راهنمای خرید

قبل از خرید اینترنت TD-LTE؛ این ۵ نکته مهم را بدانید!

اینترنتی از جنس همراه ولی جایگزین اینترنت ثابت خانگی

این روزها، خرید اینترنت TD-LTE از خرید اینترنت موبایل و ۴G پیشی گرفته است. TD-LTE به صرفه‌ترین و در دسترس‌ترین نت برای کاربران خانگی شده است و جایگزینی برای اینترنت ثابت کند، ضعیف و نایاب است.

شرکت‌های بیشتری وارد بازار اینترنت TDLTE شدند و محدودیت سرعت‌ها برداشته شده است؛ به‌طوری‌که شما می‌توانید سرعت ۱۰۰ مگابیت و حتی بیشتر را هم با یک مودم رومیزی TD LTE تجربه کنید.

در این مقاله، به ۵ نکته اصلی خرید اینترنت TD-LTE اشاره می‌کنیم:

۵ نکته مهم خرید اینترنت TD-LTE

۱- تفاوت اینترنت ۴G با اینترنت TD-LTE

عمده سوال‌های کاربران درباره تفاوت اینترنت موبایل یا ۴G با اینترنت TD-LTE است. بسیاری از مردم تصور می‌کنند اینترنت TD-LTE همان ۴G یا ۴.۵G است و روی موبایل قابل استفاده است. در واقع، این دو نوع اینترنت از یک نسل اما با دو نوع فناوری هستند. اینترنت ۴G برای استفاده روی دستگاه‌های موبایل است ولی اینترنت TD-LTE در حالی‌که بی‌سیم بوده ولی برای استفاده در مکان‌های ثابت است. 

مودم اینترنت تی دی

بنابراین، نمی‌توان این دو را به جای یکدیگر استفاده کرد یا از سیم‌کارت TD-LTE روی گوشی موبایل و از سیم‌کارت ۴G برای اینترنت TD-LTE سود برد.

۲- سیم‌کارت TD-LTE

برای استفاده از اینترنت TD-LTE نیاز به سیم‌کارت مخصوص TD-LTE دارید. این سیم‌کارت قابلیت مکالمه یا پیامک ندارد و روی گوشی‌های موبایل قرار نمی‌گیرد. این سیم‌کارت فقط روی مودم‌های TD-LTE نصب شده و با سیم‌کارت ۴G کاملا متفاوت است. سیم‌کارت ۴G روی گوشی موبایل نصب می‌شود و قابلیت مکالمه و پیامک دارد.

۳- مودم TD-LTE

مودم TD-LTE با مودم ۴G متفاوت است. اگر می‌خواهید به طور کامل تفاوت‌های این دو مودم را بدانید به مطلب «مودم ۴G بخریم یا مودم TD-LTE؟» مراجعه کنید.

در ایران؛ هر اپراتور TD-LTE مودم‌های مخصوص خودش را عرضه کرده و این مودم‌ها قفل شده یا اصطلاحا لاک شده هستند. مودم TD-LTE یک اپراتور را نمی‌توانید برای اینترنت TD-LTE یک اپراتور دیگر استفاده کنید.

نمی‌توانید از مودم‌های آنلاک در بازار برای استفاده از اینترنت TD-LTE یک اپراتور استفاده کنید. 

مودم ایرانسل TF-i60

در بازار مودم‌هایی هست که هم از اینترنت ۴G و هم از اینترنت TD-LTE پشتیبانی می‌کنند ولی برای هریک نیاز به سیم‌کارت جداگانه دارند. مودم TF-i60 ایرانسل از این ویژگی برخوردار است.

اخیرا، مودم‌های TD-LTE آنلاک شده‌ای هم وارد بازار ایران شده است ولی عمدتا قیمت بسیار بالایی داشته و خرید آن‌ها به صرفه نیست. بهتر است همیشه یکی از مودم‌های عرضه شده توسط اپراتورها را انتخاب کنید.

۴- سرعت و مناطق پوشش‌دهی

سرعت اینترنت فورجی بیشتر از تی‌دی‌ال‌تی‌ای است. مبین‌نت اینترنت TD-LTE با حداکثر سرعت ۴۰ مگابیت و ایرانسل سرعت ۸۰ مگابیت ارایه می‌دهند و هرچه آنتن‌دهی بیشتر باشد؛ سرعت اینترنت بیشتر خواهد بود. 

در ابتدا، شرکت‌ها سرعت اینترنت TD LTE را محدود کرده بودند ولی اینک شاهد باز شدن سرعت‌ها و رسیدن حداکثر سرعت به ۱۵۰ مگابیت و بیشتر هستیم.

با یک مودم متوسط بازار، می‌توانید به راحتی سرعت اینترنت ۵۰ الی ۶۰ مگابیتی داشته باشید و اگر از مودم‌های فایوجی رده بالا استفاده کنید؛ سرعت شما بالای ۸۰ مگابیت خواهد بود.

در سال ۱۴۰۲، تقریبا هر دو اپراتور ایرانسل و مبین‌نت، کل کشور را تحت پوشش اینترنت TD-LTE قرار دادند ولی باز بهتر است پیش از خرید یک سرویس، به نقشه پوشش‌دهی آن اپراتور مراجعه و مطمئن شوید در نقشه پوشش‌دهی هستید.

۵- قیمت و بسته‌های خرید اینترنت TD-LTE

اینترنت TD-LTE ارزان‌تر از اینترنت ۴G است اگرچه تنوع بسته‌ها و طرح‌های تشویقی کمتری دارد. بسته‌های اینترنت TD-LTE با حجم بالا و عمدتا مدت زمان طولانی‌تر مانند ۶ ماهه و یک ساله عرضه می‌شوند که نشان می‌دهد برای کاربران پرمصرف مناسب است. البته، در سال‌های اخیر، اپراتورها بسته‌های متنوع‌تری به کاربران پیشنهاد می‌دهند ولی باز هم حجم بسته‌ها زیاد است.

اینترنت TD-LTE برای کاربران سازمانی یا کاربران حرفه‌ای و پرمصرف مناسب‌تر است. کاربران خانگی که مصرف حجم اینترنت زیادی دارند نیز می‌توانند سراغ اینترنت تی‌دی‌ال‌تی‌ای بروند ولی کاربری که می‌خواهد چند گیگابایت در ماه مصرف داشته باشد؛ بهتر است سراغ اینترنت فورجی معمولی برود.

در انتها اگر علاقه‌مند هستید، نگاهی به مطالب زیر هم بیندازید:

به‌روزرسانی (۸ آبان ۱۴۰۱)

دو اتفاق در بازار اینترنت ثابت TDLTE رخ داده است:

۱- افزایش سرعت برخی سرویس‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت TDLTE

۲- ارائه اینترنت TD LTE نامحدود

درباره نکته اول، باید بگوییم تا چند ماه پیش، فقط ایرانسل سرویس تی دی با سرعت ۸۰ مگ می‌داد و سایر شرکت‌ها از جمله مبین نت سرعت را روی ۴۰ مگابیت نگه داشته بودند ولی اکنون بسیاری از شرکت‌ها از جمله وینکس، تک نت، آسیاتک و … سرعت را به مرز ۸۰ مگابیت به شرط آنتن‌دهی منطقه افزایش دادند که می‌تواند یک خبر خوش برای کاربران اینترنت TDLTE باشد.

نکته دوم، بازار اینترنت تی دی دارد رقابتی می‌شود و برخی شرکت‌ها برای ربودن کاربران از دست رقبا، تخفیف‌های ویژه و بسته‌های اینترنت نامحدود می‌دهد. حالا، برخی شرکت‌ها در شعار نامحدود و در عمل یک بسته با حجم بالا ارائه می‌کنند ولی داریم چند شرکت که واقعا اینترنت TD LTE نامحدود ارائه کردند.

درباره اینترنت تی دی نامحدود مفصل در مقاله زیر صحبت و وضعیت شرکت‌های مختلف را بررسی کردیم:

به‌روزرسانی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱)

در سال جدید، ایرانسل و همراه اول بسته‌های اینترنت موبایل پرمصرف و مدت‌دار حجمی خود را حذف کردند و عملا کاربران دیگر بسته اینترنت مدت‌دار پرحجمی برای خرید ندارند.

در این شرایط، خرید و استفاده از اینترنت TD-LTE که هنوز بسته‌های مدت‌دار و حجمی زیادی داشته و در مقایسه با قیمت اینترنت موبایل، بسیار به‌صرفه‌تر و ارزان‌تر است؛ می‌تواند جایگزینی برای اینترنت موبایل باشد. ضمن اینکه شبکه پوشش‌دهی اینترنت TD-LTE ایرانسل تقریبا کامل شده و به ادازه پوشش‌دهی FDD در شهرها می‌رسد.

برای مشاهده به‌صرفه‌ترین بسته‌های اینترنت TD-LTE ایرانسل در سال ۱۴۰۱ به مطلب «راهنمای خرید بسته اینترنت TD-LTE ایرانسل در سال ۱۴۰۱» را بخوانید.

به‌روزرسانی (۳ آذرماه ۹۹)

اگر خریدار اینترنت TD-LTE هستید یا تصمیم گرفتید از این اینترنت استفاده کنید ولی نمی‌دانید از کدام شرکت باید سرویس بگیرید و قیمت بسته‌ها یا سرعت آن‌ها چگونه است؛ دو مطلب نسبتا جدید و کاملا کاربردی زیر ما را نگاهی بیندازید:

مطمئن هستیم پس از خواندن دو مطلب بالا، بهتر و سریع‌تر می‌توانید تصمیم بگیرید از کدام شرکت سرویس اینترنت TD-LTE خود را تهیه کنید.

به‌روزرسانی (۶ خردادماه ۹۹)

سه اپراتور مادر و بزرگ TD-LTE در ایران، ایرانسل، شاتل و مبین‌نت (همراه اول) هستند ولی چندین اپراتور مجازی از این اپراتورها سرویس می‌گیرند.

شما می‌توانید به طور مستقیم از اپراتورهای اصلی سرویس اینترنت TD-LTE بگیرید یا اینکه سراغ سرویس‌دهنده‌های مجازی بروید که معمولا بسته‌های اینترنت متنوع‌تری دارند و تخفیف‌هایی به مشتریان جدید می‌دهند.

به طور مثال، اینترنت TD-LTE وینکس از همان شبکه ارتباطی ایرانسل و حتی مودم‌های این شرکت استفاده می‌کند ولی شرایط عرضه سرویس متفاوتی دارد.

یکی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس TDD که در سال‌های اخیر خوش درخشید؛ شرکت زی‌تل است که با نصب مودم‌های بیرونی TD-LTE کیفیت و سرعت اینترنت بهتری برای مشتریان فراهم می‌کند.

شرکت زی‌تل محدودیت حجم را برای برخی مشتریان و سرویس‌ها برداشته و با پرداخت یک هزینه ماهیانه می‌توانید مصرف بی‌نهایت داشته باشید.

بنابراین، اگر قصد خرید سرویس اینترنت TD-LTE دارید؛ ابتدا اپراتورهای TD-LTE را یک بررسی نموده و شرایط واگذاری، منطقه و شهر پوشش‌دهی، قیمت بسته‌ها و سرعت تضمینی و تعرفه‌ها را بررسی و هر کدام برای شما بهتر بود را به عنوان اپراتور اینترنت خود انتخاب کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫81 دیدگاه ها

  1. مطلب خوبی بود ممنون
    بنظرم اگه کسی در منطقه ای باشه که تحت پوشش نسل ۴.۵ باشه و بتونه از مودم و اینترنت نسل ۴.۵ به جای TD-LTE استفاده کنه عالیه چون
    هزینه خرید بسته کمتره
    طرح های تشویقی بیشتری داره
    تماس و پیامک مقدور هست
    برای مشترکان کم مصرف مناسب هست
    مشکل آنتن دهی وجود نداره
    و مهمتر از همه سرعت TD-LTE و نسل ۴.۵ هیچ فرقی نداره.

    1. من از ايرانسل مودم خریدم مدل Tfi60 هم مودم خرابه هم سیم کارت ها خراب هستند به هر نمایندگی میبرم میگه به منچه برو از هر جا خریدی پشتیبانی هم میگه متاسفم پیگیری میکنم الان دوماهه هیچ کس هیچ کاری نمیکنه گارانتی تعویض داره ولی هیچ کاری نمیکنه سه میلیون پول دادم خورده شد، گولشون نخورید

  2. کاملا مخالفم.
    هزینه ایرانسل رو نمیدونم ولی من خودم td-lte مبین نت دارم و بسیار راضی هستم.
    هزینه هاش هم اصلا گرون نیست کاملا مثل مخابراته و گیگی سه تومنه. و برای ۱۰ گیگ و افزایش گیگ ها تخفیفاش هم مثل مخابراته.
    اینکه مودم ها لاک هستند هم هیچ مشکلی نیست من که از مبین نت خریدم نمیام که سیمکارت ایرانسل روش بندازم.
    تو خونه ما که تهرانپارسه من تا ۲۹ مگابیت هم تست زدم.(با تعداد ۴ چراغ روشن)
    با این مقاله هاتون سعی بر ضعیف کردن شرکت ها نکنید.

    1. دوست عزیز
      خوش‌بحال‌تان
      هرگز قصد تحقیر یا تضعیف هیچ شرکتی را نداریم. اینترنت خوب به نفع همه است و همه استقبال می‌کنند.
      اما گزارش‌های زیادی درباره نارضایتی کاربران از اینترنت TD-LTE داریم. روی همین سایت تقریبا کمتر شناخته شده ده‌ها کامنت اعتراضی و گله‌ای نسبت به این سرویس‌ها وجود دارد و البته چند کامنت هم مانند شما از اینترنت TD-LTE راضی بودند.
      خواننده‌ها و کاربران مزایا و معایب هریک از سرویس‌های اینترنت را بدانند بهتر تصمیم‌گیری کرده و مناسب کارشان یک نوع سرویس را انتخاب می‌کنند و دیگر این مشکل که کلی هزینه کنند و حجم بخرند و بعد نشود استفاده کنند؛ پیش نخواهد آمد.

      1. پاسختون کاملاً منطقیه
        ولی خوبه مطالبی که به قیمت بر میگرده مثل همین مطلبی که گذاشتید رو هر از چندگاهی بروز کنید شاید با توجه به عوض شدن سیاست ها و بسته های اینترنت پیشنهادی شرکت ها ، نیاز به نتیجه گیری دیگری باشد.

      2. من مودم گرفتم هزینه کردم ۲۰۰گیگ بسته هم کنارش گرفتم بعد ی ماه آنتن رفته با پشتیبانی ارتباط برقرا کردم میگه کوچه شما ساپورت نمیشه کوچه بالایی تحت پوششه😪😂خدا اگه هس که بزنه کمرشون بی مصرفا تو این شرایط اقتصادی درد که دوا نمیکنن مشکل میندازن رو مشکل برا ادم

        1. سلام
          اینکه پوشش‌دهی شبکه TDLTE نقاط کور داره شکی نیست
          شما می‌توانید احتمالا با جابه‌جایی مودم یا نصب آنتن بیرونی یا مودم بیرونی پوشش‌دهی و سیگنال بگیری
          اگر هیچ‌کدام نشد؛ می‌توانید سیم کارت FDD ارزان قیمت روی مودم بیندازید مانند سیم کارت مبین نت

    2. خخخخخ الان نهایت سرعتت به ۲۹ مگابیت! (نزدیک ۳ مگابایت) رسیده راضی هستی؟ سرعت LD-LTE در حقیقت باید ۲۰۰ مگایت باشه نه ۲۹ مگابیت!

    3. با احترام
      اینترنت ADSL با صد و بیست گیگ حجم و سرعت ۱۲مگابیت و قیمت ۷۰ تومن عین اینترنت LTE که شما گفتید است؟
      کجاش شبیه همه؟
      تنها تفاوت در سرعته
      که با توجه به حجم گفته شده و قیمت تمام شده قابل چشم پوشیه

    4. بیشتر شرکت ها دارن سرعت رو بالای ۷۰مگ میدن خود ایرانسل الان جا خونمون ۱۱۰مگ میده همراه اول ۱۲۰مگ ولی مبین نت دارم ۳۰تا ۴۰ اون خلوت بودن شبکه قفل میشه حقیقت گاهی اوقات تلخه

  3. من الان کمی بیش از یک سال هست که TD-LTE مبین نت رو دارم که یه مدت حدود ۴۰ مگ رو هم راحت می گرفتم اکثر اوقات و رکوردم هم ۴۱.۵ مگ بود با آپلود ۵ مگ، یعنی یه ذره بیشتر از حداکثری که توی تبلیغاتش بود. در ضمن، این تست ها با سایت Speedtest.net گرفته شدند که معتبرترین در این زمینه هست. ولی مدتی هست که سرعتش الان در طول روز حدود ۱۷ ۱۸ مگ و برخی مواقع حدود ۱۲ مگ هست. ولی باز کماکان ساعت های ۷ و ۸ صبح می شه ۳۰ و خرده ای مگ رو گرفت. البته بگم که آنتن دهی اینجا، فوق العادست. حالا نمی دونم برای بقیه دوستان هم سرعتش اینجوریه یا نه

    1. عرض سلام و وقت بخیر
      مندر کنفرانسها و حلسات شرکت از ده پانزده نفره تا بعضا ۱۰۰۰ نفره شرکت میکنم
      با skyp/Adobe conecte/jitsi/zoom و اینترنت adsl داره اذیتم میکنه ، دنبال یک اینترنت با طرعت بالا هستم ، بین td lte از شرکت مبین نت و ایرانسل (اینکه کدام شرکت بهتر است و کلا بین td lte و ۴G موندم … بهترین اینترنتی که میتونم داشته باشم چیه؟ و از کدام شرکت ؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. سلام
        اینترنت TD-LTE یک نوع اینترنت ۴G ولی ثابت بی‌سیم است که اپراتورهایی مانند ایرانسل عرضه می‌کنند.
        بعید است سرعت اینترنت Td-LTE به کار ویدیوکنفرانس بیاید
        احتمالا اینترنت ۴G معمولی بهتر باشد؛ اگرچه هزینه‌اش بیشتر است

  4. درود
    با بررسی سایت ایرانسل به این نتیجه که ال تی دی گران تر است نرسیدم در واقع ارزان تر بود .توضیح میفرمایید؟
    در منطقه ای هستم با *۲۰# ال تی دی غیر فعال ۴g فعال دریافت میکنم و البته در نقشه در محدوده پوشش ال تی دی هستم
    با تحقیق بیشتر گیج تر شدم که ال تی دی بخرم از ایرانسل یا ۴جی یا اساسا مودم غیر شرکتی بگیرم هر سیم کارتی بهتر بود توش بندازم ؟

  5. مصطفی جان تاریخ این مطلب مال سال ۹۶ هست.و سال ۹۶ قیمت اینترنت ثابت ایرانسل بالا بود.امسال گویا ارزانتر شده نسبت به همراه برای تشویق کابران با استفاده از این تکنولوژی

  6. آقا منم گرفتم اصلا راضی نیستم، اصلا آنتن نداره، سرعتم بزور بشه ۱ مگ بر ثانیه، ایرانسل هم اولش کلی بسته داشت که میشد بصرفه بخری، بعد مدتی بسته هاشو حذف کرد، مثلا بسته ۱۲۰ گیگ رو.
    زنگ زدم میگن سیاست شرکته، میگم شما موظفی برای همه نوع کاربر اینترنت ارائه بدی و برای همین مجوز گرفتی من کاربر پر مصرفم واسه من بسته داشتی ولی الان حذف کردی این که نمیشه، بعدشم مودمت رو لاک کردی رو شرکت خودت خوب یعنی منو داری مجبور میکنی از شرکت شما استفاده کنم، الان بسته مناسب من نداره و من باید برم مثلا از رایتل بگیرم بعلاوه یه مودم دیگه.
    آقا این کار دزدیه، مودمتو لاک کنی بفروشی بعد قیمت بسته هاتو ببری بالا که من مجبور باشم فقط از تو بخرم.
    حالا کیفیت پایینش و سرعت پایین اینترنتش یک طرف.
    ختم کلام این که دزدن.

  7. با عرض سلام و خسته نباشید
    من از مودم ایرانسل ال تی ای استفاده می کنم و با سیمکارت خودش سرعت ۵۰ الی۶۰ مگا بیت بسته به ساعت مصرف جواب میده
    هزینه خرید هم بسته ۵۰ گیگ شش ماهه میخرم هشتاد هزار تومان با احتساب مالیات ارزش افزوده

    براب مصرف صبح از ساعت ۶ الی ۱۲ ظهر هم بسته ۵ گیک یک هفته به مبلغ دو هزار تومان و اگر یک ماهه باشه سه هزار تومان برای سیمکارت ۴جی لازم به ذکر هست که مودو من ۲۱۰۱ ساده هست و یک سیمکارت میخوره هر دو نوع را ساپورت میکنه سرعت ۴جی هم ۴۰ الی۵۰ مگا بیت هست
    در ضمن سیمکارت ال تی ای هم روی گوشی های دارای فرکانس ۳۵۰۰ به خوبی جواب میده

  8. اگه نخاستی ثبت‌نکن پیامم رو
    من یکساعت و نیمه ساعت الان ۴نیم صبحه، دارم میگردم برای مودم، هررررررجا رفتم سرچ کنم دیدم سایت شما فقط داره سنگ‌اندازی میکنه، اخه این چه وضعشه، یجایی هم بنویس ۵دلیل برای اینکه فلان مودم بخرید،نه همش سنگ اندازی،
    یکی گفته بود چندکاره هست؟گفتید نه،درصورتی که هست
    رفتم سراغ i60اونجام میبینم شما اومدی نوشته گذاشتی و یه چیزای اضافی نوشتی. اخه کی میاد همزمان ۴حی،td_lte,adsl….استفاده کنه که حالا نداره اون مودم،. بعدشم قابل حمل این نیست فقط تو جیب جا بشه که شما کفتی نمیشه، تو ماشین،مترو،اصلا چرا توی کیف و کوله نمیشه، قیمتشم ۳۵۰، مگه بقیه از این کمتره با امکانات ضعیف تر ای بابا

  9. حرفت یه جورایی منطقیه
    مودم لاک و برداشتن بسته ها بعد از یک مدت حتی برای مشتری ها قدیمی اون بسته اصلاً کار درستی نیست.
    حداقل شرکت های ارائه دهنده اینترنت باید بسته قدیمی رو اگر به هر دلیل و سیاستی برای مشتری های جدیدشون حذف میکنند برای مشترکان قدیمیشون نگه دارند. دیگه اینترنت داغون مخابرات هم این سیاست رو حفظ کرده جای تعجبه که شرکت های خصوصی این کار رو نمیکنند . من هم به همین دلیل بعد از اینکه بیشتر از ۱۰ سال مشتری اینترنت پارس آنلاین بودم بدیل آنکه چند بار بسته هایی که میخریدم رو (بدیلی سیاست های داخلیش) حذف کرد و من مجبورشدم بسته های گران تری رو ازش بخرم بدون آنکه ازش بهره بیشتری ببرم عوض کنم . برا همین هم الان تو این صفحه ام.

  10. کیفیت tdlte ایرانسل بسیار پایینه من بعد ۱ سال استفاده از این اینترنت واقعا به هیچ کسی پیشنهاد نمی کنم
    بدترین سرویس اینترنت بود که داشتم و ۷۰ درصد اوقات هم قطع بود یا سرعت بیشتر از ۲۰ کیلوبایت نبود.
    افتضاح به تمام معنای ایرانسل
    واقعا به کسی پیشنهاد نمی کنم.

  11. سلام دوست عزیز در خصوص سرویس TD LTE ایرانسل در قالب دو پست جداگانه به صورت کامل شرایط و مشکلات قبل و بعد از خرید نقد و بررسی شد اگر تمایل داشتید لینک ها را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
    نکات مهمی که باید قبل از خرید سرویس TD LTE ایرانسل بدانید -بخش اول
    http://1javan.com/2018/12/14/a-comprehensive-review-td-lte-services-mtn-irancell-part-1/
    نکات مهمی که باید قبل از خرید سرویس TD LTE ایرانسل بدانید-بخش دوم
    http://1javan.com/2018/12/21/a-comprehensive-review-td-lte-services-mtn-irancell-part-2/

  12. سلام درباره بسته های نامحدود td lte ایرانسل اگه اگاهی دارید لطفا توضیح بدید در مورد حجم مصرف منصفانه و افت سرعت ممنون

  13. سلام ببخشید من با گوشی که از اینترنت LTE پشتیبانی میکنه مخواستم بدونم میتونم سیمکارت td lte رو روی گوشیم بندازم

  14. دکل آنتن هائیکه در محلات و روی بام خانه ها دیده میشه متعلق به کدام شرکت است ؟ آیا شرکتهای غیر از ایرانسل و همراه اول هم آنتن دارند ؟ شرکتهائی مثل شاتل ، آسیاتک، مبین نت و . . .

  15. من مودم ایرانسل ۲۵۱۰ دارم سرعتش افتضاحه حداکثر سرعتش ۱۵۰ کیلوبایت هست حالا نمیدونم مشکل از مودم هست یا از منطقه ماست

  16. در ابتدا با دیدن سرویس اینترنت ثابت و بسته هایی که داشت…فک میکردم اینترنت ثابت شاید برای سیم کارت معمولی هست که با یه ذره تغییر شاید ارتقا پیدا میکنن و میشه از بسته های بهتر td ltd استفاده کرد اما بعد یه ذره تحقیق و فهمیدن این مطالب که برای مودم بکار میره و چه مشکلاتی داره به این نتیجه رسیدم که همون اینترنت adsl شرکت های دیگه خیلی مقرون بصرفه تر از بسته های td lte هست.

    به هر حال از دید من تنها مزایایی که اینترنت td lte نسبت به adsl داره این هست که قابل حمل هست و مختص یک جا و مکان نیست وگرنه از لحاظ اقتصادی همون adsl خیلی بهتره.

    و باید بگم که اگر بخواهیم مرتبا یک مودم تقریبا سنگین وزنو صرفا جهت اینکه از اینترنت اندکی ارزان تر و با سرعت تضمین نشده بیشتری که بستگی به جا و مکان دارد حمل کنیم من به شخصه ترجیح میدم از همون سیم داخل گوشیم استفاده کنم

    به سه دلیل ۱. انتن دهی بیشتر ۲.نبود بار اضافه و سهولت در استفاده ۳. چنانچه که جزء کاربران پرمصرف هم که باشید بسته های پیشنهادی وجود داره که با مصرف شما مطابقت داشته و مقرون بصرفه باشه.

  17. با سلام ممنون میشم اگر جواب منو به ایمیلم ارسال کنید.
    من یک مودم ثابت مدل GP 2101 از یکی از سایت دیوار خریدم. ابتدا ازش سر در نمیاوردم فک میکردم سیم کارت معمولیه همراه ایرانسل جواب میده. بعدا متوجه شدم باید سیم کارت خود مودم باید باشه تا بتونم ازش استفاده کنم.
    الان مشکل اینجاس اون بنده خدا سیم کارت رو گم کرده. مودمم بلا استفاده دست من مونده…
    میخوام بدونم راهی داره من سیم کارت براش تهیه کنم یا سیم کارت دوباره براش صادر بشه یا خیر…
    ممنونم از وقتی که گذاشتید برای این موضوع.

  18. سلام من سبزوار هستم. تو مخابرات سرویس نت گرفتم الان دیگه اخر حجمه از قبل یک سرویسی رو خریداری کردم به قیمت ۹۰ هزار تومن که دانلود رایگانش تا سقف ۱۸۰ گیگ هستش هنوز فعالش نکردم. کلا کاش نمیخریدم چون دانلود زیاد دارم همین که این سرویس فعلیم مشکل داره دانلودش اذیت میکنه و…
    قیمتای سرویساشونم بالاست میترسم جای دیگه یی برم هم از اونجا بمونم هم از اینجا. دانلود برای من مهمه و خب البته سرعت و اپلود رایگان کلا من کارم زیاده ولی اینجا مشکلات زیاد هستش. لطفا جایی رو معرفی کنید تو نت هر چی گشتم کامنتها رو خوندم هیچی دستم نیومد همه از شرکت ها ناراضی بودند. اگه برم این پولی که ریختم به مخابرات بهم برمیگردونن؟

    1. مخابرات که پول را برنمی‌گردونه!
      همه کاربران مشکل شما را دارند. در یک شهر اینترنت شرکتی بهتر است و در شهر دیگری اینترنت شرکت دیگری
      اول سال اینترنت شرکتی بهتر است و آخر سال اینترنت شرکت دیگری
      در تهران یکی دو شرکت خصوصی آمدند و سرویس‌های اینترنت نامحدود با تضمین سرعت می‌دهند و البته پول خوبی می‌گیرند ولی دیگر به کل مشکل اینترنت شما حل می‌شود ولی هنوز در شهرستان‌ها فعال نشدند

  19. سلام
    خواهش میکنم هر چند وقت نوشته هاتون رو بروزرسانی کنید بعضی از چیزهایی که نوشتید با الان تطابق نداره و اطلاعات نادرست به کاربران میده

    1. سلام
      انتقاد شما کاملا درست است و به‌جا
      به روی چشم.
      سعی می‌کنم مطالب مهم را دستی بکشم روشون

  20. جون هرکی دوست داری مودم td-lte ایرانسل رو نخرید. من گرفتم مثل سگ پشیمونم. تحت پوشش این دستگاه لعنتی هم هستم. همش قطع میشه و سرعت دانلودش هم افتضاح هه.
    فقط پولم رو ریختم تو جوب.

  21. سلام. من هم از تی دی ایرانسل و هم مبین نت استفاده کردم. ساکن رشت هستم
    اول ایرانسل داشتم سرعتم حدود ۵ مگ بود و بد نبود راضی بودم. ساعت های ۲ تا ۷ هم تا ۱۰ مگ سرعت داشتم. ولی چون ممکنه شهر های مختلف برم و واسه اینکه هزینه اضافی نکنم اومدم سمت مبین نت.چون مبین نت طرح ۳۶۰ همراه اول داره و میشه ازش تو جاده یا شهرهای کوچیک که پوشش دهی تی دی نیست استفاده کرد. ولی سرعت پایینی داره. من مرکز استانم ولی سرعتم حتی به زور گاهی به یک مگ میرسه و واقعا تو سال ۲۰۱۹ این خنده داره. تازگی هم که حجم های شبانشون رو حذف کردند. شاید دوباره برگردم ایرانسل

  22. سلام.
    میخوام بدونم کسی میتونه راهنماییم کنه یا نه!
    من مودم TD_LTE GP2101 رو دارم و سیم کارت اسیاتک روش راه اندازی شده
    میخوام بدونم ک میتونم سیمکارت هایی نظیر شاتل ایرانسل و غیره بندازم و سیگنال مورد نظرمو بگیرم😑
    اگه کسی میدونه راهنماییم کنع ممنون میشم💙

    1. سلام
      متوجه منظور سوال شما نشدم
      اگر منظورتان این است که با لپ‌تاپ و کامپیوتر به مودم فورجی وصل شوید که بله با وای‌فای می‌شود. برخی مدل‌ها هم کابل شبکه می‌خورند. مودم‌های تی‌دی‌ال‌تی هم همین‌طور هستند.
      کلا با وای‌فای می‌شود هر دستگاهی را به مودم روتر وصل کرد

  23. سلام
    مرسی از توضیحاتتون میخواستم اگه میشه در مورد سرعت آپلود این دو و adsl و ping اینا کمی توضیح بدین و برای بازی های آنلاین کدوم رو پیشنهاد میکنید چون آپلود و ping توی بازی ها به همون اندازه دانلود مهمه
    من از adsl مخابرات استفاده میکنم ping , دانلودش قابل قبوله ولی اپلودش حدود ۱mb/s که خیلی کمه و به نظرم حد اقل ۴mb/s باید باشه تا کیفیت قابل قبولی بده

  24. سلام
    من مودم tp-link مدل archer mr200 ورژن ۴ خریدم ازTD_LTE هم پشتیبانی میکنه
    میخواستم ببینم میشه سیم کارت ثابت ایرانسل (TD_LTE) روش فعال کرد
    ممنون از سایتتون

    1. سلام
      این مودم و مودم‌های مشابه از TD-LTE پشتیبانی می‌کنند ولی نه فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز که ایرانسل و مبین‌نت روی آن سرویس تی‌دی‌ال‌تی می‌دهند
      سیم‌کارت ایرانسل TD-LTE روی آن بندازید کار نمی‌کند و فقط سیم‌کارت فورجی کار می‌کند.

        1. به طور کلی سیم‌کارت‌های سرویس اینترنت TD-LTE برای استفاده از اینترنت هستند و برای تماس نیستند
          ایرانسل، مبین‌نت و دیگر اپراتورهای تی‌دی‌ال‌تی سیم‌کارت ثابت می‌دهند

  25. سلام ایا مودم td-lteاینترنتش ثابته یعنی سرعت اپلود ودانلودش ومخصوصا پینگش کم وزیاد نمیشه بعد برای بازی های انلاین شما چه اینترنتی رو پیشهناد میکنید میدونید که پینگ تایم برای بازی های انلاین خیلی مهمه برام مهم نیست چقد هزینه داشته باشه به نظرتون همون یک مودم ۴gبگیرم که تمام خط های ایرانو ساپورت کنه بهتر نیست تااینکه مودم td-lteبگیرم ممنون میشم پاسخ بدید خیلی خیلی برام مهمه

    1. سلام
      مودم TD-LTE هم مانند مودم‌های دیگر تغییر سرعت و پینگ داره. به‌خصوص در اینترنت TD-LTE این مشکل زیاد دیده می‌شود.
      به طور کلی اینترنت TD-LTE برای بازی خوب نیست و توصیه نمی‌شود.
      اگر می‌توانید اینترنت VDSL یا FTTH (فیبرنوری) بگیرید اینها پینگ پایین‌تر و پایداری سرعت بیشتری دارند. اگر نمی‌شود این اینترنت‌ها را بگیرید؛ همان مودم ۴G بهتر است ولی یک مودم رومیزی ۴G بگیرید که باز آنتن‌دهی بهتری داشته باشد و دائما نوسان سرعت و پینگ نکند.

  26. الان ۵ فرودین سال ۱۳۹۹ و همه درگیر ویروس کورنا من دوسال از تی ال تی دی ایرانسل استفاده میکنم واقعا مزخرف و پرهزینه است ، به هیچ وجه پشتیبانی واقعی نداره وقت تعدادی کارمند گذاشتن با یه جمله کلیشه ای که نگران نباشید من کمکتون میکنم ولی درعمل یه شعورت توهین میکنن، به همه عزیزانی که دارن این مطلب میخونن اکیدا توصیه میکنم قبل از تصمیم خرید از ایرانسل تمام جوانب رو بسنحید این اپراتور دقیقا مثل سایپا و ایرانخودرو با شما رفتار میکنه

    1. دوست عزیز
      هر دو نوع مودم خوب هستند و این شما هستید که باید تشخیص بدهید کدام‌یک برای شما بهتر است. اگر جای ثابتی کار می‌کنید که خوب مودم ثابت بگیرید ولی اگر دایم در حال حرکت و تغییر مکان هستید و باید مودم همیشه همراه شما باشد؛ مشخص است مودم همراه نیاز می‌شود

  27. باسلام. برای کسی که فعلا تلفن ثابت نداره نمیخواد بطور یکنواخت از سیم کارت همراه اول بخاطر اجحافاتی که داره استفاده کنه میتونه از مودم ۴gاستفاده کنه؟

  28. یک دوگانگی در این مطلب وجود دارد !
    اول اینکه وقتی با شاتل تماس میگیریم اعلام میکنه که سرویسی به اسم TD-LTE ارائه نمیدن و فقط سرویس ۴G همراه با مودم ۴G ارائه میشه که شما شاتل رو به عنوان سرویس دهنده TD LTE معرفی کردید !
    مورد دوم اینکه شاتل خودش رو به عنوان یک اپرتور کاملا مجازی معرفی میکنه پس بعید میدونم از خودشون دکل داشته باشن اونم با این سطح پوشش… پس یا شاتل داره از یکی از اپراتور های ایرانسل،همراه اول و یا رایتل استفاده میکنه …

    همچنین من با یکی از مسئولین دفتر نمایندگی شاتل صحبت که کردم به یک نکته اشاره کردن که خب هنوز تست نکردم … طبق گفته ایشون سرعت شاتل از همراه اول حداقل ۲۰ درصد بیشتر هستش که خب اگه طبق گفته ایشون حساب کنیم بنده با همراه اول تا ۷۰ مگابیت سرعت دریافت میکنم که با شاتل باید به ۹۰ مگابیت هم برسه …

    1. دوست عزیز
      سری به سایت شاتل بزنید تا ببینید هم مودم و هم اینترنت TD-LTE دارد.
      اتفاقا مجوز شاتل برای ارائه سرویس TD-LTE کاملا با مجوز و فرکانس‌های ایرانسل و مبین‌نت متفاوت است. شاتل روی باند ۳۸ اینترنت TDD می‌دهد ولی ایرانسل و مبین‌نت روی باند ۴۲ و ۴۳
      بنابراین شاتل برای خودش دکل دارد یا تجهیزات خودش را روی دکل‌های اپراتورهای دیگر نصب کرده که دیگر اپراتور مجازی نمی‌شود
      در تست‌های سرعت هم هنوز ندیدم شاتل بهتر از همراه اول باشد ولی بعید نیست که در برخی نقاط شاتل آنتن‌دهی بهتری داشته باشد

  29. Slm
    از نظر بعضی از دوستان که به مبین نت بد و بیراه میگفتن و گاها از ایرانسل تعریف میکردن انگشت به دهن موندم…….
    در زمان وایمکس مبین نت حداقل در جایی که من بودم نسبت به ارائه دهنده های دیگه سرعت دانلود و آپلود خوبی ارائه میداد
    مودم td-lte واقعا فوق العاده بوده
    پینگ من تو بازی ای مثل رینبو که با ایرانسل و همراه اول پینگ ۱۰۰ تا ۱۲۰ رو میداد با مبین نت پینگم ۷۰ تا ۸۵ بوده
    در مورد قطعی هم که بخوام بگم خیلی کم بوده و اگر هم قطع میشده یا سریع وصل میشده یا قبلش اطلاع میدادن و بعدش طرح جبران میگذاشتن
    پشتیبانی عالی بوده و واقعا پشتیبانی به این خوبی رو ندیده بودم
    تنها نکته بدی که داره اینه که بیشتر اوقات انتخاب نوع مودم با ما نیست
    به طور مثال من خودم air master3100 و هوآوی رو پیشنهاد میکنم ولی برای خودم یک نوع دیگه رو آوردن و تفاوت چندانی نسبت وair master3100 که در جای دیگه دیده بودم نداشت و خود این نکته هم ضعف زیاد بزرگی نیست
    با تشکر

  30. سلام مجدد خدمت شما ، بنده چند روزی هست که موفق به تهیه سیمکارت شاتل موبایل شدم ، اول از همه بگم که شاتل سرویسی به نام TD-LTE نداره و ۴G و ۴.۵G داره ارائه میده ، همچنین شاتل هیچ گونه دکلی نداره و دقیقا داره از دکل های رایتل برای سرویس های خود استفاده میکنه !
    این مورد را میتوانید به راحتی از نظر سطح پوشش رایتل و شاتل موبایل مقایسه کنید…
    از نظر سرعت در برخی مناطق بهتر از همراه اول عمل میکنه اما در بیشتر مناطق و مخصوصا جاده ها و یا روستا هایی که رایتل پوشش نداره با حالت رومینگ روبه رو میشید که فقط میتویند تماس بگیرید ! برای حل مشکل هم یا شاتل باید با سایر اپراتور ها قرار داد ببنده یا منتظر توسعه توسط رایتل باشه…

  31. سلام مودم td i40 ‘گرفتم نمی دونستم که سیم کارتش فرق داره بعد سیم کارت tdخریدم تست کردم خوب بود ولی به خانه برگشتم انتن نداشت ایا امکان اینکه از سیم کارت دیگه بتونم از مودم استفاده کنم هست یا نه ممنون

  32. سلام،مخابرات به من حداکثر سرعت ۲ مگ میده برای همین میخوام برای گیم اینترنت td lte بگیرم،ولی برای گیم به نت تایپ اوپن نیاز دارم،میخواستم بدونم کدوم اپراتور ها نت تایپ اوپن ارائه میدن؟

    1. مبین نت که ۳ بار تماس گرفتم گفتن ما پایینتر از نت تایپ مدریت یا دو اراعه نمی دیم.ایرانسل هم یکی از دوستان داشت اونم نداد.شرکت های دیگه رو اطلاع ندارم.من خودم td رو برای گیم خریدم ولی دوباره برگشتم به adsl چون پایداری و پینگ بهتری داره.مبین نت هم خیلی دقیق باید تنظیم کنید و ۱ میلیمتر چرخونده مودم باعث کاهش سرعت و کیفیت می شه.قیمت هاش هم اصلا بصرفه نبود.و الان هم دارن مودم های ایرمستر می دن که افتضاحه.باز قبلا مودم هواوی می دادن.

  33. تمام سرویس های مخابراتی کذب محضه. فقط پولتون رو دور میریزید. اگه اینترنت میخواید برید خارج از ایران تنها راهش همینه.

    1. سلام دوست عزیز
      نه جوابگو نیست
      سیم‌کارت تی‌ دی ال تی فقط روی مودم‌هایی که از باندهای TDD پشتیبانی می‌کنند جوابگو است. منظور باند ۴۳ است.

  34. زیتل چرته به هیچ دردی نمیخوره. چن ماهه استفاده میکنم هر دفعه زنگ میزنم پشتیبانی کاری از دستشون برنمیاد . ۲ بار هم کارشناس فرستادن هیچ فرقی نداره. فقط اسمشون خوب در رفته . سرعتش هم زیر ۵ مگ …

  35. پس از دو سال مهاجرت از ADSL به TD LTE ایرانسل تجربیات خودمو بهتون میگم،شاید کمکی به کاربران جدید کرده باشم.
    ۱-قیمت TD LTE ایرانسل از اینترنت همراه بسیار ارزون تره و در حدود ADSL هست(در این تاریخ حدودا” هر گیگ ۱۴۰۰ تومن
    ۲-منطقه من با دکل حدودا” دویست متر فاصله داره و نهایت سرعتی که ازش گرفتم (مودم gp 2101 plus) 73 مگابیت با کابل شبکه بوده.
    ۳-مهم ترین ضعف اینترنت TD LTE مودم های ضعیف و چینی اونا هستن که چون فرکانسل ایرانسل و مبین نت به ترتیب ۳۵۰۰ و ۳۷۰۰ مگاهرتز هست هیچ برند محبوبی مودم برای این فرکانس نساخته،و مودم هایی که توی بازار هستن همشون فابلیت روتری ضعیفی دارن و نیاز واقعی شبکه شما برای اشتراک گذاری رو تأمین نمیکنن که بهتره در کنارش یک اکسس پوینت خریداری کنید.
    ۴-پشتیبانی ایرانسل چه متنی چه تلفنی تنها به سؤالاتی از شما پاسخ مناسب میده که در مورد مسائل اداری و نهایتا” قطعی سراسری باشه و از پاسخ دادن به سؤالات فنی ناتوان است.
    سؤال دیگه ای کسی داشت در خدمتم

  36. سلام و درود به عزیزان که با جواب دادن به سوال مردم باعث حل مشکلات خواهد شد
    من خواستم یک مودم خریداری بکنم و به مغازه که رسیدم از او خواستم که بهترین نمونه که در ایران هست به من بدهد و او مودم (TF i60 H1) را به من پیشنهاد داد از او سوال کردم که آیا این نمونه فقط ۴/۵جی ساپورت می‌کنه یا ۵جی را هم می‌تونه به من گفت که این TD LTE داره منظور او را نفهمیدم آیا منظور این شخص این نمونه بالاتر از ۵ جی هست یا خیر فقط خواسته جنس خودش را بفروشد و من هم الکی به او پنج پانصد دادم ممنون میشم جواب بدهید با تشکر

    1. سلام دوست عزیز
      دروغ معرفی نکرده و مودم بدی نخریدید
      مودم ایرانسل TF-i60 H1 مودم ۴.۵G/TDLTE است و از شبکه‌های ۵G پشتیبانی نمی‌کند؛ پرفروش‌ترین مودم رومیزی ایران است.
      منظور از TDLTE این است که از سیم‌کارت و اینترنت TDLTE که ایرانسل و مبین‌نت می‌دهند نیز پشتیبانی می‌کند. ۴.۵G نیز رده مودم برای پشتیبانی از شبکه‌های موبایل ۴G LTE است.
      بهترین نمونه مودم موجود در ایران نیست ولی برای مصارف خانگی و روزانه مودم خوبی است و قیمتش هم حدودا همینی است که خریدید.
      موفق باشید

  37. باسلام مجدد . استاد بزرگوار در این مقاله فرمایش کرده‌اید که اپراتورهای مجازی سرویس TD LTE رو از یکی از شرکت‌های اصلی ارائه‌دهنده سرویس گرفته و ارائه میدهند.
    در ادامه به بهتر بودن خدمات این شرکتهای مجازی نسبت به سرویس دهنده های اصلی مثل ایرانسل و مبین نت یا شاتل اشاره کرده اید!
    مثلا نوشته اید که: شرکت زی‌تل کیفیت و سرعت اینترنت بهتری برای مشتریان فراهم می‌کند.
    چگونه کیفیت و سرعت بهتری نسبت به شرکت مادر فراهم میکند؟!
    باسپاس و احترام

  38. باسلام مجدد . استاد بزرگوار در این مقاله فرمایش کرده‌اید که اپراتورهای مجازی سرویس TD LTE رو از یکی از شرکت‌های اصلی ارائه‌دهنده سرویس گرفته و ارائه میدهند.
    در ادامه به بهتر بودن خدمات این شرکتهای مجازی نسبت به سرویس دهنده های اصلی مثل ایرانسل و مبین نت یا شاتل اشاره کرده اید!
    مثلا نوشته اید که: شرکت زی‌تل کیفیت و سرعت اینترنت بهتری برای مشتریان فراهم می‌کند.
    چگونه کیفیت و سرعت بهتری نسبت به شرکت مادر فراهم میکند؟!
    باسپاس و احترام

  39. آقا نخرید اولا خود دولت سرعت اینترنت چ دانلود چ آپلود آورده زیر ۳۰اونم واسه کلانشهرا حالا دیگه استانا دیکه مثل خوزستان ۲مگ هم نمیشه دویومن افتضاح ترین مناطق پوشش دهی و tdlte داره حالا براتون سوال پیش میاد چرا!؟ مناطق های بیابانی و اطراف اکثر شهرستان هارو پوشش میده ولی شهر هارو کامل نه من ۴تومن هزینه کردم که پشتیبانی دراد بم بگه کوچه بالایی شما تحت پوششه ولی کوچه شما نه؟! 😂بی اعتبارترین چیزی که تابحال ب چش دیدم همینه، ناظر سایت لطفآ نظرمو تایید کن که که بنده خداها تو این دوره سخت فشار مالی بشون نیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا