وای‌فای

دی‌لینک با همکاری مکافی روتر خانگی با سیستم کنترل والدین قدرتمندی عرضه کرد

شرکت دی‌لینک در نمایشگاه CES 2018 از روتر بی‌سیم DIR-2680 رونمایی کرد.

روتر بی‌سیمی در رده AC2600 که با همکاری شرکت امنیتی مکافی ساخته شده است و وعده بهبود امنیت وای‌فای خانگی را می‌دهد. طراحی این روتر بی‌سیم هم منحصربه‌فرد و خاص بود.

اکنون، شرکت دی‌لینک عرضه و فروش این روتر را با نام D-Fend آغاز کرده است و در بسیاری از بازارهای جهانی قابل خریداری است.

روتر D-Fend به طور اختصاصی برای بهبود امنیت و حفاظت از اعضای خانواده در برابر تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی، حملات اینترنتی و مدیریت زمان آنلاین کاربران طراحی شده است.

یک پنل کنترل والدین بسیار پیشرفته و قدرتمندی دارد تا پدر و مادرها بتوانند به طور کامل فعالیت‌های فرزندان خود را کنترل، ردگیری و مدیریت کنند.

این پنل مدت زمان سپری شده کودکان در اینترنت و فضای مجازی را گزارش داده و نحوه مدیریت این زمان را فراهم می‌کند.

والدین می‌توانند برای هریک از اعضای خانواده، متناسب با نیاز و کارشان یک پروفایل اختصاصی تعریف کنند. حتی برای میهمان‌ها هم امکان تعریف حساب کاربری اختصاصی وجود دارد.

در این پروفایل می‌توان مدت زمان آنلاین، دسترسی به سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی و محتوای وب مناسب را تعریف کرد. به عنوان مثال، می‌توان به روتر گفت هیچ‌گونه سایت شرط‌بندی یا ضد اخلاقی را باز نکند.

والدین می‌توانند دسترسی به اینترنت را در ساعت‌های خاصی مجوز بدهند و در باقی روز کودکان یا فرزندان‌شان هیچ‌گونه دسترسی به فضای مجازی نداشته باشند.

هر پروفایل مختص یک کودک یا فرد بوده و هر زمانی که والدین نیاز داشته باشند؛ می‌توانند آن را تغییر دهند. مثلا، در فصل تابستان پروفایلی متفاوت با فصل زمستان برای فرزندان خود تعریف کنند.

می‌توان به روتر D-Fend فهرستی از سایت‌های غیرمجاز را داد تا برای همیشه مسدود باشند یا استریم بازی و ویدیو را محدود کرد.

گران‌قیمت ولی چندکاره

شرکت دی‌لینک این روتر را با همکاری شرکت مکافی ساخته است. پس، طبیعی است انتظار داشته باشیم این روتر به پلتفرم McAfee Secure Home Platform متصل باشد تا از تمام دستگاه‌ها در شبکه محافظت کند.

تراشه Home Wi-Fi Chipset WAV500 اینتل نیز روی این روتر سوار شده است تا بالاترین سطخ اتصال چندین دستگاه به طور همزمان فراهم شود. این روتر دی‌لینک با دستیارهای صوتی الکسای آمازون و اسیستنت گوگل نیز سازگار است.

روتر DIR-2680 به یک درگاه WAN گیگابیتی و سه درگاه LAN گیگابیتی مجهز شده است و یک درگاه USB 3.0 برای اشتراک‌گذاری اطلاعات دارد.

سرعت این دستگاه روی فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز به مرز ۸۰۰ مگابیت و روی فرکانس ۵ گیگاهرتز به ۱۷۳۳ مگابیت می‌رسد. 

قیمت این روتر حدود ۴۹۹ دلار اعلام شده است که نسبتا بالا و گران‌قیمت محسوب می‌شود و امکان خریدش برای کاربران ایرانی بسیار کم است.

اما باید توجه کرد این روتر بی‌سیم چندین کاره است و یک بستر امن در سراسر شبکه ایجاد می‌کند تا کاربران نیازی به نصب سخت‌افزار جداگانه برای افزایش امنیت شبکه نداشته باشند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا