اخبار ایران

نمایندگان مجلس می‌خواهند وزیر ارتباطات را استیضاح کنند

نارضایتی نمایندگان از عدم تحقق وعده‌های عیسی زارع‌پور

شنیده شده امروز طرح استیضاح وزیر ارتباطات در مجلس کلید خورده است. یک نماینده مجلس گفته است طرح استیضاح وزیر ارتباطات را با ۱۰ امضا در سامانه مجلس بارگذاری کردند تا دیگر نمایندگان نیز آن را امضا کنند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا این خبر را داده است و می‌گوید عدم تحقق وعده‌های عیسی زارع‌پور در جلسه رای اعتماد و عدم رفع مشکل آنتن‌دهی و پوشش شبکه اینترنت در روستاها، باعث شده نمایندگان مجلس طرح استیضاح او را کلید بزنند.

عدم توزیع عادلانه اعتبارات، انتصابات ناکارآمد در بدنه وزارت ارتباطات، عدم تحقق برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر در جلسه رای اعتماد طبق برنامه زمان‌بندی، عدم تعیین تکلیف کارگزاران مخابرات روستایی، عدم آنتن‌دهی و پوشش شبکه اینترنت به ویژه در روستاها و پایین بودن خدمات‌رسانی در حوزه کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محورهای درخواست استیضاح وزیر ارتباطات هستند.

طی یک سال گذشته، بارها نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد وزیر ارتباطات اعتراض داشتند. کاهش سرعت اینترنت و کیفیت آن، عدم توسعه شبکه موبایل در مناطق روستایی، بحث طرح صیانت و عدم پاک‌سازی اینترنت و موضوعاتی دیگر، بارها صدای اعتراض نمایندگان مجلس را درآورد.

بیشتر بخوانید: ۴ اشتباه بزرگ وزارت ارتباطات در ارائه اینترنت رایگان برای سه دهک پایین جامعه

در یک مورد آخر، برخی نمایندگان به دادن اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه اعتراض کرده و آن را توهین‌آمیز خواندند و گفتند بهتر است وزیر ارتباطات مشکل عدم دسترسی اینترنت در برخی شهرها و روستاها را حل کند و به کارهای زیربنایی ارتباطی بپردازد؛ به جای اینکه اینترنت رایگان به دهک‌های پایین جامعه اختصاص دهد.

اگرچه بعید است واقعا طرح استیضاح وزیر ارتباطات به سرانجامی برسد؛ ولی این طرح در ابتدا باید توسط هئیت رئیسه مجلس اعلام وصول شود و بعد وزیر به صحن علنی مجلس شورای اسلامی بیاید و توضیحات خود را بدهد.

طی یک سال وزارت عیسی زارع‌پور، اینترنت یکی از داغ‌ترین مباحث جامعه بوده و تقریبا هر روز درباره آن خبری منتشر شده است. کندی اینترنت، طرح صیانت، بحث فیلترینگ‌ها، توسعه فیبرنوری، شایعات نخریدن پهنای‌باند بین‌الملل، گرانی بسته‌های اینترنت، قطعی‌های مکرر اینترنت در یک مقطع و … همگی حول وزارت ارتباطات رخ دادند و این وزارت‌خانه را به یکی از چالشی‌ترین وزارت‌های دولت سیزدهم مبدل ساختند.

این شرایط در حالی رقم خورده که وزیر ارتباطات، وعده‌های بزرگی مانند ارائه ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری به مردم طی ۳.۵ سال یا کاهش ۲۰ رتبه‌ای اینترنت موبایل ایران و صعود ۳۰ پله‌ای اینترنت ثابت را داده است.

حالا، به نظر شما طرح استیضاح وزیر ارتباطات نتیجه خواهد داد؟ میزان رضایت شما از عملکرد عیسی زارع‌پور در وزارت ارتباطات چقدر است؟


اگر برای خرید مودم، اینترنت و تجهیزات شبکه سوال داشتید یا نیاز به راهنمایی و کمک دارید؛ کانال تلگرام شبکه‌چی به آی‌دی shabakehchi@ را فالو و پرسش خود را برای مدیر کانال بفرستید تا جواب دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا