اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن: با Meteor سرعت واقعی اینترنت و استریم ویدیو را بفهمید

اپلیکیشن‌های زیادی برای تست سرعت شبکه و اینترنت در اندروید و iOS منتشر شده است ولی همه آن‌ها جذاب و با حال نیستند. 

برخی اپ‌ها بسیار خشک و غیر انعطاف‌پذیر هستند و کار کردن با آن‌ها سخت است یا اطلاعات بیشتری درباره وضعیت سرعت شبکه و اینترنت به کاربران نمی‌دهند. برخی از این اپ‌ها هم اصلا استاندارد و مورد تایید نیستند.

بیشتر بخوانید: ۵ سایت برتر و رایگان اندازه‌گیری سرعت اینترنت

ولی Meteor یکی از با حال‌ترین اپ‌های تست سرعت اینترنتی است که سراغ دارم. Meteor محصول موسسه Open Signal است. موسسه‌ای که وظیفه مانیتور و پایش تست سرعت و ارزیابی اینترنت و وای‌فای در سراسر جهان را دارد و هر ساله گزارش‌های معتبر و دقیقی درباره وضعیت اینترنت در کشورهای مختلف می‌دهد.

اپلیکیشن Meteor تنها سرعت اینترنت را به شما نمی‌گوید؛ بلکه کیفیت سرعت را هم با رنگ‌ها و عبارت‌های مشخص شده‌ای تعیین کرده و برای هر اپلیکیشن ارزیابی می‌کند. مثلا، می‌گوید برای استفاده از مرورگر کروم یا واتساپ این سرعت و وضعیت اینترنت مناسب است یا خیر!

شما می‌توانید تاریخچه‌ای از تست‌های خود داشته باشید و نقشه مکانی خود را ببینید و با دیگر شبکه‌های نزدیک به خود مقایسه کنید.

یکی از مزایای بسیار مهم این نرم‌افزار که در اپ‌های دیگر مشاهده نمی‌شود؛ نشان داده میانگین سرعت اینترنت به جای حداکثر سرعت اینترنت است. میانگین سرعت اینترنت تصور واقعی‌تر  و بهتری از وضعیت اینترنت به دست می‌دهد.

خیلی اوقات اپلیکیشن‌های تست سرعت اینترنت، حداکثر سرعت اینترنت را به شما نشان می‌دهند ولی این سرعت واقعی نیست و همیشه با این سرعت به اینترنت متصل نشدید. 

ارزیابی سرعت استریم ویدیو و اجرای اپلیکیشن‌ها

نرم‌افزار Meteor می‌تواند سرعت اینترنت در هنگام استریم ویدیو را هم به شما نشان دهد. کاربرانی که دایما استریم ویدیو می‌کنند؛ ارزش این پارامتر و ویژگی را می‌دانند. با انتخاب اپ یوتیوب می‌توانید سرعت استریم ویدیو را ارزیابی کنید.

وقتی نرم‌افزار یوتیوب را انتخاب می‌کنید؛ به شما می‌گوید کانکشن اینترنت شما برای استریم ویدیوها در کدام رزولوشن مناسب است. مثلا، می‌گوید ویدیوهای ۱۴۴p و ۳۶۰p و ۷۲۰p مناسب ولی برای استریم ویدیوهای ۱۰۸۰p کند است.

همین‌طور، این نرم‌افزار به شبکه‌های وای‌فای امتیازدهی می‌کند تا نشان دهد کدام وای‌فای دارای سیگنال‌های قوی‌تر و سرعت بیشتری است.

رابط کاربری نرم‌افزار Meteor هم زیبا و جذب‌کننده است. استفاده از رنگ‌های مختلف برای نمایش پینگ، دانلود و آپلود به همراه رابط کاربری ساده بدون هیچ‌گونه تبلیغات یا آمار و ارقام عجیب و غریب بی‌ربط باعث سرگرم شدن شما می‌شود.

اگر زیاد اهل تست کردن سرعت اینترنت هستید؛ حتما نرم‌افزار Meteor را نصب کنید تا هم سرعت اینترنت موبایل یا وای‌فای را تست کنید و هم از کار کردن با این نرم‌افزار لذت ببرید.

اپلیکیشن Meteor برای دستگاه‌های اندرویدی و iOS را از لینک‌های زیر دانلود و استفاده کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

  1. سلام مهندس جان خسته نباشید…
    اینم توی مقالتون اضافه کنین که واسه هر تست نزدیک پنجاه مگ اینترنت مصرف میکنه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا