آموزش

دیدن وضعیت واتساپ بدون فهمیدن دیگران

چگونه استوری افراد را در واتساپ بدون اینکه خودشان بفهمند؛ ببینیم؟

برای همه ما پیش آمده است که به هر دلیلی نخواهیم دیگران از فعالیت ما در فضای مجازی و پیامرسان‌ها مطلع شوند. به عنوان مثال دیدن وضعیت واتساپ بدون فهمیدن طرف مقابل یکی از کار‌هایی است که برخی از افراد تمایل دارند انجام دهند.

اگر می‌‌خواهید فعالیت خود را در واتس‌اپ پنهان کنید، می‌‌توانید از راه‌حل‌‌هایی استفاده کنید تا پروفایل خود را هنگام مشاهده وضعیت واتس‌اپ مخفی نگه دارید.

در اینجا روش‌هایی آورده شده است که به شما کمک می‌کند تا به صورت مخفی استاتوس واتساپ دیگران را مشاهده کنید:

قبل از بررسی وضعیت آن‌ها، حالت هواپیما را فعال کنید.

یک راه سریع برای دیدن وضعیت واتساپ بدون اینکه طرف مقابل بفهمد؛ این است که حالت هواپیما را در دستگاه خود فعال کنید.

شما می‌توانید به صورت دستی اتصال Wi-Fi یا داده تلفن همراه خود را غیرفعال کنید. حالت هواپیما طوری طراحی شده است که تمام سیگنال‌‌های بی‌سیم و تلفن همراه از تلفن را غیرفعال می‌کند. با کمک این روش می‌توانید دیدن استوری واتساپ مخفیانه در آیفون را نیز انجام دهید.

بیشتر بخوانید: دیلیت اکانت تلگرام اصلی با لینک مستقیم (آموزش گام به گام)

شاید بپرسید که با وجود عدم دسترسی به اینترنت، چگونه می‌توان وضعیت را نگاه کرد؟ در پاسخ باید گفت، حتی اگر اتصال اینترنت نداشته باشید، همچنان می‌‌توانید وضعیت دیگران را بررسی کنید زیرا گوشی شما به‌طور موقت آن را به عنوان داده‌‌های کش ذخیره می‌‌کند.

برای دیدن وضعیت واتساپ، تب Updates را در WhatsApp باز کنید و روی وضعیتی که می‌خواهید بررسی کنید ضربه بزنید.

بررسی مخفیانه وضعیت واتساپ

قابلیت Read Receipts را غیرفعال کنید

قابلیت Read Receipts WhatsApp بیشتر بر پیام‌‌های ارسالی یا دریافتی تأثیر می‌‌گذارد. با غیرفعال شدن این ویژگی، واتس‌اپ دو علامت آبی را در زیر پیام‌‌هایی که خواند‌ه‌اید؛ نمایش نمی‌‌دهد.

بنابراین فرستنده‌‌ها می‌‌توانند پیام‌‌های خود را به‌عنوان «تحویل شده» ببینند، اما شما می‌‌توانید پیام‌‌های WhatsApp را بدون اطلاع فرستنده بخوانید.

وضعیت‌‌های واتس اپ هم همین طور هستند. اگر رسید خواندن را غیرفعال کنید، واتساپ به آن‌ها در مورد مشاهده وضعیت آن‌ها اطلاع نمی‌‌دهد.

Read Receipts به طور پیش‌فرض فعال است، بنابراین در اینجا می‌‌توانید آن را خاموش کنید تا بتوانید دیدن وضعیت واتساپ بدون نمایش پروفایل را در دستور کار قرار دهید:

  • WhatsApp را راه اندازی کنید.
  • روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.
  • به حریم خصوصی بروید.
  • روی کلید کنار Read Receipts ضربه بزنید.
  • Read Receiptsرا در واتس اپ خاموش کنید.

دیدن وضعیت واتساپ

از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید

روش دیگری برای دیدن وضعیت واتساپ افراد بدون اینکه او بداند؛ استفاده از یک برنامه شخص ثالث است. با این حال، باید توجه داشت که برنامه‌‌های شخص ثالث با شرایط خدمات واتساپ مخالف هستند و استفاده از یک برنامه شخص ثالث با خطر مسدود شدن حساب شما یا افشای اطلاعات شخصی و اعتبار ورود به سیستم همراه است. با این حال با دانلود برنامه دیدن وضعیت واتساپ می‌توانید از این قابلیت‌ها استفاده کنید.

آیا می‌توان بدون فهمیدن شخص او را بلاک کرد؟

یکی از راه‌های عدم دیدن وضعیت واتساپ توسط دیگران، بلاک کردن طرف مقابل است. اما سوال اینجاست که آیا با بلاک کردن فرد متوجه می‌شود؟

در پاسخ باید عنوان کرد که با بلاک کردن شخص هیچ اعلانی برای او نمایش داده نمی‌شود. اما اگر در گروه مشترکی عضو باشید، فرد متوجه می‌شود که با وجود فعال بودن شما، پیام‌هایش به شما تحویل داده نشده است.

دیدن وضعیت‌‌ واتساپ

مانند سایر پلتفرم‌‌های رسانه‌‌های اجتماعی، محتوای ارسال شده به عنوان وضعیت در واتس اپ به مدت ۲۴ ساعت در دسترس خواهد بود. بنابراین، شما باید یکی از روش‌‌ها را قبل از تمام شدن زمان امتحان کنید.

اکنون، اگر نمی‌‌خواهید کسی وضعیت شما را در واتس اپ بررسی کند، می‌توانید شماره او را از مخاطبین خود حذف کرده یا آن‌ها را مسدود کنید. برخی از افراد نیز ممکن است به دنبال دیدن وضعیت واتساپ مخفی شده از سوی طرف مقابل هستند که انجام آن بدون برنامه‌های خاص امکانپذیر نیست.

اگر هریک از قابلیت‌های بالا را در نرم‌افزار واتساپ خود ندارید؛ بهتر است هرچه سریع‌تر سراغ آپدیت واتساپ خودتان بروید.

شاید دوست داشته باشید مطالب زیر را هم نگاهی بیندازید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

فاطمه کاظمی

دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک بیوسیستم؛ متولد شیراز که البته در حال حاضر تهران ساکن هستم. از سال ۹۶ در زمینه تولید محتوا فعالیت دارم و تنها به دلیل علاقه شخصی بخشی از زمانم رو به این کار اختصاص می‌دهم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا