اترنتوای‌فای

ترندنت اولین روتر بیزینس کلاس را با دو WAN، لود بالانس و سرعت ۳ گیگابیت معرفی کرد

روتر TEW-829DRU اولین روتر بی‌سیم حرفه‌ای و بیزینس کلاس ترندنت با امکانات و ویژگی‌های رده بالا است.

منظور از بیزینس کلاس، روتری با ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای شرکت‌های تجاری و سازمان‌های بزرگ است. این روتر برای کاربران خانگی یا کسب‌وکارهای کوچک و محدود طراحی نشده است.

این روتر بی‌سیم در رده AC3000 با دو درگاه WAN و قابلیت‌های لود بالانس و مود خطاپذیری است.

ظاهر این روتر هم به خوبی نشان می‌دهد برای شبکه‌های گسترش‌پذیر و تجاری طراحی شده است و نمی‌توان برای یک شبکه خانگی استفاده کرد.

این روتر سه بانده است. روی یک فرکانس ۵ گیگاهرتز حداکثر سرعت ۱۷۳۳ مگابیت را فراهم می‌کند. روی فرکانس ۵ گیگاهرتز دوم شاهد سرعتی ۸۶۷ مگابیت و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعت به ۴۰۰ مگابیت می‌رسد. بنابراین، سرعت در مجموع به ۳ گیگابیت می‌رسد.

این دستگاه روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز ۲ آنتن خارجی ۲.۹ دسی‌بل و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز ۴ آنتن خارجی ۴.۴ دسی‌بل دارد. 

روی NAT (سرعت LAN به WAN) سرعت روتر TEW-829DRU به مرز ۹۰۰ مگابیت می‌رسد. همین‌طور توان خروجی مسیریابی این روتر ۹۰۰ مگابیت است. از ۸ شبکه VLAN پشتیبانی می‌کند و روی IPsec VPN سرعتی ۱۷۰ مگابیتی به نمایش می‌گذارد.

درگاه‌هایی برای شبکه‌های بزرگ

۸ درگاه LAN با سرعت یک گیگابیت دارد که نشانه دیگری از کاربردهای تجاری این روتر است. از ۲ درگاه WAN گیگابیتی با قابلیت‌های لود بالانس و خطاپذیری برخوردار است تا شرکت‌های تجاری و کسب‌وکارها بتوانند از دو خط اتصال اینترنت استفاده کنند و امکان مدیریت و سوییچ میان آن‌ها به راحتی فراهم شود.

این روتر از یک درگاه USB 3.0 و یک رابط RJ45 برای ارتباط با کنسول روتر سود می‌برد. 

ترندنت TEW-829DRU به ویژگی‌ها و امکانات حرفه‌ای دیگری مانند QoS برای VOIP و استریم مدیا، فیلترینگ محتوای وب، ردگیری تاریخچه وب‌گردی، جست‌وجوی امن، مدیرتی و کنترل دسترسی به اینترنت و به‌روزرسانی آنلاین فریم‌ویر و کلیدهای وای‌فای پیش رمزنگاری است.

شرکت ترندنت این روتر بیزینس کلاس را با قیمت ۴۹۹ دلار وارد بازار خواهد کرد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا