راهنمای خرید

کدام شرکت سریع‌ترین اینترنت TD-LTE را می‌دهد؟

سریع‌ترین اینترنت تی‌دی‌ال‌تی متعلق به کدام شرکت است؟ 

یا می‌شود این‌طور پرسید که کدام شرکت سقف سرعت دانلود اینترنت TD-LTE بیشتری دارد؟

برخلاف اینترنت ۴G که سقف سرعت دانلود ندارد؛ اینترنت تی‌دی‌ال‌تی ارائه شده از سوی شرکت‌ها یک حداقل و یک حداکثر سرعت دانلود دارد.

تقریبا هیچ‌یک از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت TD-LTE در ایران سقف سرعت را آزاد و نامحدود قرار ندادند و یک حداکثر برای آن تعریف کردند. سقفی که گاها کمتر کاربری هم می‌تواند به آن برسد و سرعت متوسط خیلی پایین‌تر از آن است.

با مراجعه به سایت ۱۲ شرکت سرویس‌دهنده TD-LTE، تقریبا با قطعیت می‌توان گفت فقط شرکت ایرانسل سقف سرعت دانلود را ۸۰ مگابیت در نظر گرفته است و مابقی شرکت‌ها این سقف را روی ۴۰ مگابیت بستند.

جدول حداکثر سرعت اینترنت TD-LTE شرکت‌های مختلف را در زیر مشاهده کنید:

نام شرکت سرویس‌دهنده اینترنت TD-LTE  حداکثر سقف سرعت دانلود
ایرانسل  ۸۰ مگابیت
مبین‌نت  ۴۰ مگابیت
شاتل موبایل  –
آسیاتک ۴۰ مگابیت
زی‌تل ۴۰ مگابیت
وینکس ۴۰ مگابیت
تک نت ۴۰ مگابیت
ماهان نت ۴۰ مگابیت
مبنا تلکام ۴۰ مگابیت
صفر و یک ۴۰ مگابیت
آواگستر ۴۰ مگابیت
پتیاک ۴۰ مگابیت

سقف سرعت اینترنت TD-LTE شاتل موبایل مشخص نیست ولی بعید است بیشتر از ۸۰ مگابیت ایرانسل باشد. 

سرعت آپلود بسیاری از این شرکت‌ها حداکثر ۴ مگابیت است. حداقل سرعت دانلود هم ۴ مگابیت از سوی برخی شرکت‌ها اعلام شده و برخی شرکت‌های دیگر مانند مبین‌نت ۱۰ مگابیت ذکر کردند.

اما شاید سوال شود سرعت واقعی کدام اپراتور بیشتر است؟ سرعت عملی در اینترنت TD-LTE به نوع سرویس، منطقه، نوع مودم و مسایل دیگری وابسته است. در برخی شهرها و مناطق سرویس TD-LTE خلوت‌تر و سرعت بیشتر است و در برخی مناطق دیگر شلوغ‌تر است و در تست سرعت‌ها شاهد نتایج پایین‌تری هستیم.

اما در اینترنت و فروم‌های تخصصی، سرعت تست اینترنت TD-LTE ایرانسل غالبا بیشتر از دیگر شرکت‌ها بوده است. حتی در برخی تست‌ها سرعت اینترنت تی‌دی‌ال‌تی ایرانسل به بیشتر از ۱۰۰ مگابیت رسیده است. یعنی سقف دانلود هم شکسته شده است.

متوسط سرعت تی‌دی‌ال‌تی بین ‍۱۰ تا ۲۰ مگابیت است. اگر فردی متوسط سرعت تی‌دی‌ال‌تی بالای ۲۰ مگابیت دارد؛ از سرعت خوبی برخوردار است و شرایط آنتن‌دهی مناسب است. در بهترین حالت سرعت اینترنت به ۳۵ تا ۴۰ مگابیت می‌رسد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫10 دیدگاه ها

  1. تجربه ی استفاده ی چندماهه ی من از این نوع اینترنت از شرکت ایرانسل
    معایب:
    – سرعت خیلی ناپایدار، بعضی وقت ها تا ۱ مگابیت پایین میاد بعضی وقتا هم تا ۵۵ مگابیت بالا می ره
    – تاخیر زیاد تو باز کردن صفحات
    – اینستاگرام رو اینترنت تی دی ال تی ای ایرانسل باز نمی شه و باید با فیلترشکن وارد شد
    – قدرت وای فای بسیار ضعیف مودم های این نوع اینترنت، روتر حتما لازمه
    – تو بعضی خونه ها هیچ جای خونه سیگنال خوبی نمی ده

    مزایا:
    – قطعی خیلی کم، برای کلاس های آنلاین مناسبه
    – سرعت بالای دانلود

  2. من هم مودم TDLte ایرانسل و هم مبین نت رو دارم(یکی سرکار و یکی داخل منزل). مبین نت هم سرعت بهتری داره و هم قیمت مناسبتری داره.ایرانسل رو کلا دیگه استفاده نمی کنم.

    1. همش سرعت دانلود نیست ک ، ایرانسل پینگ بسیار افتضاحی داره از قدیم اینجور بوده الآنم ک ۱۴۰۰است همین است سرعتش خیلی بالا پایین میشه یک لحظه سرعت دانلود خیلی بالا می‌ره یک لحظه از باز کردن یک صفحه وب عاجز است در حالی مبین نت پینگ ب مراتب بهتری داره سرعت متعادلش آنقدر سینوسی بالا پایین نمیره ک بخواد اعصاب خراب کنه ، این مورد فقط در یک منطقه تست نزدم حدقل در سه شهر مختلف انجام دادم

  3. با سلام جدیدا پیشگامان هم مودم و هم اینترنت td lte داده اونو بررسی کنید و ایا اپراتور مجازیه ؟ یا خودش دکل داره تو شهر ها و یا تجهیزات خود را روی دکل اپراتور های دیگه سوار کرده ممنون میشم پاسخ بدهید

    1. سلام
      احتمالا از ایرانسل سرویس می‌گیرد. فقط دو شرکت مبین‌نت و ایرانسل شبکه دارند و باقی شرکت‌ها از این دو سرویس می‌گیرند. پیشگامان هم یک اپراتور مجازی و سرویس TD-LTE آن روی دکل‌های ایرانسل سوار شدند.

      1. سلام. استاد بزرگوار اگه همه شرکتها از ایرانسل و مبین نت سرویس میگیرند، پس چگونه است که بعضا این شرکتهای سرویس گیرنده ، بهتر از دو شرکت اصلی( ایرانسل و مبین نت) خدمات و سرعت ارائه میدهند؟!

  4. سلام TDLTE همه شرکتها روی دکل های ایرانسل نصب میشه و هیچ شرکتی از خودش اجازه نصب دکل نداره . من مودم استوانه ای جدید شرکت پیشگامان رو دارم . اگه آنتن ایرانسل خوبی داشته باشید هم خوبه هم بسته های مناسبی داره اما اگه مثل من مشکل آنتن دهی داشته باشید باید بگم کلافتون می کنه دائم افت سرعت دارید و نوسان سرعت از ۳۰ مگابیت تا ۳ مگابیت رو خواهید داشت . آپلود من افتضاحهه و تقریبا هیچ آپلودی ندارم . اما همه اینا بستگی به آنتن خوب ایرانسل و فاصله شما از دکل ایرانسل داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا