اخبار ایران

رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت انتخاب شد

برگزاری اولین جلسه کمیسیون طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی

امروز، ۱۸ مهرماه، اولین جلسه کمیسیون بررسی طرح صیانت برای تعیین رئیس، نواب رئیس، دبیران و تعیین دستورالعمل‌ها و نحوه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی برگزار شد.

در این جلسه، «رضا تقی‌پور» وزیر ارتباطات سابق ایران به عنوان رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران انتخاب شد.

«غلامرضا منتظری»، یکی از اعضای این کمیسیون، پس از پایان برگزاری اولین جلسه به خبرنگاران گفت: «امروز انتخابات هیات رییسه کمیسیون مشترک برگزار شد. با رای نمایندگان رضا تقی پور به عنوان رئیس کمیسیون و علی یزدی خواه و حسن نوروزی به عنوان نواب رئیس و لطف الله سیاهکلی به عنوان سخنگو انتخاب شدند.»

او ادامه داد: «در ادامه این انتخابات مهرداد ویس کرمی و بیژن نوباوه نیز به عنوان دبیران انتخاب شدند. هم اکنون همچنان جلسه  هیات رییسه ادامه دارد تا تقویم کاری خود را مشخص کنند.»

«غلامرضا منتظری» توضیحات بیشتری درباره نحوه برگزاری جلسات کمیسیون مشترک طرح صیانت ندادند. جامعه فضای مجازی کشور انتظار دارد حالا که بررسی این طرح در صحن علنی مجلس رای نیاورده و طبق اصل ۸۵ قانون اساسی باید در یک کمیسیون مشترک از نمایندگان چندین کمیسیون مختلف مورد بررسی قرار بگیرد؛ جلسات کمیسیون به صورت علنی و شفاف و با حضور نمایندگان بخش‌های خصوصی و مدیران وزارت ارتباطات و دیگر صاحب‌نظران و ذی‌نفعان باشد.

پیش‌تر، سخنگوی کمیسیون فرهنگی کشور گفته بود که متن جلسات کمیسیون طرح صیانت منتشر خواهد شد و همه در جریان نحوه بررسی و اصلاح این طرح قرار می‌گیرند.

طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی، یکی از مهم‌ترین و جنجالی‌ترین طرح‌های مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر بوده است که از دو سو۷ موافقان و مخالفان سرسختی دارد و کارشناسان زیادی به آن انتقاد دارند.

هنوز ساز و کار مشخصی برای بررسی طرح صیانت از فضای مجازی که به طور مستقیم نزدیک به چند ده میلیون کاربر اینترنت و چند میلیون کسب‌وکار اینترنتی و آنلاین را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ مشخص نشده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا