راهنمای خرید

آنتن TD-LTE برای تقویت مودم‌های هواوی B612 و ایرانسل TF-i60

پیش‌تر، دو مدل آنتن ۴G برای مودم‌های هواوی از جمله هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 معرفی کردیم.

آنتن رومیزی Blazing Fast را برای تقویت امواج فورجی معرفی کردیم و در مقاله دیگری به چند مدل آنتن ۴G قلمی مناسب برای مودم B612 اشاره داشتیم.

اما کاربران زیادی هستند که به دنبال یک آنتن TD-LTE می‌گردند. آنتن‌های معرفی شده در بالا و چندین آنتن دیگری که در فروشگاه‌ها عمدتا دیده می‌شود؛ فقط از فرکانس‌های رادیویی FDD یا شبکه‌های فورجی عادی پشتیبانی می‌کنند و برای تقویت اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین‌نت مناسب نیستند.

اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین‌نت روی باندهای رادیویی ۴۱ و ۴۳ عرضه شدند که از دسترس آنتن‌های فورجی خارج هستند.

نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به سختی می‌توان آنتنی برای دریافت و تقویت فرکانس‌های باندهای رادیویی ۳۵۰۰ و ۳۷۰۰ مگاهرتز پیدا کرد.

بسیاری از کاربران آنتن ۴G به جای TD-LTE خریداری کرده و پس از نصب متوجه می‌شوند که در سرعت اینترنت TD-LTE آن‌ها هیچ تاثیری ندارد.

در این میان، یک شرکت ایرانی چند وقتی است که آنتن گیرنده لگاریتمی و لاگپریودیکی برای تقویت امواج محدوده فرکانسی ۸۰۰ تا ۳۷۰۰ مگاهرتز عرضه کرده است.

یعنی با این آنتن می‌توان هم سیگنال‌های ۳G و ۴G و ۴.۵G را پوشش داد و تقویت کرد و هم فرکانس‌های رادیویی و باندهای رادیویی اینترنت TD-LTE ایرانسل و مبین‌نت را بهبود بخشید.

آنتن لگاریتیمی ۴G و TD-LTE

آنتن KLPDA18DBi از شرکت مهندسی ان جی می‌توان از روی انواع باندهای رادیویی گیرندگی با گین بالا داشته باشد. قدرت گیرندگی آن از ۱۱ الی ۱۸ دسی بل و مناسب برای نصب در فضای آزاد است (در فضای آزاد بالاترین قدرت گیرندگی را دارد).

 

این آنتن دارای سوکت و کانکتور SMA است و برای هر مودمی که از این کانکتور پشتیبانی می‌کند؛ مناسب خواهد بود و می‌تواند قدرت گیرندگی آن را تقویت کند.

درجه حرارتی از منفی ۱۰ تا ۴۵ درجه را تاب می‌آورد و زاویه پوشش‌دهی عمودی و افقی آن ۶۰ درجه است. با یک امپدانس ۵۰ اهمی و حداکثر توان ورودی ۱ وات، از جنس فایبر گلاس بافته شده است.

همراه این محصول ۱۵ متر کابل کانکتور خورده آماده استفاده است و به راحتی روی میله نصب می‌شود.

نظر کاربرانی که این آنتن تقویتی خارجی را خریداری کردند؛ در مجموع مثبت و رضایت‌بخش است. بسیاری از این افراد مودم ایرانسل Tf-i60 داشتند ولی سرعت اینترنت تی‌دی‌ال‌تی آن‌ها مناسب نبوده است.

با خریداری و نصب آنتن KLPDA18DBi موفق شدند چراغ‌های مودم را از یک یا دو چراغ به پنج چراغ رسانده و سرعت را چند برابر کنند. البته، همه‌چیز به پوشش‌دهی آنتن در منطقه شما بستگی دارد؛ چون گاهی اوقات اصلا آنتن BTS نزدیک شما نیست که بتوان از آن گیرندگی موج داشت.

نکته بسیار مهم: اگر می‌خواهید برای مودم‌هایی که از MIMO چندگانه سود می‌برند این آنتن را بخرید؛ باید دو عدد آنتن خریداری و به مودم نصب کنید. آنتن‌ها باید با زاویه‌هایی ۴۵ و ۱۳۵ درجه نسبت به افق نصب شوند تا بالاترین گیرندگی را داشته باشند.

قیمت این آنتن در فروشگاه‌ها نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان است ولی روی سایت شرکت مهندسی ان جی ارزان‌تر است.

این آنتن TD-LTE را می‌توانید از روی سایت دیجی‌کالا (اگر موجود نبود این محصول)یا سایت سازنده آن خریداری کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫16 دیدگاه ها

    1. دوست عزیز
      بستگی به نیاز شما داره
      آنتن‌های بیرونی و رومیزی قوی‌تر هستند ولی ممکن شما نتوانید از آن‌ها در خانه استفاده کنید و باید سراغ آنتن‌های قلمی بروید.
      یا اینکه بخواهید کمی آنتن‌دهی بهتر شود و نیازی به نصب آنتن در پشت‌بام نداشته باشید

  1. سلام
    در رابطه با مودم های lte که آنتن خارجی پشتیبانی نمی کنند آیا میشه با اضافه کردن دستی این پورت وقطع انتن داخلی نتیجه گرفت؟ مشکلی از لحاظ ولتاژ به وجود نمی اد؟

  2. سلام و درود
    من قصد خرید این آنتن رو داشتم و خوشبختانه به پست شما برخوردم.
    من از tdd 3500 استفاده میکنم در فضای داخل خونه ۱ انتن میده ولی خود مودم رو روی پشت بوم که قرار دادم اغلب ۴ تا سیگنال هم میده ولی چون من همچنان با کیفیت سیگنال همراه افت شدید پینگ مواجه میشم مخصوصا با قدرت وای فای کم مودم،بنظرتون این آنتن رو این باند به پینگ کمک میکنه؟ چون من خیلی مشکل سرعت دانلود ندارم بیشتر مشکل ثبات سیگنال و پینگ دارم و اینکه نظرم این هستش که انتن روی پشت بوم باشه با فضای کاملا باز و مودم رو بیارم طبقه پایین باتوجه به کافی بودن سیم آنتن،این مشکل بهبود قابل توجهی داره؟/ اگر میشه یک راهنمایی بفرمایید
    تشکر

    1. سلام
      چون از نزدیک با این آنتن کار نکردم؛ نمی‌توانم نظر بدهم.
      بهتر است نظرات کاربران درباره این آنتن را روی دیجی‌کالا بخوانید یا با سازنده آنتن تماس بگیرید و راهنمایی بخواهید
      موفق باشید

    2. من می‌تونم به شما جواب دقیق بدم. تعداد چراغهای آنتن که مودم نشون می‌ده بدرد هیچی نمی‌خوره. معیار دو تا پارامتر RSRP (قدرت سیگنال) و SINR (نسبت سیگنال به نویز) هستش که در قسمت تنظیمات سیستم مودم نشان داده می‌شه و با زدن دکمه refresh هر لحظه بروزرسانی می‌شه. پارامتر RSRP اگر بزرگتر از منفی ۹۰ باشه یعنی سیگنال خوبه (عددش منفیه هرچه قدر مطلقش کوچکتر باشه یعنی بزرگتره.) پارامتر بعدی که باید چک کنید SINR هستش که بالای ۱۰ خیلی خوبه. حالا اگر شما جایی باشید که سیگنال ضعیف باشه (مثلا منفی ۱۰۰) ولی نسبت سیگنال به نویز بالاست بازهم پینگ خوبی خواهید داشت. من این آنتن را در پشت بام تست کردم و هر دو پارامتر را بالا می‌بره. منتها چون از نوع دایرکشناله شما برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید آنتن را در جهت نزدیکترین دکل ایرانسل تنظیم کنید. حتی آنتن داخلی مودم هم در جهت دکل بهترین کیفیت را داره. بازهم تکرار می‌کنم اصلا به تعداد چراغهای آنتن مودم توجهی نکنید. توصیه می‌کنم پشت بام بروید و چشمی نزدیکترین دکل موبایل را رصد کنید یا با برنامه‌های سیگنال یاب روی یک گوشی که سیم کارت ایرانسل داشته باشه جهت مناسب را پیدا کنید.

  3. سلام وقت بخیر گفتید آنتن‌ها باید با زاویه‌هایی ۴۵ و ۱۳۵ درجه نسبت به افق نصب شوند.
    این یعنی چی؟
    اگر اینطور باشد که آنتها رو به آسمان خواهند بود

  4. سلام. یه سوال، چون مودم قابلیت باند دوگانه و ac فعال نداره، امکان استفاده از دوتا انتن تقویتی شبکه برای تجمیع فرکانس هست؟؟؟

    1. سلام
      تجمع فرکانس ارتباطی با وای‌فای دو بانده و AC ندارد. تجمیع فرکانس یا CA به تراشه مودم وابسته است که در مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 پشتیبانی می‌شود و شما می‌توانید از دو آنتن تقویتی به طور همزمان استفاده کنید.

          1. سلام
            من به دلیل پینگ بالای ایرانسل مودم انلاک هواوی از دیجیکالا خریدم ولی متاسفانه فرم ور مودم ۱۰.۰.۵.۱(H203SP3C00) هست و اوتو اپدیتش میگه اپدیته!
            ایا بازم از دو انتن همزمان و تجمیع سیگنال پشتیبانی میکنه؟
            توضسحاینکه یه مودم لاک ایرانسل دارم که ca رو توی تنظیمات ساپورت میکنه ولی اینی که جدید گرفتم ca رو نداره تو تنظیمات؟اصلا میشه اپدیتش کرد؟یا بدون اپدیت با دو تا از این انتن کار میکنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا