اخبار ایران

هزینه اینترنت اپلیکیشن شاد و دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۰ همچنان رایگان است

امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند هزینه اینترنت برنامه آموزشی شاد همچنان رایگان باشد.

همین‌طور دیروز، نمایندگان مجلس هزینه پیام‌رسان‌های داخلی را یک پنجم پیام‌رسان‌های خارجی تصویب کردند.

این مصوبه برای برخی این شائبه را ایجاد کرد که هزینه اینترنت اپلیکیشن شاد و اینترنت داخلی دانشگاه‌ها نیز ۲۰ درصد اینترنت خارجی است ولی با مصوبه امروز مجلس، این شک و تردید از بین رفت.

هزینه اینترنت برنامه آموزشی شاد مربوط به دانش‌آموزان در سال ۱۳۹۹ رایگان اعلام شد و براساس مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی، در سال ۱۴۰۰ هم ترافیک اتصال و استفاده از اینترنت شاد برای معلمان، دانش‌آموزان و والدین رایگان است.

همین‌طور، ترافیک اینترنت برنامه‌های آموزشی و سامانه‌های آموزش از راه دور دانشگاه‌ها در سال آینده رایگان خواهد بود.

تصمیم‌های نمایندگان مجلس در چند روز اخیر پیرامون هزینه‌ها و تعرفه‌های اینترنت حسابی خبرساز شده است. یکی از مهم‌ترین تصمیمات مجلسی‌ها، افزایش ۱۰ درصد مالیات دولت از اپراتورهای موبایل بود که با مخالفت و واکنش‌های منفی مدیران وزارت ارتباطات و دولتی‌ها همراه شد ولی نمایندگان مجلس می‌گویند این مصوبه هرگز باعث افزایش اینترنت نمی‌شود.

بودجه سال ۱۴۰۰ تفاوت‌های زیادی در بخش ارتباطات با سال گذشته دارد و باید دید وضعیت هزینه اینترنت برای مردم عادی در سال آینده چه می‌شود. آیا اپراتورهای موبایل می‌توانند با این مصوبه‌ها و تصمیم‌ها کنار بیایند و از پس هزینه‌های خود برآیند یا اینکه سراغ گرانی اینترنت خواهند رفت.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

میثاق محمدی‌زاده

دانش‌آموخته رشته کامپیوتر و علاقه‌مند ادبیات و فناوری؛ بیش از ۲۰ سال در نشریات و سایت‌های مختلف خبری و فناوری ایران نوشتم و هنوز تشنه یادگیری هستم!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا