اخبار ایران

سرعت اینترنت ۴G کدام اپراتور موبایل رشد بیشتری دارد؟

نگاهی به آمارها 4G دو اپراتور بزرگ کشور

گزارش اخیر رگولاتوری نشان می‌دهد همراه اول هم در افزایش تعداد مشترکان اینترنت باندپهن نسل چهارم موبایل و هم در رشد سرعت اینترنت ۴G از ایرانسل پیشی گرفته است.

سرعت اینترنت ۴G همراه اول در بهار ۱۴۰۱ نسبت به زمستان ۱۴۰۰ حدود ۱۸ درصد رشد کرده است ولی ایرانسل در همین مدت رشد ۸ درصدی دارد.

در بهار ۱۴۰۱، همراه اول حدود ۵۱.۵ میلیون مشترک اینترنت باندپهن از کل مجموع ۹۵.۸ میلیون مشترک موبایل باندپهن را به خود اختصاص داده است تا در میان اپراتورهای موبایل، بیشترین کاربر اینترنت ۳G و ۴G را داشته باشد.

به علاوه، براساس گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «کل حجم مصرفی شبکه همراه اول در زمستان ۱۴۰۰ برابر با ۱۴۹۴۲۶۷ ترابایت و در بهار ۱۴۰۱ برابر با ۱۵۷۱۷۲۵ ترابایت بوده است که حکایت از افزایش حدود ۵ درصدی حجم کل شبکه دارد.»

اما «کل حجم مصرفی شبکه ایرانسل در فصل زمستان ۱۴۰۰ برابر با ۱۳۴۲۱۳۸ ترابایت و در فصل بهار ۱۴۰۱ برابر ۱۴۳۳۸۸۶ ترابایت بوده است.»

در بخش دیگری از این گزارش اعلام شده است سرعت اینترنت ۴G همراه اول ۱۸ درصد رشد داشته که به خاطر افزایش ۵ مگاهرتزی فرکانس نسل چهارم این اپراتور است. سرعت اینترنت ۴G ایرانسل ۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: چه زمانی شبکه ۳G خاموش می‌شود و چه عواقبی برای ما دارد؟ کدام افراد تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟

همراه اول برای افزایش فرکانس نسل چهارم خود و رسیدن به این رشد سرعت اینترنت ۴G، مجبور شده است بخشی از ظرفیت شبکه ۳G خود را کاهش دهد و در اختیار ۴G قرار دهد. ایرانسل هم دارد به تدریج از سهم فرکانس ۳G خود کاسته و به ظرفیت فرکانس‌های ۴G اضافه می‌کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا