آموزش

چگونه خطای Unidentified Network را در ویندوز ۱۰ رفع کنیم؟

حتما خطای Unidentified Network را در ویندوز دیدید یا برای شما اتفاق افتاده است. یک خطای رایج در بخش شبکه سیستم‌عامل ویندوز که علت آن مشخص نیست.

بسیاری از کاربران به خاطر تعدد مواجه با این خطا، راه‌حل رفع آن را یاد گرفتند و دیگر می‌دانند پس از مشاهده این خطا چه مراحلی را انجام دهند ولی در این آموزش می‌خواهیم به آن دسته از کاربرانی که هنوز از خطای Unidentified Network وحشت دارند؛ روش‌های خلاص شدن از آن را آموزش دهیم.

دلایل بروز خطای Unidentified Network

همان‌طور که گفتیم، خطای Unidentified Network می‌تواند دلایل مختلف و غالبا ناشناسی داشته باشد. به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ و ایجاد تغییراتی در سیستم‌فایل و فایل‌های شبکه می‌تواند یک عامل ظاهر شدن این خطا باشد.

به‌روزرسانی یا نصب یک اپلیکیشن جدید؛ به‌روزرسانی یا نصب یک درایور جدید و به‌ویژه درایورهای مربوط به کارت شبکه باز هم عامل بروز خطای Unidentified Network هستند.

آنچه که بیشتر از یافتن علت بروز این خطا اهمیت دارد؛ روش‌های رفع آن و برقراری شبکه در ویندوز ۱۰ است.

چگونه خطای Unidentified Network را رفع کنیم؟

هنگامی که یک خطا در شبکه و به‌ویژه شبکه‌های بی‌سیم رخ می‌دهد؛ منبع خطا می‌تواند هریک از دستگاه‌های متصل به شبکه باشد ولی غالبا از ویندوز شروع می‌کنیم که مدیریت اتصالات شبکه را برعهده دارد. در ادامه، روش‌های رفع خطای Unidentified Network را مرور می‌کنیم. این روش‌ها و ترفندها برای رفع هر خطای دیگر در شبکه ویندوز ۱۰ هم می‌توانند راه‌گشا باشند.

۱- در ویندوز ۱۰ ابزار Windows Troubleshooter را اجرا می‌کنیم. برای اجرای این ابزار وارد منوی ویندوز ۱۰ شده و از مسیر Settings > Update & Security > Troubleshoot > Internet Connections این ابزار را اجرا کنید. ابزار عیب‌یابی و تعمیر ویندوز شروع به جست‌وجو برای هر گونه خطا و مشکل در ویندوز ۱۰ کرده و بعد می‌تواند به طور خودکار آن‌ها را حل کند.

۲- کارت شبکه را ریستارت کنید. این کار به شما اطمینان می‌دهد هرگونه بروز مشکلی در کارت شبکه یا ذخیره شدن اطلاعات نادرست و اشتباه از بین خواهد رفت. برای ریستارت کردن کارت شبکه کافی است از بخش Control Panel وارد Device Manager شده و از بخش Network Adapters روی کارت شبکه مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Disable را کلیک کنید. دوباره باید پس از چند دقیقه روی نام کارت شبکه راست کلیک کرده و گزینه Enable را بزنید.

۳- به‌روزرسانی یا نصب مجدد کارت شبکه راه‌حل بعدی است. دوباره از بخش Control Panel وارد Device Manager شده و از بخش Network Adapters روی کارت شبکه مورد نظر راست کلیک کنید تا گزینه‌های Update Drive و Unistall را مشاهده کنید.

۴- اگر روی کامپیوتر خود IPv6 را فعال کردید؛ بهتر است به طور موقت آن را غیرفعال کنید. از Control Panel گزینه View network status and tasks >Change adapter settings را انتخاب و روی کارت شبکه راست کلیک کنید. گزینه Properties را انتخاب و باکس مربوط به IPv6 را بررسی کنید. اگر تیک این باکس زده شده است؛ تیک را بردارید و OK کنید.

۵- ریستارت یا پیکربندی مجدد روتر یا مودم روتر هم می‌تواند خطای Unidentified Network را از بین ببرد. هنگامی که خطای No internet access ظاهر می‌شود؛ عمدتا از ویندوز نیست و باید سراغ روتر برویم. 

۶- فریم‌ویر روتر را به‌روزرسانی کنید. فریم‌ویر مانند سیستم‌عامل برای تجهیزات شبکه است. گاهی اوقات به‌روزرسانی فریم‌ویر می‌تواند خطاها و مشکلات رایج در شبکه را حل کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا