راهنمای خرید

آنتن تقویتی ۴G رومیزی برای مودم‌های همراه و رومیزی

بسیاری از مودم‌های همراه و از جمله مودم ایرانسل TF-i60 یا همان هواوی B612 امکان نصب و افزودن آنتن تقویتی ۴G را دارد.

کاربران زیادی از وضعیت آنتن‌دهی این مودم رضایت ندارند و دنبال راه‌کاری برای افزایش قدرت آنتن‌دهی و بهبود سرعت اینترنت هستند. همین‌طور، کاربرانی هستند که می‌خواهند آنتن‌دهی مودم همراه یا رومیزی خود در ۴G LTE را بهبود دهند.

یکی از راه‌کارهای موجود، خرید و نصب آنتن تقویتی رومیزی ۴G LTE است. آنتن‌های خارجی می‌توانند در داخل خانه یا بیرون از خانه، مثلا بیرون از پنجره اتاق نصب شوند و وضعیت آنتن‌دهی مودم را بهتر کنند.

غالب مودم‌های همراه و البته مودم TF-i60 از کانکتورهای TS-9 پشتیبانی می‌کند و باید آنتن تقویتی ۴G با چنین کانکتورهایی خریداری شود. برخی از کاربران به اشتباه سراغ خرید آنتن ۴G با کانکتور SMA یا CRC9 می‌روند. البته، این کانکتورها تفاوت بسیار ناچیزی با کانکتور TS-9 دارند و برخی اوقات به دلیل کیفیت نه چندان خوب ساخت این مودم؛ قابل استفاده هستند. در بازار مبدل‌هایی برای تبدیل SMS به TS-9 و برعکس وجود دارد.

در بازار ایران؛ چندین مدل آنتن تقویتی ۴G با کانکتور TS-9 برای مودم‌های هواوی یافت می‌شود. یکی از بهترین آنتن‌های تقویتی که البته در دنیا هم فروش خوبی داشته است؛ آنتن‌های رومیزی ۴G LTE شرکت Blazing Fast هستند.

خوش‌بختانه، بسیاری از فروشگاه‌های شبکه این آنتن تقویتی را دارند و این روزها با قیمتی حدود ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. 

این آنتن تقویتی از یک بدنه اصلی و دو شاخه با کانکتور TS-9 سود می‌برد. طول کابل این آنتن ۲ متر است و پایه‌ای برای قرارگیری روی میز دارد. البته؛ می‌توان آن را به دیوار پیچ و مهر کرد یا در فضای بیرون کار گذاشت.

تقویت اینترنت همراه ۴G LTE

اندازه این آنتن ۲۳ در ۱۲ میلی‌متر با وزنی تقریبا نیم کیلو است. نکته بسیار مهم درباره این آنتن، محدوده فرکانسی آن است. این آنتن فرکانس ۷۰۰ تا ۲۶۰۰ مگاهرتز را پشتیبانی می‌کند. این محدوده فرکانسی بیشتر برای اینترنت ۴G LTE استفاده می‌شود و برای تقویت اینترنت همراه مناسب است.

اینترنت TD-LTE ایرانسل روی فرکانس ۳۵۰۰ مگاهرتز ارایه می‌شود و قاعدتا این آنتن نباید برای تقویت آن کاربرد داشته باشد ولی می‌تواند اینترنت همراه مودم TF-i60 و البته مودم‌های همراه بسیاری از مدل‌های شرکت هواوی را تقویت کند.

قدرت یا بهره (Gain) هر شاخه این آنتن ۴۴ دسی‌بل است و در مجموع توانی ۸۸ دسی‌بلی به دست می‌دهد که برای یک مودم ۴G بسیار عالی است. به همین دلیل؛ کاربرانی که خریدار این آنتن تقویتی بوده؛ عمدتا رضایت داشته و شاهد تاثیر محسوس بهبود آنتن‌دهی و سرعت مودم هستند.

امپدانس آنتن تقویتی Blazing Fast نزدیک به ۵۰ اهم است و محدوده درجه حرارتی منفی ۴۰ تا ۶۰ درجه سلسیوس را جواب می‌دهد. پس، مناطق بسیار سردسیر و همین‌طور مناطق جنوب کشور باید مواظب به‌کارگیری این آنتن در خارج از ساختمان باشند.

در برخی سایت‌ها نوع کانکتور این آنتن SMA نوشته شده است ولی تاکید کردند با TS-9 نیز سازگار است. نکته گفتنی دیگر؛ تقویت شبکه‌های ۳G توسط این آنتن است. یعنی اگر مودم قدیمی ۳G دارید؛ باز هم خرید این آنتن می‌تواند بهبود دهنده سرعت اینترنت باشد.

به هر حال، کاربرانی که دنبال یک آنتن تقویتی ۴G خوب برای مودم همراه یا رومیزی LTE خود هستند؛ می‌توانند آنتن ۴G شرکت Blazing Fast را به عنوان یکی از گزینه‌های موجود در بازار ایران دنبال کنند.

خرید این آنتن از سایت دیجی‌کالا


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

‫28 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر از بین آتن های زیر کدام بهتر است ؟

    ۳۶dBi 4G LTE Unidirectional High Gain Outdoor Antenna
    ۴۰dBi 4G LTE MIMO Antenna TS-9/CRC-9/SMA
    ۲۴dBi 4G LTE High Gain Panel Flat Outdoor Antenna
    ۲۸dBi High Gain 4G Outdoor Yagi Directional Antenna
    ممنون از راهنمای تون

  2. مطالب خوبی بود ممنون
    ولی یه مطلب برام روشن نشد!
    این آنتن ها برای تقویت سیگنال دریافتی از دکل هستند یا تقویت وای فای مودم؟!🤔

  3. سلام
    یکی از دوستای من مودم ایرانسل خریده یه آنتن وایرلس گزاشته بالای خونشون گفت میتونم بهت اینترنت بدم با کیفیت بالا منم رادیو وایرلس دارم برای دریافت.
    بنظرتون کیفیت اینترنت در این روش وقتی دریافت بشه افت میکنه یا نه؟
    فاصلمون هم خیلی کمه در حد زیر ۱ کیلومتر.

    1. اگر آنتن ارسال‌کننده و دریافت‌کننده های گین در حد ۲۰ و ۳۰ دسی‌بل هستند؛ سرعت اینترنت خوبی دریافت می‌کنید وگرنه بی‌خیال شوید

  4. سلام
    اتفاقا. دنبال انتن تقویتی برای مودم tfi 60 ایرانسل هستم. یه انتن از نوع انتن های مدادی که به پشت خود مودم وصل میشن معرفی کنید برای این مودم ممنون میشم.

  5. سلام
    منم واقعا به یکی از این آنتن ها لازم دارم ولی اگه واقعا به کار بیاد ! چون من هم بازی های آنلاین انجام میدم و مودم هم tf – i60 هست وقتی سیم کارت tdlte میزارم که کلا افتضاحه و اصلا نمیشه کاری کرد و ping حدوده ۱۹۰ ۲۰۰ هست ! اصلا بعضی موقع ها قطع میشه …. وقتی سیم کارت ۴g میزارم باز بهتره و میشه دل خوش باشی چون ping حدوده ۱۳۰ تا ۱۶۰ میشه ولی بازم خیلی خوب نیست خواستم بپرسم که واقعا تاثیری داره این آنتن ها برای ping و سرعت دانلود ??? لطفا جواب بدید ممنون

  6. سلام وقتتون بخیر مهندس من برای تهیه آنتن ۴G منزل راهنمایی میخواستم وضعیت پشت بام هم جوریه که به چهارتا دکل ایرانسل مشرفه و تقریبا دیده میشن یه دکل با فاصله ۵۰ متری هست و سه تا دکل دیگه فاصله یکسان ۴۰۰ متری دارن.
    اینم عکس موقعیت دکلها:
    http://uupload.ir/files/egvn_screenshot_20180928-083420.png
    مودم هم FD-M60 هست و آنتن برای تجمیع میخوام. حالا چند تا سوال دارم:
    ۱.برای تجمیع باید به دوتا دکل مختلف متصل شد؟
    ۲.هردکل یه باند خاص(مثلا باند ۱۸۰۰) پشتیبانی میکنه یا اینکه هردکل همه ی باندها رو پوشش میده؟
    ۳.به نظر شما برای نهایت سوءاستفاده از شبکه دو تا آنتن یاگی بخرم؟ ( اصلا برای فاصله ۵۰ و ۴۰۰ متر بدون مانع ارزش داره یاگی بخرم؟) در کل جای من بودید برای بیشترین بازدهی تجمیع با قیمت مناسب چیکار می کردید؟

      1. عصر بخیر
        جالبه براتون بگم که . آمد به سرم از آنچه میترسیدم خخخ مودم TFi 60 سوکتهاش SMA هست و تقویت کننده آنتی که از دیجی کالا خریدم سفارش TS-9 دادم و رسید.متاسفانه هم بهش نمیخوره و مجبورم یا برای دیجی کالا مرجوع کنم که چیزی حدود ۱۵ روز طول میکشه تا دوباره دستم برسه یا باید تبدیل بخرم .که فکر میکنم منطقی تر باشه و اگر میتونید کمک کنید بفرمایید

        اینو تعریف کردم به جهت اطلاع رسانی برای دوستان دیگه و تشکر مجدد از جناب مهندس که واقعا محبت را تمام میکنند و وظیفه بود منم اطلاع بدم که کمکی به دوستان دیگر باشد

  7. سلام وقت بخیر.
    مودم Tf-i60ایرانسل خریدم. اما از پینگش زیاد راضی نیستم انتنش کامل پرهست و روی ۴gهستش.بنظر شما دوست عزیز برای مودم انتن تقویتی بخرم؟یاانلاک کنم؟

    اگر انتن لطفا بگید چه نوع انتنی که فقط پینگم درست بشه ممنونم.تشکر

    1. دوست عزیز
      کلا مودم Tf-i60 برای بازی یا مصارفی که پینگ پایین مهم است؛ مناسب نیست.
      بعید است آنلاک یا نصب آنتن خارجی مشکل را حل کند

      1. سلامی دوباره و وقت بخیر.
        بنظر شما مودمم را بفروشم مودم دیگری بخرم؟ البته بگم الان پینگم بین ۱۰۰تا ۱۲۵هستش و روی ۴gسرعتشم ۴۰تا۴۵ mb اگر مودمی هست که پینگ پایین تری داشته باشه ممنون میشم بهم معرفی کنید.
        ببخشید دوباره مزاحمتون شدم.

        1. سلام
          ابتدا بررسی کنید فریم‌ویر مودم شما به نسخه جدید ارتقا پیدا کرده است یا خیر؟ چون فریم‌ویر جدید سرعت و امکانات بسیار بهتری به شما می‌دهد. لطفا دو مطلب زیر را نگاهی بیندازید:

          https://shabakehchi.com/education/8369/%D9%8Eupdate-firmware-tfi60-ca-mimo4x4

          https://shabakehchi.com/education/8388/how-to-update-firmware-modem-b612-tf-i60

          برای بازی یا کارهایی که پینگ بسیار پایینی می‌خواهند نیاز به مودم‌های فورجی بهتری دارید. مودم‌های تی‌پی‌لینک و نت‌گیر از سری Cat6 به بالا عمدتا بهتر عمل می‌کنند.
          ایسوس هم یک مودم فورجی بسیار گران‌قیمت دارد که البته کارایی آن بی‌نظیر است ولی احتمالا هر کسی نمی‌تواند آن را بخرد

  8. لطفاً تصحیح کنید:
    کانکتور آنتن مودم i60 یا همان b612 نوع SMA می‌باشد و TS9 به آن نمی خورد.
    در متن به اشتباه آمده که کانکتور این مودم از نوع TS9 می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا