گجت

سامسونگ گلکسی S10 5G: سلام به اسمارت‌فون وای‌فای ۶ و ۵G

شرکت سامسونگ در مراسم unpacked 2019 از خانواده گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ رونمایی کرد.

تمام گوشی‌های این خانواده به وای‌فای ۶ مجهز شدند ولی پرچم‌دارترین عضو خانواده، Galaxy S10 5G اولین اسمارت‌فون سامسونگ و دنیا با پشتیبانی از شبکه‌های ۵G است.

به این ترتیب، ما شاهد رونمایی از اسمارت‌فونی بودیم که مجهز به وای‌فای ۶، مودم ۵G و مودم LTE است؛ یعنی بی‌نهایت ارتباط و سرعت و هیجان!

پرچم‌داری تمام عیار

گوشی Galaxy S10 5G از صفحه‌نمایشی ۶.۷ اینچی Dynamic AMOLED با نسبت ۱۹:۹ و پشتیبانی از فرمت +HDR10 بهره می‌برد. بنابراین، بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش را نسبت به دیگر گوشی‌های گلکسی اس ۱۰ دارد.

پردازنده اصلی این اسمارت‌فون همان کوالکام اسنپدراگون ۸۵۵ است. پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و پر قدرت که اکنون روی پرچم‌دارهای سال ۲۰۱۹ نصب می‌شود. البته، سامسونگ در برخی کشورهای این گوشی را با تراشه اگزینوس ۹۲۸ عرضه می‌کند.

حافظه رم آن ۸ گیگابایت و فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی برای آن در نظر گرفته شده است. سامسونگ دیگر کارت حافظه میکرواس‌دی را برای این اسمارت‌فون در نظر نگرفته است.

چون یک مودم ۵G و صفحه‌نمایش بزرگ ۶.۷ اینچی روی گلکسی S10 5G نصب شده است؛ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی برای آن در نظر گرفته شده است که از فناوری شارژ سریع Super Fast Charging پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ خواسته اولین اسمارت‌فون ۵G او یک پرچم‌دار واقعی باشد. دوربین پشتی ۴ لنزه و دوربین سلفی ۲ لنزه تاکیدی بر این موضوع است. این سیستم علاوه بر سنسورهای اصلی، اولتراواید و تله‌فوتو گلکسی اس ۱۰ پلاس به یک سنسور سه بعدی عمیق نیز مجهز شده است.

دوربین سلفی این اسمارت‌فون همانند دوربین‌های جلویی گلکسی اس ۱۰ پلاس است و باز هم شاهد یک سنسور ۳D ToF برای ثبت تصاویر لایو فوکوس و سه‌بعدی هستیم.

سریع‌ترین اسمارت‌فون دنیا

اما امکانات ارتباطی گلکسی S10 5G شگفت‌انگیز هستند. روی این گوشی مودم X50 کوالکام نصب شده است. مودم X50 از مودم‌های ۵G و LTE تشکیل شده است.

روی شبکه‌های ۵G از سرعتی ۵ گیگابیتی پشتیبانی می‌شود و انواع شبکه‌های استاندارد ۵G از جمله شبکه‌های مبتنی بر امواج میلی‌متری و زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌شوند. یعنی با این گوشی می‌توان به هر شبکه ۵G متصل شد.

اما در شبکه‌های ۴G LTE سرعت به مرز ۲ گیگابیت می‌رسد و می‌تواند بالاترین سرعت انتقال اطلاعات روی شبکه‌های LTE را به دست دهد.

این پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ شرکت سامسونگ از استاندارد وای‌فای ۶ و بلوتوث ۵ نیز پشتیبانی می‌کند. وای‌فای ۶ استاندارد جدید شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای است که محصولات آن تازه از ابتدای سال ۲۰۱۹ روانه بازار شدند.

به گفته سامسونگ، کاربران با وای‌فای ۶ گوشی S10 5G می‌توانند حداکثر سرعت ۱.۲ گیگابیت را تجربه کنند.

سامسونگ می‌گوید گوشی S10 5G یک فصل کامل سریالی را می‌تواند تنها در چند دقیقه دانلود کند. 

سامسونگ گفته است این اسمارت‌فون پرچم‌دار در فصل بهار ۲۰۱۹ عرضه می‌شود و هنوز قیمت آن مشخص نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا