راهنمای خرید

با ۵۰۰ هزار تومان چه مودم همراه ۴G بخریم؟

شاید اگر یک سال یا دو سال پیش این سوال را مطرح می‌کردیم؛ فهرستی طولانی از مودم‌های ۴G درست می‌شد که بعضا برخی از این مدل‌ها از کارای و مشخصات بسیار خوبی برخوردار بوده و جزو مودم‌های رده بالای بازار محسوب می‌شدند.

اما این روزها واقعا با ۵۰۰ هزار تومان نمی‌توان یک مودم جیبی ۴G خوب خرید. ارزان‌ترین مودم‌های ۴G خوش نام و رده متوسط قیمت‌هایی نزدیک به ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار تومان دارند و اگر بخواهید یک مودم رده بالای ارزان‌قیمت بخرید؛ باید بیش از یک میلیون تومان هزینه کنید.

مودم‌های ۳G متنوعی در این محدوده قیمتی یافت می‌شود ولی این روزها داریم از ۵G صحبت می‌کنیم. غالب کشور زیر پوشش شبکه‌های ۴G رفته است و خرید یک مودم ۳G اصلا منطقی نیست و همین مقدار پول هم دور ریخته می‌شود.

ولی آیا با ۵۰۰ هزار تومان هیچ مودمی در بازار یافت نمی‌شود که کارمان را راه بیندازد؟ البته، هنوز بارقه امیدی هستند و می‌توان به چند مودم فورجی بند انگشتی و USB زیر اشاره کرد:

مودم USB 4G زد تی ای مدل MF823

قیمت: حدودا ۴۰۰ هزار تومان

یک دانگل ۴G با وزن تنها ۲۹ گرم که دارای یک شیار سیم‌کارت و درگاه USB است و باید به طور مستقیم به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل شود. سرعت انلود ۱۰۰ مگابیت و سرعت آپلود ۵۰ مگابیت است. از ۳۲ گیگابایت کارت حافظه میکرواس‌دی پشتیبانی می‌کند و باتری ندارد. قابلیت نصب دو آنتن خارجی را دارد.

مودم ۴G LTE قابل حمل هوآوی مدل E3372

قیمت: حدودا ۴۳۵ هزار تومان
 
یک دانگل فورجی دیگر که باید از طریق درگاه USB به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل شود تا امکان استفاده از اینترنت فراهم شود. سرعت دانلود این مودم USB نزدیک به ۱۵۰ مگابیت و سرعت آپلود آن ۵۰ مگابیت است. باز هم باتری ندارد؛ از SMS پشتیبانی می‌کند و با تمام سیستم‌عامل‌های رومیزی سازگار است. این مودم قبلا توسط ایرانسل عرضه می‌شد و قابلیت نصب آنتن خارجی دارد.

مودم ۴G زد تی ای مدل MF80

قیمت: حدودا ۴۷۵ هزار تومان

این مودم به صورت بی‌سیم به دستگاه‌های دیگر متصل شده و از قابلیت وای‌فای سود می‌برد تا چندین دستگاه بتوانند از آن استفاده کنند. سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت، سرعت آپلود ۵۰ مگابیت، باتری ۳ هزار میلی‌آمپری، صفحه‌نمایش ۱.۲ اینچی، وای‌فای ۲.۴ گیگاهرتز با پشتیبانی از حداکثر ۱۰ کاربر، کلیدهای پاور، وای‌فای و WPS به همراه درگاه USB و شیار کارت حافظه باعث شدند که مودم قابل قبول در این محدوده قیمتی باشد.

مودم قابل حمل ۴G رلاینس مدل Wi-Pod ZTE WD670

قیمت: حدودا ۴۸۵ هزار تومان

مودم بی‌سیم با باتری ۲۳۰۰ میلی‌آپری، سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و وای‌فای تک بانده است. دارای شیار سیم‌کارت، اسلات کارت حافظه، نشانگرهای LED و باتری است. کلید پاور دارد و از آنتن داخلی سود می‌برد. اگر کاربر کم مصرفی باشید؛ شاید کارتان را راه بیندازد.

مودم ۴G قابل حمل ایرتل مدل E5573C

قیمت: حدودا ۵۵۵ هزار تومان

قیمت این مودم بیشتر از ۵۰۰ هزار تومان است ولی شاید در بازار و فروشگاه‌های مختلف با تخفیف بتوانید حدود ۵۰۰ هزار تومان خرید کنید. بهترین مودم در فهرست ما است و تا حدودی مشخصات و ویژگی‌های یک مودم ۴G معمولی را دارد.

وزن ۱۱۰ گرم، ارتباطات بی‌سیم و وای‌فای، درگاه miniUSB، شیار سیم‌کارت، باتری ۱۵۰۰ میلی‌آمپری که البته خیلی کم است و چند ساعت بیشتر شارژ نمی‌دهد؛ سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت و حداکثر ۱۰ کاربر می‌توانند به آن متصل شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا