اترنت

گیگابایت سرور جدیدی با ۴ پردازنده گرافیکی انویدیا برای اجرای برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی معرفی کرد

شرکت گیگابایت سرور محصول جدید خود به نام G190-G30 را معرفی کرد.

سرور G190-G30 به صورت رک مانت در اندازه ۱U و با چهار پردازنده گرافیکی SXM2 و لینک‌های شتاب‌دهنده NVLink معرفی شده است و مزایایی نسبت به سرورهای تک GPU بازار دارد.

اولین مزیت این سرور، امکان استفاده از چهار پردازنده گرافیکی انویدیا SXM2 Tesla V100 یا P100 است. این پردازنده‌های گرافیکی می‌توانند قدرت محاسباتی سرور و اجرای برنامه‌های کاربردی گرافیکی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهند. 

استفاده از فناوری و لینک‌های NVLink باعث افزایش پهنای‌باند، لینک‌های بیشتر، بهبود مقیاس‌پذیری سرور روی رابط‌های PCIe برای تراشه‌های گرافیکی می‌شود.

هر پردازنده گرافیکی انویدیا Tesla V100 می‌تواند از ۶ لینک NVLink پشتیبانی کند که هر لینک نرخ انتقال اطلاعات ۲۵ گیگابایت بر ثانیه دارند. بنابراین، کل پهنای‌باند در دسترس این پردازنده به ۳۰۰ گیگابایت می‌رسد. این پهنای‌باند حدوده ۱۰ برابر پهنای باند ارایه شده توسط یک رابط ساده PCIe 3 است.

افزایش پهنای‌باند و کاهش تاخیر در شبکه داخلی میان پردازنده‌ها و تراشه‌های گرافیکی باعث افزایش کارایی و اجرای برنامه‌های کاربردی سنگین به صورت موازی می‌شود.

برای مصارف یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی

سرور G190-G30 به طور کامل با پتلفرم تسلا و شتاب‌دهنده‌های گرافیکی انویدیا سازگاری دارد و از پلتفرم TensorRT برای یادگیری ماشینی و برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی پشتیبانی خواهد کرد.

گیگابایت می‌خواهد مدل‌های ۲U و ۴U این سرور را هم با مشخصات و پیکربندی‌های مختلف روانه بازار کند تا مشتریان بتوانند به طور آزادانه‌ای و براساس نیاز خود یک سرور رک مانت را انتخاب کنند.

روی این سرور پردازنده‌های اینتل Xeon سری ES-2600 V3/V4 نصب می‌شوند و ۱۶ اسلات حافظه رم RDIMM/LRDIMM ECC به همراه دو درگاه شبکه LAN یک گیگابیتی دارد. چهار درایو ذخیره‌سازی HDD/SSD به اندازه ۲.۵ اینچی و دو اسلات توسعه PCIe Gen3 نیز دارد.

برای این سرور دو منبع‌تغذیه ۲ هزار وات انتخاب شده است تا جوابگوی ترافیک بار کاری زیاد و محاسبات سنگین واحدهای پردازشی باشد. همچنین، از یک سیستم خنک‌کننده پیشرفته برای تهیوه هوا و خنک‌سازی فضای سرور سود می‌برد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا