اپلیکیشن

بهترین اپلیکیشن برای مانیتور مصرف اینترنت موبایل و وای‌فای در اندروید

معرفی اپلیکیشن GlassWire

تقریبا با فاصله زیاد می‌توان گفت اپلیکیشن GlassWire بهترین ابزار برای مانیتور و مدیریت مصرف اینترنت موبایل در اندروید است.

البته، این اپلیکیشن برای نسخه دسکتاپ و ویندوز هم عرضه شده یا اینکه می‌تواند مصرف وای‌فای را هم مانیتور و مدیریت کند ولی در میان کاربران موبایل و به‌ویژه اندرویدی‌ها به مانیتور مصرف دیتا مشهور است.

برنامه GlassWire چیزی فراتر از یک نرم‌افزار ساده گزارش‌گیری مصرف دیتا است. این برنامه می‌تواند اپلیکیشن‌های مختلف را بلوکه کرده تا هرگز به اینترنت وصل نشوند یا اینکه برای آن یک پلن تعریف کنید تا مصرف اینترنت روزانه، هفتگی و ماهیانه شما بیشتر از یک حجم مشخصی نشود. همین‌طور، این برنامه اجازه می‌دهد عبور از یک مصرف دیتای مشخص را به شما هشدار دهد.

رابط کاربری اپلیکیشن GlassWire بسیار ساده است و به همین خاطر، کاربران موبایل دوستش دارند و میلیون‌ها بار دانلود و نصب شده است. خیلی ساده در صفحه نخست این برنامه می‌توانید گزارشی از کل مصرف اینترنت، مقدار حجم دانلود یا آپلود را ببینید. روی نمودار و با دو رنگ سبز و آبی به طور کامل مشخص کرده چه حجمی را دانلود یا آپلود کردید.

برای هر اپلیکیشن هم میزان مصرف اینترنت و همین‌طور میزان حجم دانلود و آپلود را نشان می‌دهد. شما می‌توانید هم اپلیکیشن‌هایی را مصرف اینترنت چند گیگابیت را مشاهده کنید و هم اپلیکیشن‌هایی که فقط چند کیلوبایت اینترنت موبایل یا وای‌فای شما را استفاده کردند.

این گزارش کمک می‌کند بدانید کدام اپلیکیشن موبایل شما مصرف داده بیشتری دارد یا شما در کدام نرم‌افزار بیشتر عکس و ویدیو دانلود و آپلود کردید و دیگر سردرگم نباشید که چرا یک دفعه حجم اینترنت من تمام شد.

گزارش مفصل مصرف اینترنت هر اپلیکیشن

جالب‌تر اینکه شما هر طوری که بخواهید می‌توانید مصرف اینترنت موبایل یا وای‌فای یا هر دو را با هم گزارش‌گیری کنید. یعنی می‌توانید برای یک روز خاص ببینید چقدر مصرف اینترنت داشتید یا گزارش هفتگی و ماهیانه بگیرید. می‌توانید مصرف اینترنت در سه روز مشخص ماه را پیدا کنید و انواع تاریخ‌ها و بازه‌های زمانی که در این برنامه قابل تعریف است.

از منوی بالا سمت راست می‌توانید انتخاب کنید فقط مصرف اینترنت موبایل، وای‌فای یا هر دو را با هم نشان دهد.

نکته بسیار جالب‌تر و کاربردی‌تر این نرم‌افزار زمانی است که روی یک اپلیکیشن ضربه می‌زنید. مثلا روی اپلیکیشن واتساپ یا اینستاگرام ضربه بزنید. می‌بینید که یک گزارش کامل از وضعیت مصرف داده توسط آن را به شما نشان خواهد داد.

تنها هم گزارش مصرف اینترنت نیست؛ بلکه مجوزهایی که این اپلیکیشن روی گوشی اندرویدی شما دارد را می‌بینید و اینکه می‌توانید به راحتی آن‌ها را لغو کنید یا از طریق فایروال این برنامه، دسترسی آن اپلیکیشن به اینترنت را قطع کنید.

در برگه‌های دیگر این نرم‌افزار، همان‌طور که گفتیم می‌توانید از قابلیت‌های فایروالی و بلوکه‌سازی نرم‌افزارها برای عدم دسترسی و مصرف اینترنت استفاده کنید یا یک پلن (Data Planes) یک ماهه مصرف اینترنت به برنامه بدهید تا اگر مصرف شما بالاتر از آن شد؛ هشدار دهد یا اینترنت را قطع کند.

گزینه‌ها و تنظیمات زیادی در نرم‌افزار GlassWire پیدا خواهید کرد که به شما کمک می‌کنند بهتر مصرف اینترنت خود را مدیریت کنید و هر زمان که اراده کردید؛ بدانید چقدر مصرف دیتا یا وای‌فای داشتید و کدام نرم‌افزار بیشترین دانلود و آپلود را دارد.

به نظرم یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های اندروید برای همه کاربران است. در لینک‌های زیر می‌توانید نسخه‌های اندرویدی و ویندوزی برنامه GlassWire را دانلود کنید:

دانلود نسخه اندروید (گوگل‌پلی)

دانلود نسخه ویندوز


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. سلام
    این قابلیت توی تنظیمات گوشیهای هوشمند فکر کنم باشه
    من mi8 دارم یه چیزایی تو تنظیمات اینترنت داره برای مصرف هر برنامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا