فناوریوای‌فای

تی‌پی‌لینک Archer A7: روتر ارزان‌قیمتی که جزو بهترین روترهای سال ۲۰۱۹ است

امروز داشتم نگاهی به بهترین روترهای بی‌سیم سال ۲۰۱۹ سایت‌های مختلف می‌کردم که در کمال تعجب متوجه شدم روتر دو بانده AC1750 تی‌پی‌لینک Archer A7 نیز در میان چند فهرست هست.

تعجب این موضوع به خاطر این است که در میان ده‌ها روتر بسیار سریع و پر قدرت با استاندارد ۸۰۲.۱۱ax یا وای‌فای ۶ و همین‌طور روترهای بسیار پیشرفته‌ای در استاندارد ۸۰۲.۱۱ac که سرعت‌هایی چند گیگابیت دارند؛ دیدن یک روتر ساده و جمع و جور مانند آرچر ای ۷ جای سوال دارد.

تی‌پی‌لینک در خرداد سال ۹۷ از این روتر دو بانده AC1750 رونمایی کرد و گفت یک مدل ارزان‌قیمت برای فروش روی سایت آمازون است. این روتر از نظر مشخصات و ظاهر بسیار شبیه به مدل C7 این شرکت است ولی ظاهرا برای بازارهای ارزان‌تر ارائه شده است.

چون روتر C7 با قیمت ۹۰ دلار عرضه شده ولی A7 روی سایت آمازون با قیمت ۸۰ دلار به فروش (با تخفیف ۶۰ دلار) می‌رسد و البته در برخی سایت‌ها قیمت‌های ارزان‌تری تا ۶۵ دلار هم دارد. تقریبا نمی‌توانید روتر دو بانده به‌روزی با این قیمت در بازار پیدا کنید.

ارزان اما قدرتمند

روتر Archer A7 برخلاف قیمت ارزانش، کارایی بسیار خوبی دارد و سایت‌های بررسی‌کننده آن دست به تعریف و تمجید زدند. به همین دلیل هم جزو بهترین روترهای بی‌سیم دو بانده سال ۲۰۱۹ برای کاربران خانگی قرار گرفته است.

این روتر روی باند ۵ گیگاهرتز وای‌فای سرعت ۱۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۴۵۰ به نمایش می‌گذارد. ۳ آنتن خارجی جدانشدنی دارد و از ۴ درگاه لن ۱ گیگابیتی به همراه یک درگاه WAN سود می‌برد که ارزش بالایی برای کاربران دارند. ۱ درگاه USB 2.0 هم روی این روتر تعبیه شده است. 

نصب آسان و راه‌اندازی سریع این روتر نیز یک مزیت ویژه برای آن است. در تست‌ها سرعت‌هایی مانند ۴۶۷ مگابایت نیز روی فرکانس ۵ گیگاهرتز ثبت کرده است که عملکرد بسیار خوبی نشان می‌دهد. پایداری سیگنال‌های این روتر هم خوب است ولی محدوده پوشش‌دهی آن به اندازه‌ای است که راحت یک آپارتمان حدود ۱۰۰ متری با چند اتاق را جواب می‌دهد. خود تی‌پی‌لینک می‌گوید این روتر مساحتی ۲۳۲ متر را پوشش می‌دهد.

پردازنده این روتر کوالکام QCA9563 با سرعت ۷۵۰ مگاهرتز است که ۱۲۸ مگابایت رم و ۱۶ مگابایت فلش برای آن در نظر گرفته شده است. 

ظاهرا هنوز این روتر وارد بازار ایران نشده است یا حداقل من در فروشگاه‌ها ندیدم تا قیمت ریالی آن مشخص شده باشد ولی پیش‌بینی می‌کنم جزو خوش قیمت‌ترین روترهای دوبانده بازار شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫3 دیدگاه ها

    1. من روی همان کامنت شما جواب دادم:

      سلام
      اصلا این دو مدل محصول تی‌پی‌لینک قابل مقایسه با هم نیستند
      C7 یک روتر دو بانده AC1750 است
      VR400 یک مودم روتر ADSL/VDSL در رده AC1200 است
      اگر مودم می‌خواهید مشخص است که باید VR400 را خریداری کنید که اتفاقا در ایران مودم خوبی از آب درآمده
      اگر مودم مدل بالاتر از AC1200 می‌خواهید باید مدل VR900 را خریداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا