راهنمای خرید

معرفی آنتن تقویتی ۴G قلمی برای مودم‌های ایرانسل TF-i60 و هواوی B612

یکی از خواننده‌های سایت، لینک دو مدل آنتن تقویتی ۴G قلمی از سایت دیجی‌کالا را برایم فرستاد و درخواست کرده بود آنتن بهتر را مشخص کنم.

چون بسیاری از کاربران سایت درخواست کرده بودند چند مدل آنتن تقویتی ۴G برای مودم‌های هواوی یا مودم ایرانسل TF-i60 معرفی کنم و حالا فروشگاه‌های اینترنتی چند مدل دارند؛ مناسب دیدم این مدل‌ها را برای همه خواننده‌های سایت معرفی کنم.

در یک مقاله قبلا یک مدل آنتن تقویتی رومیزی شرکت Blazing Fast برای مودم‌های هواوی و ایرانسل معرفی کردم و حالا می‌خواهیم سه مدل آنتن ۴G قلمی و داخل خانه را مرور کنیم:

آنتن ۴G تقویتی MD

قیمت: –

این جفت آنتن Indoor از رابط SMA سود برده و قدرت گیرندگی ۷ دسی‌بل دارند. توان ورودی آن‌ها ۵۰ وات با امپدانس ۵۰ اهم است.

این آنتن‌ها می‌توانند رو غالب مودم‌های هواوی از جمله هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 سوار شوند. این آنتن‌ها را می‌توانید از روی سایت دیجی‌کالا خریداری کنید.

آنتن ۴G تقویتی هواوی

قیمت: یک جفت ۱۲۸ هزار تومان

این جفت آنتن هم برای تقویت شبکه‌های ۴G و ۳G استفاده شده و با غالب مودم‌های هواوی از جمله B612 , TF-i60 , B310, B315 , B525, E5186 , B593 سازگار هستند.

کانکتور این آنتن‌ها هم SMA است که با کانکتور TS-9 هم سازگار است. قدرت گیرندگی این انتن‌ها ۵ دسی‌بل است که از آنتن‌های MD کمتر است. این آنتن‌ها را هم می‌توانید از روی سایت دیجی‌کالا خریداری کنید.

آنتن ۴G تقویتی P-net

قیمت: تک آنتن ۵۵ هزار تومان

شرکت P-net چندین نوع آنتن تقویتی ۴G با کانکتور SMA در بازار ایران دارد. یک مدل آنتن‌ها قدرت گیرندگی ۱۵ دسی‌بلی دارند و مدل‌های دیگر از قدرتی ۱۰ دسی‌بلی سود می‌برند.

قاعدتا آنتن‌های ۱۵ دسی بل بهتر هستند چون قدرت آنتن‌دهی مودم را بالاتر می‌برند. هریک از این آنتن‌های ۱۵ دسی‌بل قدیمی ۵۵ هزار تومان دارد. مدل ۱۰ دسی‌بل قیمتی ۴۷ هزار تومانی دارند. اگر نیاز به خرید این آنتن‌های تقویتی دارید؛ می‌توانید به سایت مقداد آی‌تی سری بزنید.

منتظر معجزه نباشید

چندین بار در مقالات دیگر این موضوع را تاکید کردم که خرید و اضافه کردن آنتن تقویتی برای شبکه‌های موبایل ۳G و ۴G نمی‌تواند تمام مشکل آنتن‌دهی شما را رفع کند چون اصل کار قدرت آنتن‌دهی دکل‌های BTS اپراتور نزدیک شما است.

اگر شما دور از یک BTS هستید یا در نقطه کور قرار گرفته‌اید؛ در هر صورت مشکل آنتن‌دهی خواهید داشت و آنتن‌های تقویتی فقط کمی اوضاع را برای شما بهتر خواهند کرد. مثلا، اگر مودم شما همیشه دو چراغ روشن آنتن‌دهی دارد؛ با افزودن آنتن‌های تقویتی به ۳ یا ۴ چراغ افزایش پیدا می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫21 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشین،نزدیک به ده روز هست که مودم ۲۱۰۱ plus از ایرانسل گرفتم با حالی که خونمون مرکز شهره ولی متاسفانه سرعتش اصلا جالب نیست،نمیدونم چکار کنم مدل دیگه ای رو بگیرم،با توجه به تجربه شخصیتون از استفاده از مدلهای tdlte مختلف ایرانسل بنظرتون چکار کنم،انقدر سردرگم شدم که نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم کنین،سپاس

    1. دوست عزیز
      متاسفانه در TD-LTE مودم بهتری پیدا نمی‌شود. شرایط سرعت و آنتن‌دهی منطقه شما همین‌طوری است
      یا به اینترنت ۴G مهاجرت کنید که سرعت و پوشش‌دهی بهتری دارد یا اینکه برای مودم آنتن تقویتی بخرید تا اوضاع کمی بهتر شود

      1. با سلام
        ایا برای این مدل مودم انتن تقویتی هم میتوان استفاده کرد؟چون مودم رومیزی هست.و جا ندارد.

        از چه مدل انتن برای مودم هایtd.lte میتوان استفاده کرد؟باتشکر

  2. سپاس از راهنمایتون فورجی که عالیه با گوشیم،سرعت واسم مهمه بنظرتون چی بگیرم تا الان از adsl استفاده میکردم

  3. ببخشید اقا میثاق ایرانسل شتاب دانلود اینترنت را کنترل میکنه یا نه
    شتاب دانلود اینترنت ۴G در ایران در برابر کشورهای دیگر کمتره
    شتاب دانلود اینترنت چه جوری سنجش و یا برآورد میشه چند مگابایت
    دو تا آنتن از دیجی کالا گرفتم
    به امید اینکه شتاب دانلود اینترنت بیشتر بشه
    بیشتر که نشد هیچ شتاب دانلود کمتر شده
    این آنتن ها هیچ مارک و نشانی نداره و روشن نیست که ساخت کجاست

  4. من خودم اشتراک TD-LTE مبین نت با مودم هواوی B۶۱۲ دارم با داشتن سه چراغ روشن سرعت دانلودم تا ۵MB میرسه هیچ مشکلی هم ندارم این سرعت استاندارد مبین نت هست که زده ۴۰Mb

    1. در بالای سایت آدرس شبکه‌های اجتماعی سایت درج شده که راه ارتباطی شما با سایت است
      در تلگرام هم می‌توانید با ای‌دی misaghmz@ با من در ارتباط باشید

  5. ضمن سلام و خدا قوت خدمت شما و ممنون بابت راهنمایی و سایت بسیار بسیار عالی شما. اگه امکان داره نحوه به روز رسانی فرم ور مودم ایرانسل i60 رو توضیح بدید ممنون میشم .در ضمن در مورد آنتن های تقویتی که فرمودید صرف نظر از قیمت کدوم یکی قویترینه ……با سپاس

  6. سلام با توجه به اینکه فرکانس این تقویت کننده ها تا ۲۷۰۰mhz هست آیا تاثیری برو روی تقویت شبکه td lte دارند؟ مثلا فرکانس آسیاتک ۳۵۰۰ هست رو میتونه تقویت کنه؟ ممنونم

    1. سلام
      این آنتن برای تقویت اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین‌نت و آسیاتک و دیگران نیست و فقط باندهای رادیویی و اینترنت ۴G را تقویت می‌کند.

  7. سلام
    مودم هواوی من که از سیم کارت مبین نت استفاده می کنم ۵چراغ روشن می گیرم،اگر انتن تقویتی بزارم باز هم تغییری احساس میشه؟ منتظر تغییر باشم؟ یا چون من پیشفرض ۵چراغ روشن می گیرم به انتن تقویتی نیاز ندارم؟

  8. دیروز مودم ft_i60 g1 گرفتیم بعد اون تو خونمون اصلا اینترنتش نمیومد امروز رفتیم نمایندگی گفتیم نمیاد بعد عوض کردن ft_i60 s1 رو داد دو تاشم ۴.۵G هست ولی سرعتش توی سایت تست سرعت ۱۱ mbpsمیاد

    امروز وقتی به نمایندگی گفتیم گفتن خود به خود درست میشه سرعتش

    به نضرتون چیکار کنیم مودم رو عوض کنیم یا نگه داریم؟

  9. سلام
    وقت بخیر
    اگه بخام شعاعِ پوشش دهیه مودم (b612 هواوی) در داخل خانه رو بیشتر کنم ، این انتها مناسبه !؟

    1. سلام دوست عزیز
      اگر مشکل وای فای دارید؛ این آنتن‌ها به درد شما نمی‌خورند و برای تقویت گیرندگی آنتن شبکه موبایل هستند. برای تقویت وای فای مودم هواوی B612 باید از روتر دو بانده یا اکستندر وای فای استفاده کنید. نگاهی به مطلب زیر بیندازید:
      https://shabakehchi.com/education/12168/how-to-troubleshooting-wifi-tf-i60

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا