ویدیو

تماشا کنید: درخت‌های نخل هوشمند مجهز به وای‌فای و شارژ تلفن همراه در دبی

در شهر دبی امارات درخت‌های نخل مصنوعی و هوشمندی نصب شده است که انرژی خود را از خورشید در طول روز گرفته و مجهز به وای‌فای هستند. به علاوه، این تخل‌های هوشمند می‌توانند دستگاه‌های همراه را با سرعتی ۲.۵ برابر حالت معمولی شارژ کنند و اطلاعات اولیه‌ای به شهروندان بدهند. 

در سال‌های اخیر؛ شهر دبی گام‌های بزرگی به سوی شهر هوشمند برداشته است و در ادامه حرکت به این سمت و رسیدن به شهر هوشمند دبی در سال ۲۰۲۰؛ شاهد ابتکار جدیدی به نام تخل‌های هوشمند هستیم. 

نخل هویت اصلی کشورهای حوزه خلیج‌فارس است و همین موضوع دستمایه ساخت ایستگاه‌های هوشمندی شده که هم محل استراحت شهروندان هستند؛ هم سرویس‌هایی مانند وای‌فای و شارژ سریع گوشی عرضه می‌کنند. 

این درخت‌ها شش کار اصلی انجام می‌دهند: وای‌فای و اینترنت رایگان، ویژگی‌های امنیتی و اضطراری با دوربین‌های CCTV مادون قرمز و ۳۶۰ درجه و کلید اضطراری، پنل‌های خورشیدی برای جذب نور خورشید و تبدیل به برق، صفحه‌نمایش لمسی و ارایه اطلاعات عمومی شهری، استراحت و ایستگاه‌های شارژ سریع دستگاه‌های همراه. پنل‌های خورشیدی روی بخش فوقانی درخت نصب شده‌اند و با توجه به منطقه و آب‌هوای شهر دبی در غالب روزهای سال می‌توانند انرژی خورشیدی را به انرژی برق تبدیل کنند.

وقتی در کنار این ایستگاه‌ها قرار بگیرید؛ می‌توانید از وای‌فای رایگان استفاده و به اینترنت متصل شوید. همین‌طور، نمایشگر لمسی و هوشمند نصب شده روی این ایستگاه‌ها به شما انواع برنامه‌های موبایل یا اطلاعات عمومی و اضطراری شهری را ارایه می‌کند. این ایستگاه‌های هوشمند در مناطق مختلفی از شهر دبی مانند ساحل دریا، میدان‌های اصلی شهر و خیابان‌ها نصب شده‌اند. 

در شب؛ این نخل‌های هوشمند با استفاده از چراغ‌های LED سبزرنگ خودنمایی کرده و علاوه بر روشنایی محیط اطراف؛ زیبایی بیشتری به فضای شهری می‌دهند. در ویدیو زیر می‌توانید عملکرد این نخل‌های هوشمند را مشاهده کنید. 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا