وای‌فای

تی‌پی‌لینک روتر دوبانده A7 AC1750 را با قیمت استثنایی ۸۰ دلار رونمایی کرد

شرکت تی‌پی‌لینک از یک روتر دوبانده رده AC1750 با درگاه‌های گیگابیتی به طور اختصاصی برای فروش روی سایت آمازون رونمایی کرد.

روتر A7 AC1750 از پردازنده دو هسته‌ای کوال‌کام با MIMO 3×3 سود می‌برد و قیمت بسیار خوب ۸۰ دلاری دارد.

سرعت این روتر روی فرکانس ۵ گیگاهرتز ۱۳۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز برابر ۴۵۰ مگابیت است. همان‌طور که گفتیم مبتنی بر MIMO 3×3 است و باید از سه آنتن خارجی سود ببرد.

این روتر ۴ درگاه LAN یک گیگابیتی، ۱ درگاه WAN یک گیگابیتی و ۲ درگاه USB 2.0 برای اشتراک‌گذاری اطلاعات یا ذخیره‌سازی اطلاعات به طور مستقیم روی ذخیره‌سازها دارد.

طراحی این روتر بسیار شبیه به روتر C7 این شرکت است ولی با این تفاوت که قیمت کمتری دارد و به طور اختصاصی روی سایت آمازون به فروش می‌رسد. قیمت روتر C7 نزدیک به ۹۰ دلار قیمت دارد.

تی‌پی‌لینک می‌گوید این روتر می‌تواند وای‌فای را در یک مساحتی ۲۳۰ متر مربعی پخش کند. همین‌طور، مدعی است برای استریم ویدیوی ۴K یا بازی‌های آنلاین مناسب است. البته، در حال حاضر روترهای بسیار قدرتمندتری در بازار هستند که برای گیمر و استریم ویدیو استفاده می‌شوند و هنوز هم کارایی در حد انتظاری ندارند.

روتر A7 از قابلیت‌هایی مانند سیستم رمزنگاری WPA و WPA2، تعریف شبکه میهمان روی هر دو فرکانس، اکسس کنترل، کنترلر پهنای‌باند، کنترل والدین، فایروال SPI و DoS، فیلترینگ آدرس‌های مختلف و برنامه‌ریزی استفاده از اینترنت سود می‌برد.

این روتر روی سایت آمازون به قیمت ۸۰ دلار به فروش می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا