راهنمای خرید

راهنمای خرید آنتن تقویتی برای مودم B612 مبین‌نت

نکات مهمی که باید پیش از خرید آنتن تقویتی بررسی کنیم

کاربران زیادی می‌پرسند برای مودم B612 مبین‌نت چه آنتن تقویتی بخریم؟ سرعت اینترنت ضعیف است و می‌خواهیم با خرید و نصب یک آنتن تقویتی چه در خانه یا فضای بیرون، آنتن‌دهی مودم را بهتر کنیم تا شاید سرعت اینترنت بالاتر برود. به‌ویژه، زمانی که چراغ‌های آنتن مودم بیشتر از ۱ الی ۲ چراغ روشن نمی‌شوند.

چند نکته پیش از خرید آنتن تقویتی

برای خرید آنتن تقویتی مودم هواوی B612 که توسط شرکت مبین‌نت لاک شده است؛ باید ابتدا چند نکته را بدانیم:

۱- می‌خواهیم اینترنت TD-LTE مبین‌نت را تقویت کنیم یا اینترنت FDD یا همان فورجی؟ از کدام سیم‌کارت مبین‌نت استفاده می‌کنیم؟

چون آنتن تقویتی TDD با آنتن تقویتی FDD متفاوت است. سیگنال‌های این دو سرویس اینترنت کاملا مجزا از یکدیگر هستند و شما اگر یک آنتن تقویتی ۴G LTE بخرید؛ نمی‌توانید با آن اینترنت TDLTE را تقویت کنید و برعکس اگر یک آنتن تقویتی TDLTE خریداری کنید؛ اینترنت ۴G lTE تقویت نمی‌شود.

بنابراین؛ در تصمیم نخست باید ببینیم چه اینترنتی استفاده می‌کنیم و کدام آنتن تقویتی را نیاز داریم؟

۲- آیا نیاز به یک آنتن داخل خانه (Indoor) داریم یا یک آنتن فضای باز (OutDoor)؟

برخی خانه‌ها طوری ساخته شدند یا توسط مجتمع‌ها و برج‌ها و ساخت و سازهای دیگر محصور شدند که هر نقطه‌ای از خانه مودم را قرار دهیم و حتی آنتن تقویتی روی آن نصب کنیم؛ باز هم مشکل اینترنت حل نمی‌شود. نیاز است در این شرایط، یک آنتن بیرونی یا OutDoor خریداری و نصب کنیم.

پیدا کردن محل نصب آنتن بیرونی هم خودش مسئله بسیار مهمی است و باید بررسی کنیم نزدیک‌ترین BTS مبین‌نت به ما کدام سو است و آنتن را در جهت ارتباط مستقیم با آنتن مبین‌نت تنظیم کنیم.

۳- باید یک آنتن تقویمی هم کانکتور با کانکتور مودم هواوی B612 مبین‌نت بخریم.

کانکتور مودم هواوی B612 مبین‌نت TS-9 است و چه بخواهید آنتن TDLTE یا آنتن ۴G LTE بخرید؛ باید مواظب باشید آنتنی با کانکتور TS-9 خریداری کنید.

با این توضیحات سراغ خرید یک آنتن تقویتی برای مودم B612 مبین‌نت می‌رویم:

آنتن تقویتی TD-LTE

تنها آنتن بیرونی که سیگنال‌های اینترنت TD-LTE مبین‌نت و ایرانسل در ایران را پشتیبانی می‌کند و ساخت یک شرکت ایرانی نیز هست؛ آنتن KLPDA18DBi است.

قیمت این آنتن در بازار بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است. می‌توانید با اطمینان خاطر آن را خریداری و در محیط بیرون از خانه نصب کنید و اینترنت TD-LTE مبین‌نت را تقویت کنید.

درباره آنتن KLPDA18DBi بیشتر بخوانید

خرید آنتن KLPDA18DBi از سایت دیجی‌کالا

آنتن تقویتی ۴G LTE

برای مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 آنتن‌های تقویتی ۴G داخل ساختمان و بیرون ساختمان زیادی پیدا می‌شود. یک جست‌وجوی ساده در اینترنت یا فروشگاه‌های خرید به شما پیشنهادهای زیادی می‌دهند.

ما در مقالات زیر، مدل‌های مختلف آنتن‌های تقویتی ۴G مناسب این مودم را معرفی کردیم:

معرفی آنتن تقویتی ۴G قلمی برای مودم‌های ایرانسل TF-I60 و هواوی B612

آنتن تقویتی ۴G رومیزی برای مودم‌های همراه و رومیزی


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا