آموزش

چگونه با یک ترفند ساده مشکل وای‌فای، بلوتوث و شبکه موبایل در iOS 11 را رفع کنیم؟

یکی از بدترین اتفاقات برای کاربران دستگاه‌های iOS می‌تواند قطع شدن شبکه موبایل، وای‌فای، بلوتوث و نظایر این‌ها باشد.

تصور کنید در دست‌تان آیفون X یا آیفون‌های ۷ و ۸ هست ولی به وای‌فای خانه وصل نمی‌شوند. همین‌طور، یک تبلت آیپد خریدید ولی هنوز ارتباطات شبکه آن مشکل دارند.

قطعی ارتباط وای‌فای یا شبکه موبایل روی آیفون و آیپد می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد و متناسب با هر کاربر، یک عامل در این مشکل دخیل شود. در اینجا نمی‌خواهیم به طور مفصل، دلایل قطعی ارتباطات شبکه را بررسی کنیم و حوصله شما را سر ببریم.

به دنبال ارایه یک راه‌حل ساده و سریع هستیم که در بیشتر مواقع جواب داده و مشکل قطعی وای‌فای، شبکه موبایل و بلوتوث حل می‌شود.

آموزش ریستارت تنظیمات شبکه روی iOS 11

یکی از راه‌حل‌هایی که می‌تواند مشکل قطعی ارتباطات بی‌سیم دستگاه شما را حل کند؛ ریستارت تنظیمات شبکه و موبایل روی آیفون و آیپد است. پاک کردن همه‌چیز و شروع از صفر می‌تواند بسیاری از مشکلات شما را رفع کند.

پیش از اینکه بخواهیم ریستارت تنظیمات شبکه روی سیستم‌عامل iOS 11 را توضیح دهیم؛ بهتر است تمام تنظیمات خود روی وای‌فای یا رمزهای عبور شبکه‌ها و بلوتوث را پاک کنید و البته یک نسخه برای خودتان داشته باشید.

مطمئن شوید که رمزعبور شبکه وای‌فای و دیگر تنظیمات را جایی یادداشت کردید تا پس از پاک شدن؛ فراموش‌تان نشوند.

وقتی برای ریستارت تنظیمات شبکه موبایل، وای‌فای و بلوتوث آماده شدید؛ مراحل زیر را طی کنید:

۱- وارد مسیر Settings > General > Reset > Reset Network Settings شوید:

۲- از شما پین‌کد یا رمزعبور خود دستگاه سوال می‌شود که باید در باکس مربوطه وارد کنید:

۳- در انتها ازتان سوال می‌شود مطمئن هستید که می‌خواهید تنظیمات شبکه دستگاه را ریستارت کنید؟ روی کلید Reset Network Settings ضربه‌ای بزنید و چند ثانیه‌ای منتظر بمانید:

پس از اینکه، آیفون یا آیپد شما به طور کامل ریستارت شد و پردازش‌های آن به اتمام رسید؛ می‌توانید به شبکه وای‌فای وصل شده و رمزعبور آن را وارد کنید. همین‌طور، می‌توانید شبکه موبایل سیم‌کارت‌تان را انتخاب کنید و بلوتوث را راه‌اندازی کنید.

امیدواریم که با این ترفند ساده و سریع، ارتباطات بی‌سیم دستگاه شما دوباره وصل شده باشند و حس خوبی داشته باشید!


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا