راهنمای خرید

با ارزان‌ترین روترهای دو بانده بازار ایران آشنا شوید

هنگامی که به کاربران و خوانندگان پیشنهاد می‌کنیم یک روتر دوبانده خریداری کنند و دیگر سراغ روترهای تک بانده قدیمی نروند؛ سریعا اعتراض کرده که روترهای دوبانده بسیار گران‌قیمت هستند.

این دیدگاه تا حدودی درست است و به‌روزترین، بهترین، سریع‌ترین و قدرتمندترین روترهای دوبانده در بازار ایران گران‌قیمت بوده و باید بالای یک میلیون تومان برایشان هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته مهم در هنگام خرید روتر بی‌سیم دوبانده

ولی در همین بازار تجهیزات شبکه گران، می‌توان روترهای دوبانده‌ ارزان‌قیمتی یافت که اتفاقا برخی از این روترها، امکانات و عملکرد خوبی دارند و به نسبت هزینه‌ای که برایشان می‌کنید؛ بسیار به‌صرفه هستند.

برخی از روترهای دوبانده قیمتی برابر یا کمتر از یک روتر تک بانده دارند ولی مزایا و ویژگی‌های برجسته‌ای به شما هدیه می‌دهند.

بنابراین؛ خرید یک روتر تک بانده به صرف گران بودن روترهای دو بانده چندان منطقی و عقلانی نیست. در ادامه، برای نمونه می‌خواهم چندین روتر دو بانده ارزان‌قیمت در بازار ایران را نام ببرم.

قطعا مشت نمونه خروار است و شما با کمی کنکاش می‌توانید روترهای دو بانده دیگری با قیمت‌های مشابه این‌ها پیدا کنید.

تی‌پی‌لینک Archer C20

قیمت: حدودا ۳۵۰ هزار تومان

روتری AC750 و خوش‌تیپ که زمان خودش فروش بالایی داشت و همه عاشقش بودند. ۳ آنتن خارجی اختصاصی دارد و از امکانات نرم‌افزاری مانند تعریف شبکه میهمان، کنترل والدین و سرورهای مجازی سود می‌برد. 

دی‌لینک DIR-816

قیمت: حدودا ۳۷۰ هزار تومان

یکی از ارزان‌ترین روترهای دوبانده در بازار ایران است. روتری در رده AC750 با حداقل امکانات و درگاه‌های شبکه اترنت صد مگابیتی که می‌تواند تجربه استفاده از فرکانس ۵ گیگاهرتز را به شما هدیه بدهد. فراموش نکنید روترهای تک بانده خوب بازار از این روتر گران‌تر هستند.

تی‌پی‌لینک TL-WDR3600

قیمت: حدود ۴۰۰ هزار تومان

روتر دوبانده‌ای است که از استاندارد ۸۰۲.۱۱ac پشتیبانی نمی‌کند و هر دو فرکانس ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز روی استاندارد ۸۰۲.۱۱n هستند. برای افرادی مناسب است که تمام دستگاه‌های وای‌فای آن‌ها از سری N هستند. سرعت ۶۰۰ مگابیت (سهم هر فرکانس ۳۰۰ مگابیت) و دو درگاه USB به همراه درگاه‌های LAN گیگابیتی از ویژگی‌های مهم این روتر هستند.

دی‌لینک DIR-822

قیمت: حدود ۴۸۵ هزار تومان

اگرچه قیمتی زیر ۵۰۰ هزار تومان دارد ولی روتر دو بانده‌ای در رده AC1200 است. درگاه‌های LAN صد مگابیتی این روتر توی ذوق می‌زند ولی ۴ آنتن خارجی آن نشان می‌دهد سیگنال‌دهی و آنتن‌دهی خوبی دارد. 

توتولینک A2004NS

قیمت: حدودا ۶۰۰ هزار تومان

درباره این روتر بسیار با کیفیت و قابل تحسین در سایت شبکه‌چی به طور اختصاصی صحبت کردیم. توتولینک A2004NS واقعا یک روتر دوبانده اقتصادی برای کاربران خانگی است. ویژگی‌ها و امکانات این روتر بیشتر شبیه به یک روتر دو بانده حرفه‌ای است. سرعت ۱.۲ گیگابیت و رده AC1200 با چهار آنتن خارجی به همراه کلی امکانات نرم‌افزاری شما را از خرید یک روتر دو بانده گران‌قیمت بی‌نیاز می‌کند.

تی‌پی‌لینک Archer C2

قیمت: حدودا ۶۰۰ هزار تومان

این روتر بی‌سیم زماین برای خودش جزو بهترین روترهای دو بانده تی‌پی‌لینک و دنیا بود. روتری در رده AC750 با سرعت ۳۰۰ مگابیت برای فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴۳۳ مگابیت برای فرکانس ۵ گیگاهرتز. دو آنتن خارجی اختصاصی به همراه درگاه‌های LAN و WAN گیگابیتی و البته یک درگاه USB 2.0 دارد.

تندا AC9

قیمت: حدودا ۶۱۵ هزار تومان

یک روتر خوب و قابل اعتماد در رده AC1200 و با سرعت ۱.۲ گیگابیت برای هر دو فرکانس. پردازنده‌ای یک گیگاهرتزی با ۱۲۸مگابایت رم دارد. از دو انتن خارجی ۳ دسی‌بلی سود برده و درگاه‌های LAN و WAN گیگابیتی به همراه یک درگاه USB دارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا