آموزش

اگر می‌خواهید در آیفون مصرف دیتای کمتری داشته باشید؛ این تنظیم ساده را انجام دهید

همه ما از اینترنت همراه گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنیم. نه تنها برای چک کردن ایمیل‌ها یا پیام‌های رسیده در تلگرام و اینستاگرام؛ بلکه برای تماشای زنده فوتبال، سریال‌ها و فیلم‌هایی که دوست داریم و حتی بازی‌های آنلاین!

پس، طبیعی است که مصرف اینترنت اسمارت‌فون‌های ما افزایش یافته باشد و دایما از دست بسته‌های اینترنتی که زود به زود تمام می‌شوند؛ کلافه و شاکی باشیم.

روش‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت و دیتا توسط اسمارت‌فون‌ها وجود دارد. مثلا، اپلیکیشن‌هایی نصب کنیم که مصرف دیتا را مانیتور و به ما گزارش دهند. روش دیگر، بستن نرم‌افزارها و سرویس‌هایی است که در پس‌زمینه اینترنت‌خوری دارند. در پایان این مطلب، چندین مقاله مفید برای کاهش مصرف دیتا در اسمارت‌فون‌ها پیشنهاد دادیم.

اما در آیفون با یک ترفند ساده می‌توانید مصرف دیتا را بهتر مدیریت کنید. اپل در iOS 9 به بعد، ویژگی به نام Wi-Fi Assist عرضه کرد که کلیدی برای سوییچ از وای‌فای به اینترنت همراه موبایل است.

هنگامی که کاربر آیفون در منطقه‌ای باشد یا به شبکه وای‌فای متصل باشد که بیش از اندازه ضعیف و کند است؛ ویژگی Wi-Fi Assist به طور خودکار دیتای آیفون را روشن و به اینترنت همراه سوئیچ می‌کند تا سرعت اینترنت بهتر شود. 

به این ترتیب، گاهی اوقات بدون اینکه متوجه شوید؛ صدها مگابایت حجم اینترنت بسته‌های دیتای شما مصرف می‌شود. درست است که با اتصال به اینترنت ۴G، برنامه‌ها سریع‌تر اجرا شده و شما از دیدن فوتبال زنده لذت می‌برید؛ ولی پیشنهاد می‌کنیم تصمیم‌گیری درباره استفاده از وای‌فای یا ۴G برعهده خودتان باشد.

ویژگی Wi-Fi Assist

با خاموش کردن ویژگی Wi-Fi Assist، در صورت نیاز خودتان می‌توانید دیتای آیفون را روشن کرده و وای‌فای را قطع کنید. برای تغییر این تنظیم در iOS مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- اپلیکیشن Settings را روی آیفون باز کنید:

۲- روی گزینه Cellular ضربه بزنید:

۳- صفحه باز شده را اسکرول کنید تا به گزینه Wi-Fi Assist برسید. حالا کلید این ویژگی را با یک لمس خاموش کنید تا در صورت نیاز، خودتان به صورت دستی اینترنت موبایل را روشن کنید.

گفتنی است هر زمان که نیاز باشد؛ دوباره می‌توانید به همین روش ویژگی Wi-Fi Assist را روی آیفون و آیپد روشن کنید.

چند مطلب خواندنی درباره مدیریت و کاهش مصرف دیتا در اسمارت‌فون‌ها:

چگونه مصرف اینترنت دیتا روی گوشی‌های اندرویدی را کاهش دهیم؟

۵ ترفند برای حداکثر استفاده از حجم بسته‌های اینترنت موبایل

با اپلیکیشن Datally گوگل مصرف دیتای گوشی‌تان را مدیریت و ۳۰ درصد کاهش دهید

معرفی اپلیکیشن: مدیریت و کاهش مصرف دیتا به علاوه افزایش امنیت روی گوشی‌های سامسونگ


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا