اخبار ایران

ایرانسل پروژه فیبر نوری در نیشابور را کلید زد

۳۱ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برای دسترسی به اینترنت پرسرعت‌تر

روابط عمومی ایرانسل از آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری ایرانسل در شهر نیشابور خبر داد.

عملیات اجرایی این پروژه روز ۱۰ تیر ماه ۱۴۰۱، همزمان با با سالروز حضور تاریخی حضرت امام رضا (ع) در این شهر، آغاز شده است. همچنین، ایرانسل تفاهم‌نامه احداث هفت سایت ارتباطی جدید در این شهر را به امضا رسانده است. چند روز پیش هم مخابرات نهضت جهادی توسعه فیبر نوری را از سیستان و بلوچستان آغاز کرد.

پروژه فیبر نوری ایرانسل متفاوت از پروژه فیبر نوری ۲۰ میلیون پورتی وزارت ارتباطات است و ایرانسل قرار نیست در این پروژه به کاربران و مشتریان خود پورت VDSL یا FTTH بدهد؛ بلکه این پروژه توسعه فیبر نوری زیرساخت شهری و شبکه‌ای به طول ۳۱ کیلومتر با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال است.

البته، یکی از اهداف و دستاوردهای این پروژه، دسترسی مشترکان ایرانسل در شهر نیشابور به اینترنت سریع‌تر است.

ایرانسل می‌گوید توسعه فیبرنوری در شهرها با اهداف و دلایل زیادی صورت می‌گیرد که مهم‌ترین آن دستیابی به شهر هوشمند است. فیبر نوری مهم‌ترین زیرساخت برای توسعه فناوری‌های نوین ارتباطی از جمله خدمات شهر هوشمند است. همچنین، راهکارهای مبتنی بر اینترنت اشیا،‌ همچون پایش آب، هوا و خاک مناطق شهری و کنترل میزان آلاینده‌های شهری و صنعتی، مشکلات حمل و نقل و ترافیک شهری، مدیریت منابع و انرژی و ارائۀ خدمات شهری نوین و مواردی دیگر از جمله فواید توسعه فیبر نوری هستند.

بیشتر بخوانید: آیا بهتر نیست ۵G و اینترنت ماهواره‌ای به جای فیبر نوری توسعه پیدا کند؟

ایرانسل می‌گوید تا کنون موفق شده پروژه فیبر نوری خود را در شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اهواز، اراک، ارومیه، بندرعباس، کرج، سنندج، قزوین، خرم‌آباد، زنجان، اردبیل، ساری، بوشهر، انزلی، آمل، بابل، دزفول، اندیمشک، آبادان، خرمشهر، بستان‌آباد، ماهشهر، اندیشه، مشکین‌دشت، برازجان، صدرا و اسلامشهر اجرا کند.


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا