اترنت

ترندنت سوییچ هوشمندی با درگاه‌های ۲.۵ و ۱۰ گیگابیت معرفی کرد

شرکت ترندنت از دو سوییچ هوشمند رک‌مانت ۱U رونمایی کرد.

تفاوت این دو سوییچ در پشتیبانی از قابلیت +PoE است. سوییچ TPE-30102WS از +PoE پشتیبانی می‌کند ولی سوییچ مدل TEG-30102WS بدون درگاه‌های +PoE است.

هر دو سوییچ ۱۰ درگاهه و مدیریتی هستند. از این تعداد درگاه، هشت درگاه 2.5GbE و دو درگاه +SFP یا ۱۰ گیگابیت هستند. توان خروجی این سوییچ‌ها ۸۰ گیگابیت بر ثانیه است. البته، یک درگاه RJ45 نیز برای اتصال به کنسول سوییچ در دسترس است.

بنابراین؛ این سوییچ هم می‌تواند شبکه‌های اترنت کابلی چند گیگابیت را پشتیبانی و هم می‌تواند دستگاه‌های ۱۰ گیگابیتی را به یکدیگر متصل کند.

راه‌کاری برای ارتقای شبکه‌های اترنت یک گیگابیت

این سوییچ از کابل‌های شبکه Cat5e و کابل‌های رده بالاتر پشتبانی می‌کند. خریداران این سوییچ‌ها می‌توانند با کمترین هزینه و خرید کابل‌های Cat5e؛ شبکه یک گیگابیت خود را به یک شبکه ۲.۵ گیگابیت و بالاتر از آن؛ ۱۰ گیگابیت ارتقا دهند.

به علاوه، دستگاه‌هایی که هنوز مبتنی بر اترنت یک گیگابیت هستند می‌توانند به این سوییچ متصل شوند و در شبکه کار کنند. درگاه‌های این سوییچ‌ها از سرعت‌های ۱۰۰ مگابیت، ۱ گیگابیت و ۲.۵ گیگابیت پشتبانی می‌کنند.

این سوییچ‌های پنل مدیریتی تحت وب دارند و از ۳۲ آدرس IP نسخه‌های ۴ و ۶ پشتیبانی می‌کنند. همچنین، از قابلیت‌های IGMP Snooping ،VLAN و LACP پشتیبانی می‌شود.

از قابلیت برنامه‌ریزی صف و QoS با استفاده از پروتکل IEEE 802.1p سود می‌برد و پهنای‌باند روی هر درگاه قابل کنترل است.

اندازه بافر حافظه رم این سوییچ‌ها ۲ مگابایت است و جدول آدرس‌های MAC هم ۳۲ کیلوبایتی است. فریم‌های جامبو حداکثر ۹ کیلوبایتی هستند و نحوه کار سوییچ‌ها store and forward است. 

شرکت ترندنت اعلام کرده این سوییچ‌ها به‌زودی وارد بازارهای جهانی می‌شوند. سوییچ TPE-30102WS با قابلیت پشتیبانی از هشت درگاه +PoE به قیمت ۷۵۹ دلار و سوییچ TEG-30102WS بدون درگاه‌های +PoE قیمتی ۶۲۹ دلار دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا