راهنمای خرید

بهترین مودم‌های همراه و LTE برای گیمینگ

غالب گیمرها ترجیح می‌دهند از سیستم‌ها و مودم روترهای دسکتاپ و کابلی برای گیمینگ استفاده کنند. قوی‌ترین کامپیوترهای رومیزی یا لپ‌تاپ را خریداری کرده و با کابل شبکه به مودم روتر ADSL/VDSL یا مودم‌های فیبر نوری متصل می‌کنند تا بالاترین سرعت شبکه و کم‌ترین پینگ و تاخیر را داشته باشند.

قبلا در مطالب مفصل و مختلفی که روی همین سایت شبکه‌چی منتشر شده‌اند؛ درباره مزایای شبکه‌های کابلی و مودم روترهای دسکتاپ مخصوص گیمینگ صحبت کردیم ولی به هر حال ممکن است برخی از کاربران ترجیح دهند در مسافرت و با یک مودم همراه تجربه گیمینگ داشته باشند.

مودم‌های همراه و سیم‌کارتی به خاطر ماهیت ذاتی خود که اتصال بی‌سیم از طریق امواج رادیویی به شبکه‌های موبایل است؛ ناپایدار، با تاخیر زیاد و پینگ بالا هستند که اصلا برای مصارف بازی مناسب نیست.

اما اگر دنبال خرید یک مودم همراه گیمینگ هستید؛ ما چند پیشنهاد برای شما داریم. طبیعی است که باید پول زیادی برای خرید این مودم‌ها در این روزها بپردازید و همین‌طور نمی‌توانید از ویژگی‌های خاص گیمینگ در پنل‌های این مودم‌ها استفاده کنید چون غالبا برای مصارف گیمینگ ساخته نشده‌اند ولی شاید سرعت فاکتوری باشد که آن‌ها را نسبت به مودم‌های ثابت کابلی ارجحیت دهد.

بهترین مودم‌های همراه گیمینگ در بازار ایران

سرعت و رده LTE، درگاه اترنت گیگابیتی، آنتن خارجی پرقدرت و امکانات نرم‌افزاری برای ارتقای کیفیت شبکه؛ مهم‌ترین فاکتورهای ما برای انتخاب یک مودم همراه گیمینگ خوب هستند:

ایسوس ۴G-AC53U

قیمت: ۲.۷۴۵.۰۰۰ تومان

یک مودم روتر رومیزی ۴G با وای‌فای دو بانده، آنتن‌های خارجی بسیار پر قدرت، پنل مدیریتی معروف ایسوس برای کنترل هر چیزی و درگاه‌های LAN و WAN گیگابیتی. اگر هوس استفاده از اینترنت موبایل به جای اینترنت ADSL و VDSL برای بازی‌های آنلاین را کردید؛ ایسوس ۴G-AC53U فوق‌العاده است. سرعت اینترنت ۴G این مودم ۳۰۰ مگابیت است و روی وای‌فای هم سرعتی ۹۰۰ مگابیتی می‌دهد.

در برخی سایت‌ها و بازارها مدل ایسوس ۴G-AC55U هم وارد شده است که سرعت وای‌فای ۱۲۰۰ مگابیت در رده AC1200 دارد. این مدل مودم هم برای گیمینگ خوب است به شرط اینکه از پس قیمت بالای آن برآیید.

بررسی کامل ما درباره این مودم را از دست ندهید.

دی‌لینک DWR-M961

قیمت: ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان

این مودم روتر ۴G/TD-LTE به تازگی وارد بازار ایران شده ولی مشخصات یک مودم LTE کامل را دارد. سرعت دانلود آن ۳۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است ولی در وای‌فای سرعتی ۱۲۰۰ مگابیتی روی هر دو فرکانس رادیویی می‌دهد. آنتن‌های خارجی، ۴ درگاه LAN گیگابیتی و پشتیبانی از اینترنت TD-LTE به همراه درگاه USB مزایای ویژه آن هستند. قیمت این مودم در بازار ایران نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

نت‌گیر Nighthawk M1 MR1100

قیمت: ۳.۸۵۰.۰۰۰ تومان

سریع‌ترین مودم روتر همراه در بازار ایران و یکی از بهترین مودم‌های ۴G LTE در دنیا است. اولین مودمی است که از Gigabit LTE در دنیا پشتیبانی کرده و اپراتورهای معروف دنیا برای دادن اینترنت با سرعت ۱ گیگابیت سراغش رفتند. یک مودم سبک جیبی بدون آنتن خارجی است ولی از یک درگاه LAN گیگابیتی پشتیبانی می‌کند و سرعت فوق‌العاده زیاد آن مزیتی برای گیمرها است. ۲۰ کاربر به طور همزمان می‌توانند به آن متصل شوند.

دی‌لینک DWR-935

قیمت: ۲.۸۰۰.۰۰۰ تومان

دو مدل از این مودم در بازار ایران است که تفاوت‌شان در سرعت وای‌فای است. هر دو مدل حداکثر سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت به دست می‌دهند و LTE Cat4 هستند ولی یک مدل وای‌فای AC750 و دیگری وای‌فای AC1200 دارد. آنتن خارجی، درگاه‌های شبکه گیگابیتی و قدرت خوب آنتن‌دهی باعث شده جزو پرفروش‌ترین و بهترین مودم‌های فورجی رومیزی بازار ایران باشد.

بررسی سایت شبکه‌چی برای مودم دی‌لینک DWR-935 را بخوانید.

تی‌پی‌لینک M7650

قیمت: ۲.۶۳۰.۰۰۰ تومان

سرعت دانلود این مودم همراه نزدیک به ۶۰۰ مگابیت است و جزو سریع‌ترین مودم‌های فورجی بازار ایران محسوب می‌شود. یک مودم همراه سبک با صفحه‌نمایش رنگی که وای‌فای پرسرعت ۱۲۰۰ مگابیتی هم به نمایش می‌گذارد. درگاه LAN ندارد و از باتری استفاده می‌کند. قابلیت اتصال آنتن خارجی هم ندارد. برای افرادی مناسب است که می‌خواهند یک مودم همیشه همراه پرسرعت داشته باشند.

اگر دوست دارید بیشتر درباره این مودم و ویژگی‌هایش بدانید؛ بررسی سایت شبکه‌چی را دنبال کنید.

هواوی B525

قیمت: ۲.۲۰۰.۰۰۰ تومان

بهترین مودم فورجی رومیزی هواوی است. هم از نظر سرعت و هم از نظر آنتن‌دهی وضعیت خوبی دارد و شما می‌توانید امیدوار باشید یک اینترنت پایدار با تاخیر کم روی سیم‌کارت استفاده می‌کنید. قابلیت نصب آنتن خارجی دارد و از درگاه‌های LAN گیگابیتی سود می‌برد. بیش از ۶۴ کاربر می‌توانند به این مودم متصل شوند و از وای‌فای دوبانده پرسرعتی هم به نسبت دیگر مودم‌های این شرکت سود می‌برد.

بررسی هواوی B525 در سایت شبکه‌چی

هواوی E5788

قیمت: –

اولین مودم یک گیگابیتی هواوی است. مودم همراه و جیبی با سرعت دانلود ۱ گیگابیت که می‌تواند هوش از سر هر کاربری بپراند. ۳۲ کاربر به طور همزمان می‌توانند به این مودم متصل شوند. وای‌فای دو بانده و MIMO 4×4 دارد و از باتری ۳ هزار میلی‌آمپرساعتی سود می‌برد. امکان نصب آنتن خارجی و درگاه LTE ندارد ولی این‌قدر سرعتش بالا هست که به این امکانات نیازی نداشته باشید. فعلا در بازار ایران نیست ولی نباید قیمتی کمتر از ۳ میلیون تومان داشته باشد.

درباره هواوی E5788 بیشتر بخوانید

تی‌پی‌لینک Archer MR200

قیمت: ۱.۸۰۰.۰۰ تومان

ضعیف‌ترین مودم فورجی و سیم‌کارتی در این فهرست ما است ولی هم در ایران فروش نسبتا خوبی داشته چون کیفیت خوبی دارد و هم مدل‌ها و نسخه‌های متنوعی از آن وارد بازار شده و قیمت متعادل‌تری نسبت به مدل‌های بالا دارد. دو آنتن خارجی دارد و از درگاه شبکه پشتیبانی می‌کند. سرعت دانلود آن ۱۵۰ مگابیت است ولی وای‌فای دوبانده AC750 دارد. این مودم را بیشتر باید برای مصارف رومیزی بخرید و اینکه اینترنت پایدار و بدون قطعی به شما می‌دهد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫17 دیدگاه ها

  1. اینکه آدم مودم خودش رو بین این مودم‌ها می‌بینه و می‌بینه با بهترین آنتن‌دهی و بالاترین سرعت شبکه موبایل حتی نمیتونه به سرورهای بازی کانتک بشه مطمئن میشه بعضی مقالات اینترنتی چقدر خطرناک هست توجه بهشون!!!
    من مودم خودم رو برای مصرف دیگه‌ای گرفتم ولی برای بازی تستش کردم و عملا غیرممکن بود. اینکه یکی این مقاله رو بخونه و بره ۴ میلیون بده به هوای بازی و ببینه اصلا امکان نداره که بشه…. یه مقداری ترسناک بنظر می‌رسه.

    1. سلام دوست عزیز
      ای کاش می‌گفتید کدام مودم روتر این فهرست را دارید تا دیگران از تجربه شما استفاده کنند.
      قطعا من و نویسنده‌های دیگر تک تک این مودم‌ها را تست نزدیم بلکه از روی سورس‌ها، منابع، نظرات کاربران دیگر در فروم‌ها، نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و برخی مشاهدات بازار پیشنهاد می‌دهیم.
      نکته گفتنی دیگر هم اینکه برخی دنبال یک مودم برای استریم بازی از روی سرورهای خفن هستند مانند شما و برخی دیگر دنبال یک مودم روتر برای نصب یک بازی روی موبایل یا اجرای بازی‌های آنلاین بسیار سبک
      همیشه هم به خوانندگان گفتیم خرید بالاترین مودم و روتر به تنهایی کافی نیست و شما باید سخت‌افزار، اتصال اینترنت و مسایل دیگر را هم در نظر بگیرید
      باز هم از نظرتون ممنون

      1. سلام این مودمها آیا سیمکارت میخورن؟!وآیا به پریز تلفن هم متصل میشوند،واونوقت آیا سرعت از چیزی که خود شخص گرفته میتونه بیشتر بشه؟!ممنون

        1. سلام
          این مودم‌ها فقط سیم‌کارت می‌خورند و دیگر از اینترنت ADSL یا VDSL پشتیبانی نمی‌کنند. اگر درگاه RJ11 هم داشته باشند برای استفاده VoIP است و نه اینترنت خانگی روی خط تلفن

    2. سلام خسته نباشید ببخشید سوالی دارم لطفا کمکم کنید اگر بخوام از اینترنت TDD ثابت استفاده کنم آیا مجبورم میکنن که از مودم های ایرانسل و مبین نت و بقیه شرکت ها استفاده کنم شخصا علاقه ای بهشون ندارم و فکر میکنم ضعیف هستن و اصلا از هر چیز چینی بدم میاد یا گزینه ی دیگری هست بین مودم های رومیزی و نوع همراه آن یا دانگل اینترنت در برندهای معتبری مثل ایسوس که از این فرکانس هاس TDD و ترجیحا همراه۴G پشتیبانی کنه خواهش میکنم اگر چنین امکانی هست لطفا در هر سه گزینه رومیزی همراه و دانگل به من معرفی کنید تا بیشتر بررسیش کنم خیلی خیلی ممنون میشم کمکم کنید

  2. سلام این مودم b612 که همراه اول تو سایتش زده بزودی، چطوره؟ اگه همراه اول بخواد لاک کنه، ال تی ای ثابتش رو چطور میشه استفاده کرد، همراه اول که ال تی ای ثابت نداره. ممنون

    1. سلام
      احتمالا فقط برای اینترنت ۴G میده یا ته‌اش اجازه میده سیم‌کارت td-lte مبین‌نت هم روش کار کنه
      در کل مودم دسکتاپ خوبیه با امتیاز متوسط

  3. سلام /آقای میثاق محمدی‌زاده (و بچه های شبکه چی)
    دیگه از اینترنتADSL خسته شدم تو منطقه ما نه فیبر نوری تانوما و سرینو VDSL نیومده سوال کردم از مخابرات زیر ساختش آماده نیست
    میخواستم مودم روتر بی سیم بگیرم ( ۴G یا ۴.۵G) تحقیق کردم بین مودم ها
    ۱- مودم روتر تی پی لینگ Archer MR600 V2 4G+ Cat6 AC1200
    ۲- مودم روتر بی سیم ایسوس مدل ۴G-AC68U کدام بگیرم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    نظر من تی پی لینک ( شماره ۱) بود میشه راهنمایی کنید
    آیا مودم روتر بهتری می شناسید که در بازار آشفته ایران باشه میشه لطفا معرفی کنید ( ممنون)

    1. دوست عزیز سلام
      هر دو مودمی که نام بردید جزو بهترین و رده بالاترین مودم روترهای بازار هستند و حرف ندارند.
      اگر مودم ۴G-AC68U ایسوس را بتوانید گیر بیاورید بهتر از Archer MR600 است و اگر نه همان Archer MR600 هیچ کم و کاستی ندارد و برای یک خانه بسیار عالی است
      موفق باشید

  4. یه مودم میخواستم بخرم ۲ تا گزینه پیش رو دارم یکیش مودم mr400/ac1200 ورژن ۲.۱ یا ۳ یا ۴ و ۵ ومودم های ایرانسل بنظر شما کدوم رو بخرم واسه بازی انلاین میخواستم کدوم واسه گیمینگ گیزینه خوبی هستش اونجور که شنیدم مودم های شرکتی مثل ایرانسل باند ۳۵۰۰ و ۳۶۰۰ دارن فقط و از td lite پشتیبانی میکنن

  5. ایا با این مودم هایه همراه که معرفی کردید میشه توی پی اس فور فیفا یا کال اف انلاین بازی کرد ؟جواب میده یا نه ؟

    1. اره ولی بعد ۲ شب🤣من اون ۴ انتن داره رو خریدم الان تو راه خونه با زوق شوق فراوان که باهاش پابجی موبایلو رو پی سی پابجی کنم با پینگ ۵۰😃الان تو ماشینم خدا کنه زودتر برسم خونه🤣ولی یه تجربه میگه بهترین پینگ با خط تلفن ثابت و اینترنت شرکت شتل میشه گرفت ولی من تلفن ثابت یوخوم مجبورم از این ازین مودم استفاده حتی تی دی ال تی ام هم ساپورت نمیشه خونمون . شما همه سیم کارت هارو تست کنید یکی دو روز قطعا نتیجه خوبی میگیرید . نیاز نیست سیم کارت بخرید از خانواده یا دوستان قرض کنید اگه راضی بودید بخرید این مودم ۴جی ال تی ای هست حواستون باشه نرید tdlte خالی بخرید چون مناطق پرت ساپورت نمیشه . ۴جی ال تی بگیرید همه جا ساپورت میشه بعدم حواستون باشه ۴ جی خالی نگیرید ال تی ای سریعتره خلاصه من دوساله پابجی موبایل با پی سی رو شبیه ساز گیم لوپ بازی میکنم و هنوز یه نوب سگم گفتم شاید مودم بهتری پینگم بهتر بشه بهتر پلی بدم😀به امید پینگ ۲۰ تو تموم بازی ها برای ایرانیای عزیز بدرود😘😘

  6. بابا خواهشا جواب منو بدین دهنم سرویس شد بس مودم های تو بازار رو بالا و پایین کردم…
    اقا خواهشا یه راهنمایی کنین بهترین مودم ثابت حال حاضر بازار ایران که سیستم عامل Android رو پشتیبانی کنه چی هست؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا