگذارند.

به زبان ساده، سرویس های هاستینگ و میزبانی وب خدماتی هستند که به ما امکان آپلود کردن و در دسترس قرار دادن فایل های سایتمان نظیر عکس ها، ویدیوها، آیکن ها و… روی سرور و «اینترنت» را می دهند و به همراه منابع مختلفی که از سرور دریافت کرده اند، درخواست های کاربران سایت ما را برآورده می کنند.

– تعریف سرور به زبان ساده

سرور در دنیای شبکه و اینترنت تعاریف مختلفی دارد، چرا که یکی از مهم ترین اجزای تشکیل یک شبکه است. در دنیا هاستینگ و میزبانی نیز منظور ما از Server کامپیوترهای قدرتمند و غنی از منابع پردازشی و ذخیره سازی هستند.

این کامپیوترها همیشه آنلاین و روشن هستند تا وظیفه اصلی خود یعنی خدمات رسانی به کامپیوترها و کاربران را به بهترین شکل انجام دهند. در این راه، سرورها از منابع RAM و CPU برای پردازش و از هارد برای ذخیره سازی استفاده می کند.

برای مثال زمانی که آدرس سایت شتابان هاست را در مرورگر وارد میکنید، کامپیوتر شما به عنوان client درخواست ورود به سایت را برای سرورهای ما ارسال میکند و سرورهای ما در سریع ترین زمان، با بازکردن سایت به درخواست شما پاسخ میدهند.

همچنین تجهیزاتی که در این کامپیوترها استفاده میشود در  سرعت سایت ما تاثیر بسزایی خواهند داشت. برای مثال میتوان به سرور SSD که از جدیدترین هاردهای دنیا استفاده میکند اشاره کرد.

تفاوت خدمات ISP و هاستینگ چیست؟

برای پاسخ به این سوال کافیست یک مرور کوچک به آنچه تا اینجا گفتیم داشته باشیم. شرکت های رساننده خدمات اینترنتی در واقع ارتباط اصلی ما با این شبکه را فراهم میکنند. برندهای مختلف مثل آسیاتک و شاتل نمونه هایی از این شرکت ها در ایران هستند.

از طرف دیگر، شرکت های هاستینگ از جمله شتابان هاست، خدماتی مثل خرید هاست سی پنل ایران و یا خرید سرور NVMe و سرور مجازی ایران یا اروپا را ارائه میکنند. هاستینگ یا میزبانی وب سرویسی است که سایت یا اپلیکیشن های خود را در آن به شکل امن نگه داری میکنیم و این شرکت ها وظیفه دارند از آنلاین و در دسترس بودن همیشگی پلتفرم ما مطمئن شوند.

شتابان هاست برای خرید هاست پرسرعت ایران از جمله خرید هاست سی پنل ایران تخفیفات ویژه ای با کد تخفیف host-iran را برای حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر شبکه در نظر گرفته است که می توانید با واحد فروش هاست و سرور ایران شتابان هاست تماس بگیرید.

مرجع تخصصی ارائه دهنده خدمات اینترنت و شبکه

انواع روش های تخصصی ارائه خدمات هاستینگ

آنچه باید درباره ماهیت هاستینگ بدانید این است که کلمه هاست، اشاره به سرویس نگه داری از پلتفرم ما دارد. برای تهیه این سرویس ها از هاستینگ هایی مثل شتابان هاست گزینه های مختلفی پیش روی ماست:

  • اجاره هاست اشتراکی
  • خرید سرور مجازی ایران
  • خرید سرور اختصاصی

– خرید هاست اشتراکی | اقتصادی و پرتنوع

اگر قصد خرید هاست ارزان قیمت و درعین حال کاربردی را دارید، هاست اشتراکی گزینه ایده آل شماست. در این روش، یک سرور را به همراه منابع رم و CPU و هارد، با روش اشتراکی گذاری به بخش های مختلف تقسیم میکنند. این بخش ها که هرکدام میزبان و host سایت ما هستند، بصورت اشتراکی از تمام منابع سرور استفاده میکنند.

این روش ارزان ترین روش میزبانی است و در عین حال تنوع بسیار بالایی در انواع کنترل پنل های سی پنل و دایرکت ادمین و همچنین سیستم عامل ویندوز و لینوکس دارد. به این ترتیب اسم هایی که ما در کنار کلمه «هاست» میشنویم مثل خرید هاست سی پنل و هاست لینوکس اشاره به سرویس اشتراکی در کنار سیستم عامل یا کنترل پنل آن دارد.

– خرید سرور SSD ایران تحویل آنی + ترافیک نامحدود

سرورهای مجازی یا VPS یکی از بهترین گزینه ها برای وب سایت های درحال رشد و با بازدید بالا هستند. در این روش نیز کاربران مختلف که همان وب سایت و اپلیکیشن ها هستند از یک سرور SSD ایران یا اروپا (بسته به لوکیشن درخواستی شما) استفاده میکنند، با این تفاوت که منابع هر کاربر بصورت کاملا اختصاصی در اختیار او قرار میگیرد و دیگر از روش اشتراک گذاری استفاده نمیشود.

همین مزیت باعث شده تا بسیاری از وب مسترها و صاحبان سایت بجای خرید هاست لینوکس پرسرعت اشتراکی به میزبانی مجازی روی بیاورند. البته در کنار این مورد، مزایای زیر هم در محبوبیت VPS تاثیرگذار است:

  • انعطاف پذیری بیشتر در تغییر کانفیگ
  • دسترسی به روت سرور
  • امکان ایجاد شخصی سازی در عملکرد سرور

لازم به ذکر است تمامی سرورهای مجازی شتابان هاست از جمله سرور SSD ایران به همراه ترافیک و پهنای باند بدون محدودیت ارائه میشوند و شما میتوانید برای خرید سرور مجازی ایران نامحدود خود همین حالا از شتابان هاست اقدام کنید. با خرید سرور مجازی SSD ایران شتابان هاست که مناسب سایت هایی با بازدیدکنندگان ایرانی بسیار زیادی است، در واقع شما یک vps قدرتمند با هاردهای پرسرعت SSD و پایداری بالا را خریداری می کنید.

– میزبانی اختصاصی با سرور ایران

سرور اختصاصی یا Dedicated Server کامل ترین و البته گرانترین روش میزبانی است. همانطور که از نام این سرویس مشخص است، در این روش تمام امکانات یک سرور به همراه منابع آن در اختیار شخص شما و کسب و کارتان است و دیگر خبری از هاست های دیگر نخواهد بود.

خرید هاست پرسرعت از شرکتهای اختصاصی هاستینگ یا  ISPها؟

در آخرین قسمت می پردازیم به یکی از سوالات اصلی کاربران اینترنت، اینکه برای خرید هاست سی پنل ایران یا سایر انواع میزبانی وب به شرکت توزیع کننده خدمات اینترنتی مراجعه کنیم یا شرکت هایی که بصورت تخصصی مثل شتابان هاست در این حوزه فعالیت می کنند؟

بطور کلی سرویس ارائه میزبانی وب یا هاستینگ، یک سرویس اضافه بر سازمان است که توسط شرکت های ISP ارائه میشود تا کاربران بتوانند در یک فضای بسیار محدود وب سایت خود را آپلود کنند.

تجربه کاربران نشان می دهد که استفاده از یک شرکت متخصص در حوزه میزبانی وب ،که بجز خدمات رسانی به هاست ها و سایت های خود وظیفه تامین اولیه اتصال به اینترنت برای کاربران را ندارند، بسیار بهتر و با سرعت و کیفیت بالاتری انجام میشود.

خرید هاست پرسرعت از شتابان هاست

شتابان هاست، تخصصی ترین ارائه دهنده هاست و سرور ایران و اروپا

شتابان هاست یکی از ۱۰ هاستینگ برتر ایران و سریع ترین شرکت های ارائه دهنده هاست و سرور ایران و اروپا در ایران است و در این مقاله تخصصی شبکه و اینترنت، با بررسی مهم ترین مبانی خدمات شبکه و اینترنت نظیر ISP و تفاوت آن با سرویس هاستینگ تلاش کردیم تا به شما در خرید سرویس پرسرعت میزبانی آینده خود از جمله هاست سی پنل ایران و سرور SSD ایران کمک کنیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

‫3 دیدگاه ها

  1. من هاست و سرور رو از parspack تهیه می کنم ولی باید shetabanhost رو هم امتحان کنم
    تخفیف خوبی گذاشته
    ممنون از تیم خوب شبکه چی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا