آموزش

چگونه در آیفون و آیپد به طور مستقیم از کنترل سنتر به وای‌فای وصل شویم؟

در iOS 12 به بالا، این قابلیت ایجاد شده است که از Control Center به طور مستقیم به یک شبکه بی‌سیم وای‌فای متصل شده یا تنظیمات شبکه وای‌فای را تغییر دهید و به شبکه دیگری متصل شوید.

در واقع، این ویژگی یک ترفند و دسترسی سریع به وای‌فای است. این روش بسیار سریع‌تر از روش سنتی یافتن شبکه وای‌فای از طریق اپلیکیشن Settings است. اگر عادت به استفاده زیاد از بخش کنترل سنتر آیفون و آیپد دارید؛ ترفند اتصال مستقیم به وای‌فای از این بخش را یاد بگیرید.

مراحل اتصال به یک وای‌فای خاص یا تغییر شبکه از Control Center به شکل زیر است:

۱- برای شروع بخش Control Center را باز کنید. در آیفون X و مدل‌های بالاتر یا در آیپد و آیفون‌هایی که iOS 12 به بالا را اجرا می‌کنند؛ صفحه خانگی را از پایین به بالا سوایپ کنید. در آیفون‌های پیش از آیفون X باید صفحه را از بالا به پایین سوایپ کنید تا وارد بخش کنترل سنتر شوید.

۲- از بخش بالا و سمت چپ، آیکون Network Settings card را فشار داده و نگه دارید.

۳- در منوی پاپ‌اپ باز شده روی آیکون وای‌فای ضربه بزنید.

۴- اکنون شما باید فهرستی از شبکه‌های وای‌فای به همراه محدوده پوشش‌دهی آن‌ها مشاهده کنید.

۵- یک شبکه وای‌فای که می‌خواهید بدان متصل شوید را ضربه زده و اگر برای بار نخست است که می‌خواهید وارد این وای‌فای شوید؛ باید نام کاربری و رمزعبور خود را بدهید. بعد گزینه Join را بزنید.

معمولا آیفون و آیپد نام کاربری و رمزعبور اتصال به شبکه وای‌فای را ذخیره کرده و برای دفعات بعدی نیازی به وارد کردن این اطلاعات ندارید. در دفعات بعدی، به محض اینکه روی نام شبکه وای‌فای ضربه بزنید؛ به وای‌فای متصل خواهید شد.

اگر بخواهید به شبکه وای‌فای دیگری وصل شوید؛ باز هم باید مراحل بالا را طی کنید.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا