اخبار ایران

در آستانه شروع سال تحصیلی جدید: آیا اینترنت شاد رایگان است؟

وزیر ارتباطات: باید ساز و کاری برای تامین منابع مالی شاد مشخص شود

کمتر از دو هفته دیگر، سال تحصیلی جدید ۱۴۰۰-۱۴۰۱ آغاز می‌شود؛ دومین سال تحصیلی که به صورت مجازی برای دانش‌آموزان شروع خواهد شد و باز والدین ان‌ها درگیر اینترنت شاد و هزینه‌های استفاده از آن می‌شوند.

در دو سال و نیم اخیر، بارها مسئله هزینه اینترنت شاد بر سر زبان‌ها افتاده است و برخی آن را رایگان و برخی دیگر پولی دانستند. در روزهای اخیر هم نشستی برای بررسی وضعیت پلتفرم آموزشی شاد برگزار شد که در آن  «عیسی‌زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «مسعود همدانلو» قائم مقام رگولاتوری، «علیرضا کاظمی» سرپرست وزارت آموزش و پرورش و «مهدی اخوان بهابادی»، مدیرعامل همراه اول و نمایندگان این سازمان‌ها شرکت کردند.

وزیر ارتباطات در این نشست، استفاده از شاد را تجربه‌ای مثبت دانسته و گفت تلاش می‌کنند تا امسال هم اینترنت شاد رایگان باشد. البته، وزیر به این نکته هم اشاره کردند که باید منابع مالی این طرح و ساز و کار آن‌ها نیز مشخص شود و در صورت تامین منابع مالی آن می‌توان استفاده از اینترنت شاد را رایگان دانست.

با توجه به صحبت‌های اخیر وزیر ارتباطات؛ دقیقا مشخص نیست که سرانجام هزینه اینترنت شاد رایگان باقی خواهد ماند یا خیر!

سرپرست وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه راه‌اندازی شبکه شاد و آموزش مجازی، یکی از دستاورد‌های کشور در دوران کرونا است، اظهار داشت: «رایگان بودن شبکه شاد اصل مهمی در این حوزه است که با اجرایی نشدن آن، ممکن است دانش‌آموزان مناطق محروم کشور، آموزش مجازی را از دست بدهند.»

با توجه به صحبت‌های وزیر ارتباطات و البته رئیس‌جمهور که چندی پیش گفته بود شاد یک پلتفرم مکمل آموزشی خوبی است؛ باید دید در آینده وضعیت اینترنت شاد چه می‌شود.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا