فناوری

اولین روتر وای فای ۷ نت گیر شبیه برج‌های مخابراتی در فیلم‌های علمی تخیلی است

روتر نت گیر Nighthawk RS700 Wi-Fi 7

حدود یک ماه پیش، شرکت نت گیر از اولین روتر وای فای ۷ خود به نام Nighthawk RS700 رونمایی کرد. ظاهر متفاوت روتر جدید خانواده Nighthawk، بیشتر از مشخصاتش در کانون توجه رسانه‌ها است.

روتر Nighthawk RS700 با قیمت ۶۹۹ دلار در بهار امسال وارد بازار می‌شود و از استاندارد Wi-Fi 7 برای ارائه بالاترین سرعت وای فای روی چندین باند رادیویی و کمترین تاخیر بهره می‌برد.

شرکت‌های ایسوس، تی‌پی‌لینک و شیائومی هم روترهای وای فای ۷ خود را عرضه کردند ولی مانند روتر نت گیر، هنوز وارد بازار نشدند؛ چون اصولا مشخصات استاندارد Wi-Fi 7 تصویب و منتشر نشده است.

نت گیر RS700

حداکثر سرعت این روتر به ۱۹ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد و به گفته شرکت نت گیر برای استریم ویدئوهای ۴K/8K، ویدئو کنفرانس‌های UHD، محیط‌های سرگرمی AR/VR و گیمینگ مناسب است.

در این روتر، سرعت وای‌فای حدود ۲.۴ برابر روترهای وای‌فای ۶ است و می‌تواند محیطی ۳۵۰ مترمربعی را زیر پوشش سیگنال‌های خود ببرد. بیش از ۲۰۰ دستگاه می‌توانند به طور همزمان به وای‌فای روتر نت گیر RS700 وصل شوند.

روترهای وای‌فای ۷ دارای سه باند رادیویی ۶ گیگاهرتز، ۵ گیگاهرتز و ۲.۴ گیگاهرتز هستند. در باند رادیویی ۶ گیگاهرتز، پهنای‌باند ۳۲۰ مگاهرتزی در دسترس است و به همین دلیل، حداکثر سرعت اسمی به ۱۱.۵ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

سرعت در فرکانس ۵ گیگاهرتز برابر با ۵.۸ گیگابیت و در فرکانس قدیمی ۲.۴ گیگاهرتز، حداکثر به ۱.۴ گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

روتر نتگیر RS700

نت گیر در روتر Nighthawk RS700 خود از یک پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز استفاده کرده و در کنار آن، ۱ گیگابیت رم و ۵۱۲ مگابایت حافظه فلش NAND قرار داده است.

روتر RS700 دارای یک درگاه WAN ده گیگابیتی برای اتصال به مودم و اشتراک‌گذاری اینترنت ۱۰ گیگابیت است. ۱ درگاه LAN ده گیگابیتی دیگر هم روی این روتر هست که قابل تجمیع با درگاه WAN برای رسیدن به سرعت ۲ گیگابیت است.

درگاه‌های روتر RS700 نت گیر

۴ درگاه LAN یک گیگابیت با قابلیت تجمیع، ۱ درگاه USB 3.0 Type A و ۷ آنتن داخلی وای‌فای، از دیگر مشخصات ارتباطی این روتر غول هستند.

روترهای خانواده Nighthawk نت گیر، معمولا دارای بالاترین امکانات نرم‌افزاری و سرویس‌های اخصاصی مانند بسته نرم‌افزاری امنیتی، وی پی ان اختصاصی، پشتیبانی چندین ساله و غیره هستند و رده بالاترین روترهای این برند محسوب می‌شوند.

هنوز روتر نت گیر RS700 وارد بازارهای جهانی نشده و همان‌طور که اشاره کردیم؛ با قیمت ۷۰۰ دلار نشان می‌دهد روتر برای هر کاربری نیست.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

منبع
theverge

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا