اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: بهترین نرم‌افزار کنترل والدین و ردگیری گوشی فرزندان از راه دور در اندروید و آیفون

هرچقدر در برابر خواسته کودکان و فرزندان خود مقاومت کنیم؛ سرانجام باید روی برایشان تبلت و گوشی موبایل بخریم!

و این خرید شروع ماجراهای طولانی است که والدین را نگران و مشوش می‌کنند؛ فرزندان را سرخورده و لجباز و پنهان‌کار.

والدین می‌خواهند بر گوشی و تبلت کودکان و فرزندان نظارت داشته باشند و آن‌ها را از تهدیدات و خطرات اینترنت و فضای مجازی مصون بدارند ولی فرزندان می‌خواهند از دستگاه همراه خود راحت و آزاد استفاده کنند.

در این مطلب نمی‌خواهیم درباره کنش‌ها و واکنش‌های بین والدین و فرزندان در موضوع استفاده از اینترنت، شبکه‌های اجتماعی یا بازی‌های کامپیوتری صحبت کنیم.

بلکه اگر پدر یا مادری هستید که به این نتیجه رسیده که نیاز به نرم‌افزار کنترل والدین و ردیابی گوشی فرزندان از راه دور و حتی ردیابی موقعیت فرزند در بیرون از خانه دارد؛ اپلیکیشنی معرفی کنیم که تقریبا رتبه اول نرم‌افزارهای کنترل والدین را در هر دو نسخه اندروید و iOS دارد.

اپ نخست کنترل والدین در دنیا

اپلیکیشن OurPact بسیار معروف و شناخته شده است. این اپ در iOS و پیش از معرفی ویژگی Screen Time اپل، بهترین و معروف‌ترین اپ کنترل والدین بود.

در اندروید هم یکی از نرم‌افزارهای با دانلود بالا است. سایت‌های بسیار زیادی این اپلیکیشن را بررسی و نظرات مثبتی درباره‌اش نوشته‌اند. چون تقریبا همه نیازهای والدین را رفع می‌کند. نگاهی به فهرست امکانات و قابلیت‌های اپلیکیشن OurPact گویای همه‌چیز است:

بلوکه‌کننده اپلیکیشن‌ها: به راحتی می‌توانید برخی اپ‌های روی گوشی فرزندتان را بلوکه کرده و اجازه دسترسی به آن‌ها را ندهید. مثلا، برای آن‌ها استفاده از فیسبوک را ممنوع کنید.

ردیاب موقعیت فرزند با GPS: والدین می‌توانند به طور آنلاین وضعیت مکانی فرزندانشان را زیرنظر داشته باشند. هنگامی که در خانه هستند یا به مدرسه می‌روند یا در مکان‌های دیگری حاضر می‌شوند.

برنامه‌ریزی استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی: همان قابلیت Screen Time در اندروید و iOS است. می‌توانید ساعاتی از روز یا هفته را مشخص کنید تا فرزندان در این بازه زمانی از اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند. میزان استفاده از اینترنت یا اینستاگرام را دریافت کنید و بدانید در طول هفته و ماه فرزندتان چقدر آنلاین است.

فهرست اپ‌ها: کشف کنید چه نرم‌افزارهایی روی گوشی فرزندتان نصب شده است.

بلوکه‌کننده سایت‌ها: می‌توانید فهرستی از سایت‌های سیاه یا غیرمجازی تعریف کنید تا هرگز روی دستگاه کودک‌تان باز نشوند. از جمله سایت‌های ضداخلاقی، سایت‌های قرعه‌کشی و جایزه، سایت‌های شرط‌بندی، سایت‌هایی که مناسب سن فرزندتان نیستند یا اطلاعات اشتباهی به آن‌ها می‌دهند.

دریافت هشدار نصب برنامه: اگر فرزندتان یک اپ جدید نصب کرد؛ بی‌درنگ به شما هشدار داده می‌شود.

مجموعه‌ای کامل از امکانات

نرم‌افزار OurPact یک نسخه کامل از اپ‌های کنترل والدین است که شما را از نصب اپ‌های دیگر بی‌نیاز می‌کند. شما این آزادی و انعطاف‌پذیری را دارید که براساس برنامه درسی و زندگی روزانه فرزندتان، به او اجازه استفاده از گوشی و تبلت، بازی کردن، رفتن به شبکه‌های اجتماعی و اینترنت را بدهید. 

می‌توانید در زمستان یک برنامه را پیاده‌سازی و در تابستان برنامه دیگری در پیش بگیرید. می‌توانید جایزه‌هایی برای فرزندتان در نظر بگیرید. مثلا، اگر در طول هفته از مدت زمان مشخصی کمتر آنلاین بود؛ آخر هفته زمان بیشتری بازی کند یا پای اینترنت بنشیند.

با نصب OurPact دیگر نگران نحوه استفاده فرزندتان از گوشی موبایل و تبلت نیستید. او را راحت بگذارید تا در اتاق‌اش، با دوستان‌اش، در مدرسه و جاهای دیگر از دستگاه‌اش استفاده کرده و لذت ببرد در حالی‌که شما همه‌چیز را زیر نظر دارید و حتی نصب یک اپ جدید را می‌فهمید.

این نرم‌افزار راهنمایی‌های زیادی دارد که می‌توانید در سایت OurPact مشاهده و بخوانید تا بهتر همه‌چیز را تحت کنترل خود داشته باشید.

این نرم‌افزار برای اندروید رایگان است ولی برای آیفون و آیپد پولی است و روی اپ‌استور اپل نیز یافت نمی‌شود. باید وارد سایت OurPact شده و با عضویت و پرداخت هزینه، نسخه iOS آن را دریافت کنید.

نکته مهم: تجربه نشان داده وضوع کردن محدودیت‌های زیاد برای فرزندان در استفاده از گوشی موبایل، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و بازی چندان نتیجه‌بخش نیست. بهتر است با تعامل و هم‌فکری و مشارکت کل اعضای خانواده یک برنامه زمانی مشخص و شفاف همراه با تشویق و جایزه درآورده و از طریق اپ‌های کنترل والدینی مانند OurPact پیاده‌سازی کنید.

 


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا