راهنمای خرید

ارزان‌ترین مودم‌های VDSL بازار ایران

این ۵ مودم VDSL را با قیمت زیر ۷۰۰ هزار تومان خریداری کنید

در حالی‌که ارزان‌ترین مودم‌های ADSL/VDSL برندهای معروفی مانند تی‌پی‌لینک و دی‌لینک قیمتی حدود ۱ میلیون تومان دارند و اگر بخواهید یک مودم VDSL دو بانده بخرید؛ باید در حدود ۲ میلیون تومان هزینه کنید؛ اما همچنان امیدوار باشید که بتوانید با کمترین هزینه صاحب یک مودم VDSL شوید.

شاید تصمیم گرفته باشید مودم ADSL خود را عوض کنید یا خراب شده باشد و اکنون باید مودم روتر جدیدتری بخرید. می‌خواهید یک مودم VDSL بخرید که در آینده دوباره ناچار به تعویض مودم نشوید و بتوانید از اینترنت VDSL استفاده کنید. ممکن است سرویس اینترنت VDSL گرفته باشید و اکنون شرکت مخابرات یا شرکت سرویس‌دهنده اینترنت به شما گفته باشد باید یک مودم VDSL تهیه کنید.

احتمالا اولین جست‌وجوهای شما در اینترنت برای مودم VDSL به مدل‌های تی‌پی‌لینک دی‌لینک DSL-244 New یا تی‌پی‌لینک TD-W9960 و TD-W9961 و همین‌طور تی‌پی‌لینک TD-W9970 برسد که قیمت‌هایی از حدود ۸۵۰ هزار تومان تا بالای ۱ میلیون تومان دارند. این‌ها، پرفروش‌ترین مودم روترهای VDSL بازار ایران هستند ولی ارزان‌ترین مودم‌های VDSL نیستند و شما می‌توانید با هزینه‌ای کمتر و زیر ۷۰۰ هزار تومان صاحب یک مودم VDSL شوید.

تمام مودم‌های وی‌دی‌اس‌ال ارزان قیمت بازار ایران، از وای‌فای تک بانده ۲.۴ گیگاهرتز سود برده ولی در مشخصاتی مانند درگاه‌های ارتباطی، آنتن داخلی یا خارجی، کیفیت بدنه و جنس ساخت و … با هم متفاوت هستند.

در این مطلب، ۵ مودم VDSL با قیمت زیر ۷۰۰ هزار تومان را معرفی خواهیم کرد:

مودم VDSL نتربیت NV-2030N

مودم نتربیت ۲۰۳۰

قیمت: ۵۵۴ هزار تومان

درگاه‌های ارتباطی: ۲ عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، ۱ عدد درگاه تلفن ثابت RJ11

آنتن خارجی: دو عدد آنتن داخلی با قدرت ۵ دسی‌بل

امکانات ویژه:

خرید مودم نتربیت مودم NV-2030N

مدت زمان کوتاهی است که مودم‌های برند نتربیت وارد بازار ایران شدند و از سوی شرکت آوانگ نیز با گارانتی سه ساله ارائه می‌شوند. معمولا قیمت مودم‌های نتربیت پایین است و مودم NV-2030N نیز از این قاعده مستثنی نیست و شما می‌توانید این مودم +VDSL2/ADSL2 را با قیمتی در حدود ۵۵۰ هزار تومان خریداری کنید.

اگر نیاز به بیشتر از یک یا دو درگاه شبکه ندارید و همین‌طور به فکر درگاه USB نیستید یا آنتن خارجی مودم برای شما بی‌اهمیت است؛ خرید این مودم VDSL را توصیه می‌کنیم.

مودم VDSL زولتریکس ZXC-V224

مودم VDSL زولتریکس ZXC-V224

قیمت: ۵۶۰ هزار تومان

درگاه‌های ارتباطی: ۴ عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، ۱ عدد درگاه تلفن ثابت RJ11

آنتن خارجی: دو عدد آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل

امکانات ویژه: Port Forwarding، کلید پاور، کلید وای‌فای

خرید مودم زولتریکس ZXC-V224

مودم‌های برند زولتریکس که در مقاطعی از سوی شرکت مخابرات و دیگر شرکت‌های اینترنتی به مشتریان فروخته می‌شدند؛ ضمن اینکه کیفیت نسبتا خوبی داشته ولی قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای دارند. یکی از بهترین مودم‌های +VDSL2/ADSL2 برند زولتریکس همین مودم V224 است که ۴ درگاه شبکه اترنت صد مگابیتی و ۱ درگاه RJ11 برای اتصال کابل خط تلفن ثابت دارد.

این مودم دارای دو آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل است تا بتواند پوشش‌دهی خوبی برای وای‌فای داشته باشد. برای کاربران خانگی معمولی که زیاد اهل بازی و استریم فیلم و دانلود و این‌ها نیستند؛ این مودم زولتریکس راحت پاسخ‌گو است.

مودم VDSL زولتریکس ZXV-818E

مودم VDSL زولتریکس ZXV-818E

قیمت: ۶۰۰ هزار تومان

درگاه‌های ارتباطی: ۴ عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، ۱ عدد درگاه تلفن ثابت RJ11

آنتن خارجی: دو عدد آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل

امکانات ویژه: Port Forwarding، کلید پاور، کلید وای‌فای

خرید مودم زولتریکس ZXV-818E

دیگر مودم روتر VDSL زولتریکس در بازار ایران با قیمتی در حدود ۶۲۰ تا ۶۵۰ هزار تومان، مودم ۸۱۸E است. این مودم نیز ۴ درگاه شبکه اترنت LAN صد مگابیتی و یک درگاه RJ11 داشته و از نظر ظاهری یک طراحی ایستاده و مشابه با V224 دارد. یکی از درگاه‌های LAN این مودم قابلیت WAN نیز دارد.

مودم VDSL زولتریکس ZXV-818P

مودم VDSL زولتریکس ZXV-818P

قیمت: ۶۰۰ هزار تومان

درگاه‌های ارتباطی: ۴ عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، ۱ عدد درگاه تلفن ثابت RJ11، یک درگاه USB

آنتن خارجی: دو عدد آنتن خارجی با قدرت ۵ دسی‌بل

امکانات ویژه: Port Forwarding، کلید پاور، کلید وای‌فای

خرید مودم زولتریکس ZXV-818P

این مودم با وای‌فای تک بانده ۲.۴ گیگاهرتز و سرعت ۳۰۰ مگابیت، از نظر امکانات ارتباطی کامل‌تر از دو مودم قبلی زولتریکس است و ۱ درگاه USB نیز دارد تا بتوانید هارددیسک اکسترنال یا پرینتر به مودم وصل کنید.

همین‌طور، آنتن‌های این مودم خارجی و دارای قدرتی ۵ دسی‌بل هستند تا مطمئن باشید حداقل تا فواصلی ۲۰ الی ۲۵ متری مودم وای‌فای خوبی خواهید داشت.

مودم VDSL یوتل V301

قیمت: ۶۵۰ هزار تومان

درگاه‌های ارتباطی: ۲ عدد درگاه شبکه LAN صد مگابیتی، ۱ عدد درگاه تلفن ثابت RJ11

آنتن خارجی: دو عدد آنتن داخلی

امکانات ویژه:

خرید مودم یوتل V301

یوتل یک برند ایرانی در بازار مودم و روتر است. این برند چند مدل مودم ADSL و VDSL عرضه کرده که مودم V301 جزو اولین مودم‌های +VDSL2/ADSL2 این شرکت محسوب می‌شود. کیفیت مودم‌های یوتل متوسط است و برای کاربران معمولی که انتظارات زیادی از مودم ندارند و فقط دوست دارند یک مودم ارزان‌قیمت برای اتصال به اینترنت خریداری کنند؛ مناسب هستند.

مودم یوتل V301 دارای ۲ درگاه شبکه LAN صد مگابیتی و ۱ درگاه RJ11 است و آنتن‌های وای‌فای تک بانده و ۳۰۰ مگابیت آن به صورت داخلی طراحی شدند و آنتن خارجی ندارد.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا