وای‌فای

فروش اولین روتر گیمینگ مخصوص ایکس‌باکس آغاز شد

شرکت لینک‌سیس در نمایشگاه CES 2018 که اوایل سال جاری میلادی برگزار شد؛ از روتر گیمینگ مخصوص کنسول‌های بازی ایکس‌باکس‌ رونمایی کرد.

روتر WRT32XB یک مدل خاص از روتر گیمینگ معروف WRT32X لینک‌سیس است که جزو بهترین روترهای گیمینگ در سال ۲۰۱۷ شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: چرا روتر گیمینگ WRT۳۲X لینک‌سیس می‌تواند برای شما بهترین روتر بی‌سیم دنیا باشد؟

هر دو روتر ظاهر و مشخصات فنی یکسانی دارند با این تفاوت که روتر WRT32XB می‌تواند ترافیک شبکه از روی یک کنسول بازی را هم شناسایی و اولویت‌دهی کند.

این روتر هم به قابلیت «Killer Prioritization Engine» مجهز شده است تا به طور خودکار ترافیک شبکه از روی یک پی‌سی گیمینگ، کنسول بازی ایکس‌باکس وان و مدل‌های دیگر ایکس‌باکس را شناسایی و نسبت به دیگر دستگاه‌های شبکه اولیت‌بندی کند.

روتر WRT32XB تضمین می‌دهد که سرعت، پهنای‌باند و تاخیر شبکه برای بازی‌های آنلاین بسیار مناسب است و هیچ‌گونه لگ یا افت و نویزی در کار نیست!

شرکت لینک‌سیس مدعی است روتر گیمینگ WRT32XB می‌تواند تا ۶۵ درصد تاخیر و لگ در بازی‌های ویدیویی و آنلاین را نسبت به حالت عادی کاهش دهد. به شرطی که دستگاه‌های بازی نیز رده بالا بوده و از فناوری «Killer Prioritization Engine» پشتیبانی کنند.

لینک‌سیس تاکید می‌کند که دستگاه‌های پی‌سی بازی رده متوسط و پایین نمی‌توانند از این فناوری بهره برده و کمترین تاخیر و لگ را در شبکه وای‌فای داشته باشند.

مشخصات روتر خاص لینک‌سیس

روتر بی‌سیم WRT32XB دوبانده با سرعت ۳.۲ گیگابیت است که روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۲۶۰۰ مگابیتی و روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز سرعتی ۶۰۰ مگابیتی دارد.

از فناوری MU-MIMO سود می‌برد و مجهز به قابلیت DFS برای شناسایی خودکار بهترین پهنای‌باند و فرکانس رادیویی است. یک درگاه WAN گیگابیتی و ۴ درگاه LAN گیگابیتی در کنار یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه ترکیبی eSATA/USB 2.0 دارد.

پردازنده این روتر دو هسته‌ای با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز، ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و ۲۵۶ مگابایت حافظه فلش دارد. از چهار آنتن خارجی پرقدرت سود می‌برد و مبتنی بر MIMO 4×4 است.

هم‌اکنون، این روتر در بازارهای جهانی با قیمت ۲۵۰ دلار به فروش می‌رود و از روی سایت‌هایی مانند آمازون قابل خریداری است. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا