اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: مدیریت و کاهش مصرف دیتا به علاوه افزایش امنیت روی گوشی‌های سامسونگ

اپرا مکس (Opera Max) یکی از بهترین اپلیکیشن‌های ردگیری میزان مصرف دیتای برنامه‌ها روی گوشی‌های تلفن همراه بود. این اپلیکیشن می‌توانست برخی اپ‌ها را نیز در حالت امن و محافظت شده قرار دهد.

متاسفانه اپلیکیشن اپرا مکس دیگر توسعه داده نشد و کاربران ناچار شدند ازش خداحافظی کنند.

حالا سامسونگ با معرفی اپلیکیشن Samsung Max برای گوشی‌های اندرویدی و به‌طور ویژه برای گوشی‌های سری گلکسی خودش؛ می‌خواهد فرصت استفاده از مزایای اپرا مکس را به کاربران بدهد.

اپلیکیشن سامسونگ مکس هم در دو زمینه فعالیت می‌کند: بهبود امنیت وای‌فای و مدیریت مصرف دیتا.

شرکت سامسونگ این اپلیکیشن را در ماه فوریه امسال معرفی کرده ولی تا کنون بیش از ۱۰ میلیون دانلود داشته و در گوگل‌پلی امتیاز بالای ۴.۳ گرفته است. آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن هم در تاریخ ۲۹ می، همین دو هفته پیش بوده است.

کاهش مصرف اینترنت موبایل

سامسونگ مکس در بخش مدیرتی مصرف دیتا دو کار ویژه می‌کند. ابتدا سعی می‌کند صفحات وب، تصاویر و دیگر مدیاهایی که از طریق مروگر یا اپلیکیشن های مشابه به آنها دسترسی دارید را فشرده کند. این اپ بدون اینکه تجربه کاربری یا کیفیت تصاویر و سایت‌ها را کاهش دهد؛ به شما کمک می‌کند دیتای اینترنت کمتری مصرف کنید.

کار ویژه بعدی این برنامه موبایل؛ مانیتورینگ و ردگیری میزان استفاده اپلیکیشن‌ها از دیتا در پس‌زمینه گوشی تلفن همراه است. سامسونگ مکس می‌تواند به شما پر مصرف‌ترین اپ‌ها را معرفی کند تا تصمیم‌گیری با آن‌ها چه کنید.

در بخش محافظت از شما؛ این اپ می‌تواند ترافیک و اطلاعات تبادلی روی یک شبکه وای‌فای نا امن را رمزنگاری کند. در این صورت؛ اگر فرد ناشناسی به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند؛ نمی‌تواند آن‌ها را بخواند.

به علاوه، سامسونگ مکس سعی می‌کند برخی تنظیمات امنیتی را روی گوشی موبایل اعمال کرده و از فعالیت بدافزارها، باج‌افزارها و برخی پایشگرها جلوگیری کند.

سامسونگ اعلام کرده است این اپلیکیشن به طور پیش‌فرض روی گوشی‌های سری گلکسی J و گلکسی A نصب می‌شود. احتمالا برای گوشی‌های رده بالای سری گلکسی اس هم چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

دانلود اپلیکیشن Samsung Max رایگان است. برای دانلود از روی گوگل‌پلی می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا