گالری عکس

گالری عکس: بلندگوی هوشمند هواوی با ارتباطات ۴G LTE و وای‌فای دوبانده

شاید رونمایی از یک بلندگوی هوشمند چندان خبر مهمی نباشد ولی یک بلندگوی هوشمند ۴G می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

هواوی در نمایشگاه IFA 2018 از یک بلندگوی هوشمند به نام AI Cube رونمایی کرد. این بلندگو با یک مودم ۴G، روتر بی‌سیم وای‌فای و صدای ۳۶۰ درجه ادغام شده است و از دستیار دیجیتالی صوتی الکسای آمازون سود می‌برد.

ظاهر بلندگوی جدید هواوی بیشتر شبیه به بلندگوی Google Home است با این تفاوت که از یک پنل بالایی تخت سود می‌برد. پس، این بلندگو برخلاف نام‌اش چندان هم مکعبی نیست.

هواوی می‌گوید بلندگوی AI Cube را با قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی برای کسب‌وکارها ساخته است. مثلا، به ارتباطات و تجهیزات شبکه‌ای در این بلندگو اهمیت داده شده است و از یک مودم ۴G برای ارتباط مستقیم با شبکه‌های موبایل و اتصال به اینترنت سود می‌برد.

کاربران می‌توانند روی این بلندگو یک سیم‌کارت ۴G LTE انداخته و با روتر وای‌فای توکار آن؛ اینترنت را با دیگر دستگاه‌های هوشمند به اشتراک بگذارند. یک درگاه اترنت روی این بلندگو هم امکان اتصال کابلی آن به دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌کند.

مودم Cat6 و وای‌فای دوبانده

اندازه بلندگوی AI Cube در ابعاد ۲۱۸ در ۱۱۶ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن ۹۰۰ گرم است. یک مودم LTE Cat6 با سرعت ۳۰۰ مگابیت روی این بلندگو نصب شده و از وای‌فای دو بانده ۸۰۲.۱۱ac سود می‌برد.

چهار میکروفون با سیستم تشخیص صوتی از راه دور دارد و هواوی مدعی است کیفیت صدای بسیار عالی خواهد داشت.

هواوی قیمت این بلندگو را اعلام نکرده و به زمان عرضه عمومی واگذار کرد. برای بازار اروپا، این بلندگو از اوایل سال جدید میلادی در دسترس قرار می‌گیرد. هواوی برنامه عرضه این بلندگو در کشور چین و ایالات متحده را اعلام نکرده است.

گفته می‌شود هواوی برای کشور چین می‌خواهد یک بلندگوی دیگر ارزان‌تر مبتنی بر الکسای آمازون ارایه دهد. در ادامه می‌توانید تصاویر از بلندگوی جدید AI Cube هواوی را مشاهده کنید:


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا