ویدیو

تماشا کنید: وای‌فای عمومی چه خطراتی دارد و چگونه از هک شدن جلوگیری کنیم؟

استفاده از وای‌فای در مراکز عمومی مانند فرودگاه‌ها، مترو، فروشگاه‌ها و کافه‌ها در کنار مزایای بسیار زیادش؛ خطرات و معایبی هم دارد که عدم توجه به آن‌ها و رعایت نکردن یک سری نکات؛ موجب به خطر افتادن امنیت اطلاعات شما می‌شود.

هکرها به راحتی می‌توانند در وای‌فای عمومی؛ کاربران را فریب داده تا آن‌ها به وای‌فای جعلی متصل شوند و اطلاعات حساس و حیاتی خود را به اشتراک بگذارند. هکرها می‌توانند با اسکن امواج رادیویی یا دستگاه‌های متصل به وای‌فای؛ اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند یا درون این دستگاه‌ها نفوذ کنند.

هیچ‌گاه نمی‌گوییم از وای‌فای عمومی استفاده نکنید؛ بلکه برعکس تمام تلاش ما این است که سرویس‌های وای‌فای عمومی بیشتری از سوی اپراتورها ارایه شود و کاربران بتوانند هرکجا از وای‌فای عمومی رایگان استفاده کنند.

این وسط؛ برای استفاده از وای‌فای عمومی باید یک سری نکات امنیتی مهم را رعایت کرد:

۱- از وای‌فای‌های معتبر و مطمئن استفاده کنید.

۲- از سرویس‌ها و روش‌های رمزنگاری مانند HTTPS استفاده کنید.

۳- قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات را غیرفعال کنید.

۴- از VPN استفاده کنید.

۵- هنگامی که به وای‌فای عمومی نیاز نداشتید؛ آن را خاموش کنید!

در ویدیوی زیر می‌توانید به طور کامل با خطرات وای‌فای عمومی و روش‌های مقابله با نفوذ هکرها آشنا شوید:

 

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا