گجتمحصولات شبکه

مبدل‌های USB-C 3.1 به شبکه اترنت ۲.۵ و ۵ گیگابیت

شرکت ترندنت دو آداپتور USB-C 3.1 جدید به نام‌های TUC-ET2G و TUC-ET5G معرفی کرد که به ترتیب از سرعت شبکه اترنت ۲.۵ و ۵ گیگابیت پشتیبانی می‌کنند.

این آداپتورها می‌توانند به لپ‌تاپ یا پی‌سی متصل شده و درگاه اترنت پر سرعت چند گیگابیتی برای کاربران فراهم کنند. تصور کنید یک سوییچ دارای درگاه‌های اترنت چند گیگابیتی دارید و می‌خواهید لپ‌تاپ خودتان را به آن متصل کنید.

این آداپتورهای جدید ترندنت نیازی به هیچ‌گونه منابع انرژی خارجی ندارند و از یک کابل ۴.۹ اینچی USB-C 3.1 سود می‌برند. با هر دو سیستم‌عامل مک و ویندوز سازگاری دارند و از استانداردهای (۸۰۲.۱p (CoS و (۸۰۲.۱Q (VLAN پشتیبانی می‌کنند.

برای استفاده از این آداپتورها به کابل‌های شبکه اترنت Cat5e و بالاتر نیاز است. کابل‌های شبکه Cat6 و Cat6a سرعت و کیفیت شبکه بهتری فراهم می‌کنند ولی قاعدتا گران‌تر هستند. 

شرکت ترندنت آداپتور TUC-ET2G USB-C 3.1 to 2.5GBASE-T Ethernet را با قیمت ۶۰ دلار و آداپتور TUC-ET5G USB-C 3.1 to 5GBASE-T Ethernet را با قیمت ۱۲۵ دلار روانه بازار کرده است.

شاید در نظر اول قیمت این آداپتورها گران و بالا به نظر برسد ولی اگر بخواهید یک کارت شبکه اترنت ۲.۵ گیگابیت یا ۵ گیگابیت روی پی‌سی یا لپ‌تاپ نصب کنید؛ به مراتب باید هزینه بیشتری متقبل شوید.

بزرگ‌ترین مزیت این آداپتورها، دسترسی سریع و ساده به شبکه‌های اترنت پرسرعت چند گیگابیتی برای استریم ویدیو و بازی، ویرایش فیلم و تصویر روی شبکه، ارتباط با دستگاه‌های ذخیره‌سازی NAS و انتقال اطلاعات روی بستر شبکه‌های کابلی است.

تصاویر آداپتور TUC-ET2G (مبدل USB-C 3.1 به شبکه اترنت ۲.۵ گیگابیت):

تصاویر آداپتور TUC-ET5G (مبدل USB-C 3.1 به شبکه اترنت ۵ گیگابیت):


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا