پرونده ویژه

پرونده ویژه: ۱۳ هک کاربردی اینترنت ۴G برای افزایش سرعت و آنتن‌دهی

با این ترفندها به یک کاربر حرفه‌ای اینترنت موبایل تبدیل شوید

بیش از ۹۲ درصد کاربران در ایران از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند. امروزه، در کمتر خانه‌ای یا روی کمتر گوشی اینترنت ۴G در دسترس نیست.

وقتی عمده استفاده اینترنت مردم از شبکه‌های ۴G LTE است؛ طبیعی است دنبال ترفندها و هک‌هایی برای افزایش سرعت، آنتن‌دهی و عملکرد بهتر گوشی‌ها باشیم.

خوش‌بختانه، این هک‌ها و ترفندها هم در حوزه اینترنت موبایل و ۴G LTE کم نیستند؛ مثلا می‌توان با تجمیع فرکانس سرعت اینترنت ۴G را افزایش داد یا می‌توان با نصب یک اپلیکیشن، چند اینترنت را با یکدیگر ادغام کرد و سرعت بهتری به دست آورد.

در سفر می‌توان ترفندهایی برای استفاده بیشتر و بهتر از اینترنت موبایل به کار گرفت یا با تنظیماتی روی اندروید و iOS یک هات‌اسپات موبایل بهتر داشت.

این پرونده ویژه به چند هک اینترنت ۴G اشاره می‌کند. برای خواندن و باز کردن مطالب، روی تیتر آبی رنگ آن‌ها کلیک کنید:

با این اپلیکیشن وای‌فای و ۴G را ترکیب و سرعت اینترنت خود را دو برابر کنید

نرم‌افزارهای Channel Bonding می‌توانند دو اینترنت متفاوت را با یکدیگر ترکیب کرده و اینترنت سومی با مشخصات بهتر بسازند. مثلا، می‌توان اینترنت وای‌فای و ۴G LTE یا اینترنت اترنت کابل شبکه و ۴G LTE یا اینترنت وای‌فای و اترنت را با یکدیگر ادغام کنید. یکی از بهترین نرم‌افزارها برای Channel Bonding و افزایش دو برابری سرعت اینترنت، نرم‌افزار Speedify است.

۵ هک برای لذت بردن از اینترنت در سفر

برای برخی افراد مانند مدیران، صاحبان کسب‌وکارها، فریلنسرها و افرادی که اهل دورکاری هستند؛ اینترنت در سفر یک نیاز بسیار ضروری است. این افراد پیش از اینکه سفر خود را شروع کنند؛ باید مطمئن شوند در کل طول سفر آنلاین هستند.

تجمیع فرکانس چیست و چرا سرعت اینترنت موبایل را افزایش می‌دهد؟

حتما در هنگام خرید یک مودم همراه یا بررسی یک مودم ۴G عبارت «تجمیع فرکانس» یا «تجمیع حامل» به گوش‌تان خورده است. همین‌طور، برخی اوقات می‌گویند این گوشی موبایل قابلیت تجمیع فرکانس دارد. تجمیع فرکانس یا Carrier Aggregation چیست و دقیقا چه ویژگی‌ها و مزیتی دارد؟

چگونه با بلوتوث از اینترنت موبایل روی لپ‌تاپ استفاده کنیم؟

چه روش‌هایی برای اشتراک‌گذاری اینترنت تلفن همراه با لپ‌تاپ وجود دارد؟ اگر مودم ۴G داشته باشید؛ می‌توانید سیم‌کارت تلفن همراه را در مودم انداخته و به راحتی از اینترنت روی لپ‌تاپ استفاده کنید اما اگر مودم ۴G در دسترس نباشد؛ چه باید کرد؟ می‌توانید با اتصال لفن همراه به لپ‌تاپ با کابل USB؛ اینترنت را به اشتراک بگذارید؛ به شرط اینکه کابل USB گوشی تلفن موبایل را همراه خود داشته باشید.

با چند کلیک ببینید آنتن‌دهی کدام اپراتور موبایل در مکان شما بهتر است!

تا حالا شده بخواهید بفهمید آنتن‌دهی و کیفیت شبکه کدام اپراتور موبایل در خانه شما بهتر است؟ دقیقا منظورم درون خانه شما است؛ نه محله یا خیابان یا منطقه و شهر؛ بلکه دقیقا در نقطه‌ای که هستید؛ در خانه شما، محل کار شما و حتی در اتاقی که هستید؛ آنتن‌دهی کدام اپراتور موبایل بهتر است؟

معرفی اپلیکیشن: اندازه‌گیری سیگنال و سرعت شبکه‌های موبایل LTE و وای‌فای

برای اندازه‌گیری سیگنال و سرعت شبکه‌های وای‌فای؛ ابزارهای زیادی روی اینترنت وجود دارد ولی برای اندازه‌گیری سیگنال و سرعت شبکه‌های موبایل اپ‌های شناخته شده کمی در دسترس است. در این مطلب می‌خواهم به شما برنامه اندرویدی معرفی کنم که هر دو کار را انجام می‌دهد. به علاوه؛ چندین ویژگی جذاب دیگر هم دارد.

چگونه مصرف اینترنت آزاد تلفن همراه را متوقف کنیم؟

حتما عبارت «مصرف اینترنت آزاد» به گوش شما خورده است. وقتی هیچ بسته یا طرحی از اپراتورهای موبایل برای اینترنت گوشی تلفن همراه خود فعال نکرده باشید؛ در صورتی که بخواهید از اینترنت همراه استفاده کنید؛ اینترنت با تعرفه آزاد برای شما محاسبه می‌شود که گران‌تر از اینترنت بسته‌ها و طرح‌ها مدت‌دار است.

یک ترفند ساده کمتر گفته شده برای افزایش سرعت اینترنت همراه

در میان همه ترفندهایی که برای افزایش سرعت اینترنت گوشی‌ها و اسمارت‌فون‌ها بیان می‌شود؛ به یک نکته یا ترفند کمتر اشاره شده است. گاهی اوقات گوشی تلفن همراه یا مودم همراه به آنتن BTS دورتر وصل می‌شوند و در نتیجه سرعت اینترنت پایین‌تر از حد معمول است.

با این تنظیم ساده سرعت هات‌اسپات گوشی اندرویدی خود را سریعا افزایش دهید

قابلیت هات‌اسپات گوشی‌ها باعث شده همیشه و در هر لحظه به اینترنت دسترسی داشته باشیم و سریعا اینترنت موبایل را روی دستگاه‌های دیگری مانند لپ‌تاپ، تبلت و حتی گوشی‌های دیگر به اشتراک بگذاریم. اما بسیاری از اوقات سرعت اینترنت هات‌اسپات گوشی کند است و ما نمی‌توانیم در حد انتظارمان وب‌گردی کنیم یا سایت‌ها را سریعا باز کرده و به کارهایمان برسیم.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا