اخبار ایران

مدیرعامل مخابرات: سهام این شرکت نشان می‌دهد زمین‌خورده هستیم

سود مخابرات در ۱۰ سال ۹۲ درصد کاهش یافت؛ گلایه‌های مدیرعامل مخابرات در افتتاح پروژه فیبر نوری استان قزوین

مدیرعامل شرکت مخابرات در آیین افتتاح پروژه ملی فیبر نوری مخابرات در استان قزوین، با ارائه آمارهایی اعتراف کرد وضعیت این شرکت اصلا خوب نیست و در حالت ورشکستی است. مدیرعامل مخابرات گفت سهام این شرکت نشان می‌دهد «زمین‌خورده» است.

امروز ۲۴ خرداد ماه، مجید سلطانی، مدیرعامل مخابرات در مراسم افتتاح پروژه فیبر نوری استان قزوین به این نکته اشاره کرد که صنعت مخابرات، پیشران اقتصاد است؛ گفت سال‌ها است توسعه فیبر نوری در دستور کار شرکت مخابرات قرار دارد ولی آهنگ آن کند بوده و اکنون طی برنامه‌ای که در سال ۱۴۰۱ به استان‌ها ابلاغ شده است؛ قرار است توسعه فیبر نوری سرعت بیشتری بگیرد و اکنون از استان قزوین این پروژه آغاز شده است.

مجید سلطانی مدیرعامل مخابرات

سلطانی با بیان وضعیت شرکت مخابرات گفت:

سود خالص شرکت مخابرات در ۱۰ سال اخیر، ۹۲ درصد و درآمد عملیاتی شرکت ۷۳ درصد کاهش یافته است. همچنین ۸۶ درصد درآمدهای شرکت مخابرات را هزینه نیروی انسانی تشکیل می‌دهد. این رقم در میان اپراتورهای مطرح دنیا حدود ۱۰ درصد است.

رئیس هیات مدیره مخابرات، ثابت ماندن تعرفه خدمات شرکت مخابرات طی سال‌های گذشته را منجر به زیان‌ده شدن این شرکت عنوان کرد و خبر داد زیان مخابرات در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان است. این شرکت در اوایل امسال، تغییراتی در بسته‌های اینترنت داده تا سود بیشتری کسب کند ولی اعلام کرد مخابرات افزایش قیمت اینترنت نداشته است.

البته، در سال گذشته، توافقی میان شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات برای تغییر تعرفه تلفن ثابت انجام شد که هنوز در انتظار تایید ستاد تنظیم بازار است.

مدیرعامل مخابرات در بخش دیگری از سخنان خود گفت:

اگر من کاری انجام ندهم کسی نمی‌تواند به من بگوید چرا کاری انجام نداده‌ای؟ زیرا این اعداد و ارقام وجود دارند. اما ما نمی‌توانیم بنشینیم زیرا در وضعیت جنگ قرار داریم. ما با طرح آمده‌ایم و آماده‌ سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.

نماینده قزوین: اگر اینترنت ارزان است؛ شرکت‌ها این پول‌ها را از کجا آورده‌اند؟

در بخش دیگری از مراسم افتتاح فیبر نوری مخابرات استان قزوین، لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین و سخنگوی کمسیون طرح صیانت به مشکلات مخابرات در یک دهه اخیر اشاره کردند و دوباره با افزایش قیمت اینترنت مخالفت کرده و گفتند اگر شرکت‌ها می‌گویند اینترنت ارزان است؛ پس این همه سرمایه را از کجا آورده‌اند؟

این نماینده مجلس خطاب به شرکت‌های اینترنتی گفت که نمی‌خواهد به مردم اینترنت ۲۰ مگ بدهند؛ اینترنت ۲ مگ واقعی بدهند و کم فروشی نکنند.

سیاهکلی درباره رویکرد مخابرات در آینده نیز گفت:

مخابرات با مدیریت غلط این مسیر را رفت. مخابرات باید از ویس دست بردارد و به سمت دیتا برود و به همه سرویس‌دهنده‌ها باید سرویس دهد. حتی زیرساخت را می‌تواند به شرکت‌ها واگذار کند.

علاوه بر مخابرات، شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت دیگر هم در گزارش‌های خود اشاره دارند که زیان‌ده شدند. چند روز پیش، مجموع عمومی سالیانه همراه اول برگزار شد که آن‌جا نیز بیان شد ثابت ماندن تعرفه اینترنت موبایل باعث کاهش حاشیه سود همراه اول شده است.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا